Γενικός Δείκτης:640.072.82%
EUR/USD: 1.0779

«Θύελλα» αντιδράσεων για τον πιο ακριβό σιδηροδρομικό σταθμό του κόσμου του Καλατράβα

  • ( UPD -04/03/2016 18:09 )
  • Print
Προσθήκη σχολίου

Την αρχιτεκτονική του πιο δαπανηρού σιδηροδρομικού σταθμού στον κόσμο, ανέλαβε ο διάσημος και στην χώρα μας, Ισπανοελβετός αρχιτέκτονας Σαντιάγο Καλατράβα.

Δίπλα ακριβώς στο σημείο όπου κάποτε στέκονταν οι Δίδυμοι Πύργοι, θα επαναλειτουργήσει ο επιβλητικός και εντυπωσιακός σιδηροδρομικός σταθμός, που όμως έχει εγείρει πλήθος αρνητικών σχολίων για το κόστος κατασκευής του.

Το «σύμβολο υπερβολής», όπως το χαρακτήρισε ο επικεφαλής της αρμόδιας υπηρεσίας συγκοινωνιών Νέας Υόρκης - Νιου Τζέρσεϊ, επιβάρυνε με 4 δισ. δολάρια τους φορολογούμενους.

Η τιμή του σταθμού είναι σχεδόν ανάλογη με αυτή του υψηλότερου ουρανοξύστη των ΗΠΑ, που αντικατέστησε τους γκρεμισμένους από την επίθεση της Αλ Κάιντα, Δίδυμους Πύργους του Διεθνούς Κέντρου Εμπορίου.

«Πρόκειται για μνημείο στην ανθρώπινη ζωή, μνημείο πίστης στην πόλη και αφιέρωμα στους κατοίκους της. Πιστεύω ότι οι επιβάτες που θα φθάνουν στη Νέα Υόρκη με το τρένο από τα μικρά τους διαμερίσματα στο Νιου Τζέρσεϊ, θα νιώσουν έστω και για μία στιγμή, ότι βρίσκονται σε ένα σημαντικό, ιστορικό μέρος», είπε ο αρχιτέκτονας κατά τη διάρκεια πρόσφατης επίσκεψης στο δημιούργημά του.

Ο Στιβ Πλέιτ, επικεφαλής μεγάλων έργων της αρχής συγκοινωνιών, χαρακτήρισε το κτίσμα «όγδοο θαύμα του κόσμου» και εξήγησε ότι ο προσανατολισμός του επιτρέπει την είσοδο του ήλιου στο εσωτερικό του σταθμού, μία φορά τον χρόνο, στις 11 Σεπτεμβρίου στις 10 και 28 το πρωί, ώρα κατάρρευσης του δεύτερου εκ των Δίδυμων Πύργων.

Η κατασκευή του ξεκίνησε το 2003, στον απόηχο των επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου. Θα έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2009 και κόστισε 2,2 δισ. δολ.

Construction on the transportation hub began in 2003, in the wake of the September 11th attacks. It was supposed to be completed in 2009 and cost $2.2 billion.

Ο προϋπολογισμός γρήγορα αυξήθηκε και έφτασε σχεδόν στο διπλάσιο του ποσού, περισσότερο από το κόστος για την κατασκευή ολόκληρου του Πύργου της Ελευθερίας, που βρίσκεται ακριβώς δίπλα.

That budget quickly swelled, however, to nearly twice the amount — more than it cost to build the entire Freedom Tower, located right next door.

Εδώ απεικονίζεται μια πανύψηλη και επιβλητική δομή που επισκιάζει όποιον περνά από μέσα της.

That's not to say the finished product isn't beautiful. It's a towering and imposing structure that dwarfs anyone who passes through it.

Οι εργάτες.

And those who have worked on its construction.

Στο εξωτερικό, είναι ένα κομμάτι της τέχνης σε δημόσιο χώρο, όπως ο ταύρος της Wall Street ή το Άγαλμα της Ελευθερίας.

From the outside, the hub is as much a piece of public art as the Wall Street bull or the Statue of Liberty.

Αντιπροσωπεύει το δυναμικό πνεύμα της Νέας Υόρκης, που αντιμετωπίζει ελπιδοφόρα τις αντιξοότητες.

kala1

Δυστυχώς εξυπηρετεί λίγους ανθρώπους.

The greatest transgression is that it serves far too few people considering how much it cost.

Το Grand Central Terminal κόστισε τα μισά χρήματα και εξυπηρετεί 750.000 ανθρώπους, ενώ ο νέος κόμβος θα εξυπηρετεί μόνο την σύνδεση Νέα Υόρκης και Νιου Τζέρσεϊ.

Grand Central Terminal cost half as much in private money and serves 750,000 people across multiple trains, while the new hub will serve just 50,000 on PATH trains, which go between New York City and New Jersey.

Those considerations may not matter much for passengers who stand awe-struck beneath the hub's vaulted white ribs. That, at least, is the effect Calatrava was going for.

So while the finished product may not justify the resources that went into it ...

  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No