Γενικός Δείκτης:749.230.37%
EUR/USD: 1.18

Η ανακάλυψη της εμπειρίας και ο εναλλακτικός τουρισμός

  • Print
Προσθήκη σχολίου

Του Κώστα Τσαούση

Ο 26χρονος Τάσος Γουρουντής είναι ο ιδρυτής της startup Be My Quest, η οποία στις αρχές του καλοκαιριού εντάχθηκε στο πρόγραμμα egg της Eurobank. Δεν τον γνώριζα καθόλου παρά μόνο μέσα από την παρουσία που ο ίδιος είχε φροντίσει να κάνει για την εταιρεία του στην ειδική ενότητα του site του egg. Εκεί διάβασα τα εξής: «Η ομάδα του Be My Quest έχει ως βασικό στόχο την ανάπλαση και την οικονομική αναγέννηση εγκαταλελειμμένων χωριών και περιοχών που μέχρι σήμερα δεν είχαν οικονομική και τουριστική δράση. Η εξειδικευμένη ομάδα μας θα επικοινωνεί με παρόχους των πιθανών εκμεταλλεύσιμων εγκαταστάσεων σε αυτές τις περιοχές και θα προτείνει να δημιουργηθούν μοναδικές δράσεις εναλλακτικού τουρισμού, οι οποίες θα αναβαθμίσουν οικονομικά την τοπική κοινωνία. Οι δράσεις αυτές θα προωθούνται μέσω του ειδικά σχεδιασμένου website του Be My Quest καθώς και του application. Με αυτό τον τρόπο οι επίδοξοι τουρίστες θα μπορούν να επιλέξουν, εύκολα και γρήγορα, εναλλακτικές δράσεις οι οποίες θα ποικίλλουν ανάμεσα σε αγροτουρισμό, ιστορικό τουρισμό, ιατρικό τουρισμό, εθελοντισμό και πολλές άλλες κατηγορίες. Το βασικό συστατικό των δράσεων αυτών είναι η μορφή Quest που θα έχουν, δίνοντας ένα εκπαιδευτικό και κοινωνικό νόημα στην επιχειρηματική μας δράση. Οραμά μας είναι να αναβαθμίσουμε την οικονομική δράση της Ελλάδας σε περιοχές που το χρειάζονται και να προωθήσουμε τα όμορφα και ανεκμετάλλευτα χωριά μας προς την εγχώρια και ξένη τουριστική αγορά».

Πρόσφατα, ο Τάσος έγραψε ένα σχόλιο σε μια ανάρτησή μου στο προσωπικό μου μπλογκ (που φιλοξενείται μαζί με εκείνα άλλων συναδέλφων στο protothema.gr και στο newmoney.gr). Το σχόλιο αυτό, λοιπόν, το οποίο αφορούσε την ανάρτηση για «Το ταξίδι της εμπειρίας και τα happiness economics», έγινε η αφορμή μιας καλύτερης γνωριμίας, μαζί -βεβαίως- με τις συστάσεις κοινών φίλων.

Ο Τάσος τελείωσε το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Πειραιά (σημερινό ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα) και είχε μέχρι τώρα μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδρομή τόσο από τις επαγγελματικές του γνώσεις όσο και από τις εργασιακές του εμπειρίες. Βρέθηκε στην Πορτογαλία ως φοιτητής Erasmus, ενώ έζησε και στο μακρινό Τόκιο αποκτώντας γνώσεις και εμπειρίες στον κρίσιμο τομέα του διεθνούς μάρκετινγκ και των πωλήσεων. Ο ίδιος έχει προσφέρει τις υπηρεσίες του ως εθελοντής σε αρκετά προγράμματα. Μεταξύ αυτών, ως εθνικός αντιπρόσωπος του Δικτύου Φοιτητών Erasmus, αλλά και ως υπεύθυνος της δίμηνης αποστολής στην Αφρική για την ανάπτυξη της τουριστικής κοινωνίας της Γκάνας και του Τόγκο.

Επίσης, έχει ασχοληθεί με τις πωλήσεις (Puma Hellas) και την εστίαση. Στην ομάδα του Be My Quest συμμετέχει και η συνομήλική του Αθηνά Σακαλή από τη Λάρισα.
Η Αθηνά είναι αριστούχος απόφοιτη της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου και φοιτήτρια στο Μαθηματικό του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Εχει συμμετάσχει σε επαγγελματικές θεατρικές παραστάσεις ως ηθοποιός και ως βοηθός σκηνοθέτη. Διαθέτει αμπελώνες στη Λάρισα, όπου και ανέπτυξε τις γνώσεις της σχετικά με την αγροτική ανάπτυξη και τον αγροτουρισμό.

Το πρώτο πράγμα που ρώτησα τον Τάσο ήταν για την προσέγγισή τους ως προς το ζήτημα της εμπειρίας στον τουρισμό. Η απάντησή του στο ερώτημα ήταν η εξής: «Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που, όπως βλέπουμε, αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία τριάντα χρόνια και ειδικά μετά τις διευκολύνσεις στη μετακίνηση, αλλά και μετά τις γραφειοκρατικές διευκολύνσεις στις θεωρήσεις εισόδου σε άλλες χώρες, όπως προβλέπει η Ευρωπαϊκή Συνθήκη Σένγκεν. Ετσι, τα τελευταία χρόνια εκατομμύρια άνθρωποι διαθέτουν μεγάλο μέρος των χρημάτων τους προκειμένου να ταξιδέψουν και να ξεφύγουν από τη καθημερινή ρουτίνα, βιώνοντας νέες εμπειρίες. Αυτό όμως που πραγματικά μας επηρεάζει σε ένα ταξίδι, αυτό που πραγματικά παίρνουμε μαζί μας στην επιστροφή, είναι οι εμπειρίες -καλές ή κακές- τις οποίες βιώσαμε σε έναν συγκεκριμένο τόπο. Θυμόμαστε τις πράξεις τις οποίες κάναμε σε αυτό τον τόπο για πρώτη φορά και ακόμη πιο έντονα τις εμπειρίες που συνδυάζονται με την παράδοση του κάθε τόπου. Η εμπειρία είναι ο πυρήνας του τουρισμού, είναι το κίνητρο και το έναυσμα για να ξεκινήσει το ίδιο το ταξίδι, είναι αυτό που κρατάμε όταν επιστρέφουμε στον δικό μας τόπο. Βλέπουμε μια συνεχή τάση των τουριστών να ανακαλύπτουν πιο εξειδικευμένες δράσεις εναλλακτικού τουρισμού προκειμένου να ζήσουν αυτή την εμπειρία όσο το δυνατόν περισσότερο. Ακούμε λιγότερο τη φράση "πάω απλώς ένα τριήμερο εκεί " και περισσότερο ''πάω τριήμερο για να κάνω τη Χ δράση". Αποδεικνύεται, λοιπόν, ότι αυτή η ανακάλυψη της εμπειρίας είναι το βασικότερο στοιχείο της τουριστικής ανάπτυξης ενός τόπου».

f29.jpg

Στη βάση αυτών των αποδεκτών δεδομένων η startup τους έρχεται για να μας παρουσιάσει το δικό της σχέδιο: «Εμείς ως Be My Quest πιστεύουμε ότι αυτές οι εμπειρίες για να δημιουργηθούν πρέπει, πέρα από το φυσικό τοπίο, να συνδυάζονται άμεσα και με την παράδοση. Η παράδοση ενός τόπου δεν βρίσκεται πλέον τόσο συχνά στις μεγαλουπόλεις, οι οποίες ναι μεν σφύζουν από οικονομικές δραστηριότητες, αλλά χάνουν και ξεχνούν το παραδοσιακό κομμάτι, εκείνο δηλαδή που πραγματικά μπορεί να ψάχνει ένας τουρίστας. Η παράδοση, λοιπόν, βρίσκεται στην περιφέρεια, στα μικρά απομακρυσμένα χωριά. Εκεί βρίσκεται ο παππούς που γνωρίζει τον παραδοσιακό τρόπο τρυγήματος. Εκεί και η γιαγιά που ξέρει την αυθεντική συνταγή της πίτας. Σε αυτά τα μέρη μπορεί κάποιος να ζήσει την πραγματική ελληνική εμπειρία. Εμείς ως Be My Quest θα αναλάβουμε να αναδείξουμε τουριστικά αυτές τις "εγκαταλελειμμένες" περιοχές και χωριά που, ενώ έχουν τόσα μυστικά, δεν έχουν επισκεψιμότητα. Θα προσεγγίσουμε ιδιοκτήτες και παρόχους μικρών ανεκμετάλλευτων αγροτικών επιχειρήσεων και τεμαχίων, όπως ελαιώνες και αμπέλια, και θα οργανώσουμε μαζί τους μια επισκέψιμη εμπειρία για Ελληνες και ξένους, δημιουργώντας έτσι οικονομική και τουριστική κίνηση όχι μόνο στον συνεργάτη μας, αλλά και σε ολόκληρο τον τόπο στον οποίο απευθυνόμαστε. Με λίγα λόγια, στόχος της Be My Quest είναι να αναβιώσουμε αυτές τις περιοχές μέσω του εναλλακτικού τουρισμού επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον μας στην πλούσια παραδοσιακή και αγροτική μας κληρονομιά».

  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required