Γενικός Δείκτης:746.45-1.46%
EUR/USD: 1.19

Συνέντευξη για Εργασία: Τα «κλειδιά» για να ξεχωρίσεις

  • ( UPD -16/10/2017 16:33 )
  • Print
Προσθήκη σχολίου

Της Νάντιας Μιχαλοπούλου

Με τα ποσοστά των Ελλήνων που επιδιώκουν να καλύψουν μια θέση εργασίας να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, παρά την αισθητή μείωση που παρουσιάζουν τα συνολικά ποσοστά ανεργίας στη χώρα τα τρία τελευταία χρόνια, η αναζήτηση εργασίας δεν είναι απλή υπόθεση.

Ένας στους τέσσερις βρέθηκε εκτός αγοράς εργασίας κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, επτά στους δέκα δηλώνουν ότι αναζητούν ενεργά εργασία, ενώ το 37% των ανέργων δηλώνουν ότι είναι εκτός εργασίας εδώ και τουλάχιστον δώδεκα μήνες. Αυτά προκύπτουν από τα ευρήματα της έρευνας «Απασχολησιμότητα στην Ελλάδα, 2017» που διεξήγαγε η Adecco Ελλάδος, με το μεγάλο πρόβλημα να εστιάζεται στους νέους και στην αύξηση που καταγράφεται ως προς το διάστημα μέχρι την επανατοποθέτηση στην αγορά εργασίας.

Οι άνεργοι το 2017 δηλώνουν ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ξαναβρούν δουλειά, σε σχέση με το περασμένο έτος, την ώρα που η πλειοψηφία των ερωτώμενων θεωρεί ότι διαθέτει όλα τα προσόντα και τις δεξιότητες που απαιτεί η σύγχρονη αγορά εργασίας.

ΠΡΟΤΖΕΚΤ «ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ»

Σύμφωνα με τους μελετητές η αύξηση του αριθμού των ανέργων που αναζητούν εργασία για μεγάλο χρονικό διάστημα, δημιουργεί αίσθημα της αποθάρρυνσης στους υποψήφιους, κατά τους ειδικούς, ωστόσο, θέσεις και «ανοίγματα» στην αγορά εξακολουθούν να υπάρχουν. «Μπορεί οι θέσεις εργασίας να είναι λιγότερες σε σχέση με τους ανθρώπους που τις διεκδικούν, αλλά υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν.

Υπήρχαν και την προηγούμενη πενταετία, σε μικρότερη κλίμακα. Η αγορά είναι ανταγωνιστική και άκρως απαιτητική, όμως είναι λάθος να απελπίζονται οι νέοι» δηλώνει ο Permanent Placement & Career Transition Director της Adecco Ελλάδος, κ. Χάρης Κωνσταντινίδης, αναφέροντας ως ενδεικτικούς κλάδους με την μεγαλύτερη ζήτηση σήμερα τον τομέα της πληροφορικής και τεχνολογίας, το digital marketing, τον τομέα των πωλήσεων και τα χρηματοοικονομικά.

Haris Konstantinidis-200x300

Permanent Placement & Career Transition Director της Adecco Ελλάδος, κ. Χάρης Κωνσταντινίδης

«Η αναζήτηση εργασίας είναι ένα δύσκολο πρότζεκτ» παραδέχεται ο ίδιος «αλλά όποιος διαθέτει υπομονή, επιμονή και πλάνο ενεργειών έχει αρκετά περισσότερες πιθανότητες να κάνει ένα πρώτο ή ένα επόμενο επαγγελματικό βήμα συγκριτικά με τον υποψήφιο που απλώς αποστέλλει το βιογραφικό του σημείωμα σε διευθύνσεις e-mail περιμένοντας να τον καλέσουν πίσω. Χρειάζεται πολύ καλή προετοιμασία, οργάνωση και αφοσίωση. Έχουμε μετρήσει ότι απαιτούνται 25-30 ώρες την εβδομάδα ενασχόλησης με την διαδικασία της εύρεσης εργασίας. Πρόκειται δηλαδή σχεδόν για μια «full time job». Θέλει κόπο, χρόνο και προσωπικό κυνήγι» τονίζει.

Μιλώντας για τη μεγάλη πρόκληση της επανένταξης στην αγορά και το αποτελεσματικό πλάνο ενεργειών ο κ. Κωνσταντινίδης, υποστηρίζει ότι «το στοίχημα είναι η εύρεση ενός εργοδότη που θα αξιολογήσει/αξιοποιήσει σωστά την εμπειρία των υποψηφίων για να αναπτύξει την εταιρεία του» και απαριθμεί μερικά από τα βήματα-«κλειδιά» της διαδικασίας αναζήτησης:

  1. Αναλυτική και σαφή καταγραφή όλων των απασχολήσεων μέχρι τώρα
  2. Αυτοαξιολόγηση, ώστε να εντοπιστούν τα δυνατά σημεία του υποψηφίου, οι επαγγελματικές και προσωπικές του αξίες, οι δεξιότητες και τα επιτεύγματά του με στόχο την κατάληξη σε έναν ξεκάθαρο επαγγελματικό στόχο
  3. Σύνταξη βιογραφικού με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που θέλει να δει ένας υπεύθυνος ανθρώπινου δυναμικού για την πορεία του υποψηφίου
  4. «Χαρτογράφηση» της αγοράς που ενδιαφέρει τον υποψήφιο – Λεπτομερής αναζήτηση εταιρειών που μπορεί να βρίσκονται σε διαδικασία ανάπτυξης και εξονυχιστική ενημέρωση για τις δράσεις τους
  5. Υγιής Δικτύωση- Networking – Πλέον ο μεγαλύτερος αριθμός των θέσεων εργασίας που ανοίγουν δεν ανακοινώνονται μέσω αγγελιών, αλλά καλύπτονται μέσω δικτύου επαφών. Οι εταιρείες προκειμένου να αποφύγουν το 'κόστος' μιας λανθασμένης επιλογής, καταφεύγουν στο υπάρχον δίκτυο τους, ώστε να τους προταθούν υποψήφιοι, οι οποίοι διαθέτουν συστάσεις από άτομα που εμπιστεύονται. Απαντώντας σε κάποια δημοσιευμένη αγγελία ο υποψήφιος μπαίνει σε μία πολυπληθή λίστα με συνυποψηφίους, τους οποίους πρέπει να ανταγωνιστεί για την ίδια θέση. Αντίθετα, η σωστή αξιοποίηση του δικτύου επαφών του και η σαφής ενημέρωση για τη συγκεκριμένη θέση εργασίας για την οποία ενδιαφέρεται, αυξάνει πολύ τις πιθανότητες επιτυχίας. Φίλοι, συγγενείς, πρώην συνεργάτες, πελάτες, συνάδελφοι θα μπορούσαν να αποτελούν συνδετικό κρίκο μεταξύ του υποψηφίου και των εταιρειών, στις οποίες επιθυμεί να εργαστεί. Στο networking περιλαμβάνεται και η παρουσία στα social media, κυρίως στο LinkedIn όπου συντηρείται η επαφή με επαγγελματίες από κάθε κλάδο, αναρτώνται τα νέα της αγοράς και όλων των οργανισμών -ακόμα και των παραδοσιακά απροσπέλαστων, ενώ πραγματοποιούνται συζητήσεις, στις οποίες ο υποψήφιος δείχνει το ενδιαφέρον του για τον κλάδο του και την εξειδίκευσή του.


ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΕΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ

Εκτός από τα τυπικά προσόντα, στα οποία πλέον εντάσσεται και η χρήση νέων τεχνολογιών, οι επιχειρήσεις, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικές στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που δραστηριοποιούνται, αναζητούν στους εργαζόμενούς τους διάθεση για διαρκή μάθηση, εργατικότητα, ομαδικότητα, ευελιξία, προσαρμοστικότητα και επικοινωνιακή ικανότητα, επομένως οι υποψήφιοι που διεκδικούν τις διαθέσιμες θέσεις και διαθέτουν πράγματι τις συγκεκριμένες δεξιότητες βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση, λέει ο Permanent Placement & Career Transition Director της Adecco Ελλάδος.

Μάλιστα στα do's και don't's κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων αναφέρει:

DO'S
Στη συνέντευξη ο συνεντευξιαζόμενος θα πρέπει:

-Να είναι πολύ καλά πληροφορημένος για τον οργανισμό (τα προϊόντα, τις υπηρεσίες, τη φιλοσοφία της)

-Να γνωρίζει πολύ καλά ποια θέση διεκδικεί

-Να μπορεί να εξηγήσει και να πείσει γιατί ταιριάζει στον εκάστοτε ρόλο και την εταιρική κουλτούρα, απαντώντας με παραδείγματα – «Οι μονολεκτικές απαντήσεις δεν κερδίζουν τις εντυπώσεις»

-Να έχει διαθέσιμες συστάσεις αν υπάρχουν και εφόσον ζητηθούν

-Σε ό,τι αφορά στα άτομα που διαθέτουν προϋπηρεσία είναι σημαντικό να έχουν προετοιμάσει βήμα-βήμα όλα όσα έχουν κάνει στο παρελθόν και να βρίσκονται σε θέση να μιλήσουν για τα επιτεύγματά τους σε προηγούμενους οργανισμούς. Συχνά παρατηρείται ότι τα στελέχη παρουσιάζουν δυσκολία στο να ξεχωρίσουν μια αρμοδιότητα από μια επιτυχία.

DON'TS
-Δεν αποστέλλεται το ίδιο βιογραφικό σε όλες τις εταιρείες αλλά προσαρμόζεται βάσει των χαρακτηριστικών της θέσης και της εταιρείας στην οποία απευθύνεται, ενώ είναι σημαντικό να μην υπάρχουν ανακρίβειες και αντικρουόμενες πληροφορίες, π.χ στις ημερομηνίες

-Δεν λέγονται αναλήθειες. Ένας έμπειρος συνεντευκτής θα αντιληφθεί αμέσως ενδεχόμενες αντιφάσεις

-Αποφεύγονται οι κατηγορίες εις βάρος προηγούμενων εργοδοτών, του συστήματος Παιδείας κτλ. Συχνά, αξιολογείται αρνητικά μια έντονα επικριτική συμπεριφορά

-Αν ο υποψήφιος γνωρίζει ποιον θα συναντήσει, ιδανικά ενημερώνεται για τον ρόλο τού συνομιλητή του

-Προσοχή στο dress code και στην επαφή με τον συνεντευκτή. Η εμφάνιση θα πρέπει να συνάδει με το προφίλ της εταιρείας, ενώ ο λόγος του συνεντευξιαζόμενου θα πρέπει να έχει ροή. Σημαντική είναι και η οπτική επαφή (eye contact) κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με την έρευνα της Adecco, εργαζόμενοι και υποψήφιοι πιστεύουν ότι διαθέτουν σε τουλάχιστον αρκετά ικανοποιητικό βαθμό το σύνολο των δεξιοτήτων που χρειάζονται οι σύγχρονες επιχειρήσεις, αν και έχουν επίγνωση της ανάγκης για διαρκή εκπαίδευση. Το καλό εργασιακό κλίμα, η ηθική και δίκαιη αντιμετώπιση των εργαζομένων και οι προοπτικές εξέλιξης είναι τα κύρια στοιχεία που αναζητούν οι υποψήφιοι από τους εργοδότες, ενώ αναγνωρίζουν «κενό» στη σύνδεση ανάμεσα στην ακαδημαϊκή εκπαίδευση και την αγορά εργασίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η Adecco Ελλάδος συνεργάζεται με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα διοργανώνοντας ημερίδες που στοχεύουν να ενημερώσουν τους νέους για τις προκλήσεις της αγοράς εργασίας, την προετοιμασία για την αναζήτηση εργασίας, τα εργαλεία αξιολόγησης και το χτίσιμο ενός αποτελεσματικού δικτύου επαφών.

  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required