Γενικός Δείκτης:738.440%
EUR/USD: 1.18

Μ. Μανασσάκης: O εξαφανισμένος Mr Uber Hellas και η αναδίπλωση της κυβέρνησης στον πόλεμο της ταρίφας

  • Print
Προσθήκη σχολίου

Της Μαριάννας Τζάννε

Την ώρα που ο επικεφαλής της Beat Νίκος Δρανδάκης, γίνεται το σύμβολο της νέας εποχής στον κλάδο της διαμεσολάβησης για τα ταξί, ο υπουργός Υποδομών κάνει ένα βήμα πίσω, υποστηρίζοντας ότι το νομοσχέδιο (ξανά) γράφεται και ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος αισθάνεται δικαιωμένος στην αγκαλιά του ΣΥΡΙΖΑ, ένας άλλος πρωταγωνιστής του διαδικτυακού πολέμου με τα apps, παραμένει εξαφανισμένος. Η Uber Hellas, η εταιρεία που θεωρείται από πολλούς ο κεντρικός στόχος της νομοθετικής ρύθμισης και των επαγγελματιών του κλάδου, συνεχίζει να σιωπά μολονότι η «ενοχή» της κατά τους επαγγελματίες είναι δεδομένη λόγω της συνεργασίας της όχι μόνο με ταξί αλλά και με ιδιωτικά οχήματα.

Σε λίγες μέρες ο γενικός διευθυντής της αμερικανικής startup Μανόλης Μανασσάκης,  συμπληρώνει ένα χρόνο στο τιμόνι της εταιρείας. Ωστόσο ο 30χρονος μάνατζερ όχι μόνο δεν βρήκε να πει ούτε μια λέξη στην χιονοστιβάδα των γεγονότων που έχουν πέσει πάνω από τον κλάδο, αλλά μεσούσης της κρίσης επέλεξε να ανεβάσει στα social media, την νέα καμπάνια για το UberX. Μια δημοφιλής υπηρεσία της δικτυακής πλατφόρμας για ταξί που χτυπά στην καρδιά του προβλήματος των επαγγελματιών, οι οποίοι βλέπουν να διεισδύουν στον κλάδο, μη επαγγελματίες προσφέροντας το δικό τους αυτοκίνητο.

Απόφοιτος μεταπτυχιακών σπουδών στο Stanford και το London Scholl Οf Economics, ο κ. Μανασσάκης, ο οποίος έχει εργαστεί για την Google και είναι συνιδρυτής της ιντερνετικής πλατφόρμας νομικών υπηρεσιών lowspot.gr δεν είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Ο γενικός διευθυντής της Uber Hellas αποφεύγει συστηματικά τις δηλώσεις και τις συνεντεύξεις και εμφανίζεται «αλλεργικός»  στις  συγκρούσεις με τα ταξί, που όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν αποτελούν πολύτιμους συνεργάτες της εταιρείας. Οπαδός της τεχνολογικής ανάπτυξης που κατανοεί ότι «ξεβολεύει» τα παραδοσιακά επαγγέλματα, ο κ. Μανασσάκης ανήκει στους ανθρώπους που επιλέγουν να μην επιστρέφουν τα καταιγιστικά πυρά που δέχεται η Uber και οι συνεργάτες της καθημερινά στο δρόμο. Ίσως επειδή διεθνώς η εταιρεία  έχει μάθει να… αναπτύσσεται σε πολεμικό κλίμα αφού η πολιτική προσέλκυσης συνεργατών εντός και εκτός κλάδου, σηκώνει ένα τσουνάμι αντιδράσεων.

Γιατί όμως η Uber κρατά σαφείς αποστάσεις από την συζήτηση των τελευταίων ημερών και κάνει θόρυβο μόνο η Beat, όταν θίγεται κατάφορα από τις προωθούμενες ρυθμίσεις του υπουργείου Υποδομών; Όσοι παρακολουθούν την στάση αλλά και την επικοινωνιακή της τακτική από το 2014 που είναι στην Ελλάδα, δεν ξαφνιάζονται. Μία από τις πολλές κατηγορίες που της έχουν προσάψει είναι ότι συμπεριφέρεται ως εταιρεία φάντασμα, επιλέγοντας μία στρατηγική που είναι συνειδητά μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.

Η πολυεθνική εταιρεία που έχει κυνηγηθεί όσο καμία σε όλο τον πλανήτη και μάλιστα σε κάποιες χώρες έχει απαγορευτεί η εφαρμογή της -με πρόσφατο κρούσμα την αφαίρεση της άδειας από το Λονδίνο- δεν φαίνεται να ανησυχεί για την παρέμβαση της πολιτείας. Ή τουλάχιστον δεν φαίνεται να επιθυμεί να συμμετάσχει στο δημόσιο διάλογο και στα οδοφράγματα που υψώνει η κυβέρνηση για να αλλάξει το μοντέλο λειτουργίας της διαμεσολάβησης για τα ταξί με τη σύμπραξη των αυτοκινητιστών. Θεωρώντας πιθανώς ότι η μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση μπορεί περισσότερο να την τραυματίσει, παρά να θεραπεύσει τα προβλήματα.   Έτσι, παρά τον κατακλυσμό των social media από την επικαιρότητα των ταξί, η ελληνική Uber χρησιμοποιεί άλλα όπλα για να αντικρούσει τις κυβερνητικές επιθέσεις. Το βίντεο της εταιρείας που αποτελεί την ολοκαίνουργη διαφημιστική εκστρατεία της ίσως δίνει τη δική της απάντηση.

Επιλέγοντας ένα αμιγώς ελληνικό σκηνικό, η εταιρεία προσπαθεί να αναδείξει την αποδοχή και την διείσδυση που έχουν στους Έλληνες οι  δαιμονοποιημένες  πλατφόρμες διαμεσολάβησης. Στο διαφημιστικό σποτ που λανσάρει, μια νεαρή κοπέλα εμφανίζεται να χρησιμοποιεί καθημερινά την εφαρμογή UberX με την γειτονιά να παρακολουθεί έκπληκτοι τα «καμώματά» της και τα καθημερινά σούρτα –φέρτα, με διαφορετικά αυτοκίνητα, υπονοώντας ένα κολασμένο βίο. «Μου είπαν ότι είναι εθισμένη στο sex»  φωνάζει συνωμοτικά στο γιο της, μια κυρία που από το μπαλκόνι που παρατηρεί τις τακτικές μετακινήσεις της νεαρής κοπέλας. «Βρε μητέρα όχι στο sex, στο Uber x» την διορθώνει εκείνος και το σενάριο αποθεώνει το μάρκετινγκ.

Ποιος θα βγει νικητής από αυτή την μάχη που κρατά στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας τα ταξί και έχει ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση για το εάν ο πελάτης μπορεί η όχι να επιλέγει τον οδηγό που θα τον μεταφέρει;  Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με ασφάλεια. Εκείνο πάντως που έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτό είναι ότι το νομοσχέδιο δεν έχει τελειώσει και ότι το σχέδιο που διέρρευσε τις προηγούμενες μέρες δεν είναι το τελικό. Το επιβεβαίωσε χθες σε δύο ραδιοφωνικές συνεντεύξεις του ο κ. Σπίρτζης σε ερωτήσεις που δέχτηκε, πότε θα κατατεθεί η επίμαχη ρύθμιση στην βουλή. «Όταν ολοκληρωθεί η συγγραφή και η τελική διαμόρφωση του σχεδίου νόμου», ήταν η απάντηση, λέγοντας ότι το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει και ρυθμίσεις για τον ΚΟΚ. Όπως σημείωσε, για το σχέδιο νόμου θα ακολουθήσει συζήτηση στη βουλή, δεν αναφέρθηκε όμως πουθενά στο θέμα της διαβούλευσης που είθισται να ακολουθεί όλα τα σχέδια νόμου. Ο υπουργός Υποδομών δεν δίστασε να επικρίνει για άλλη μια φορά την ΝΔ, λέγοντας ότι στο παρελθόν στελέχη της  όπως η κ. Ντόρα Μπακογιάννη και ο αναπληρωτής εκπρόσωπος της ΝΔ κ. Kωνσταντίνος Κυρανάκης είχαν στηρίξει Uber  και σήμερα συντάσσονται με την Beat.  «Δεν ενδιαφέρθηκαν όμως ποτέ για την δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου για την διαμεσολάβηση ταξί» σημείωσε.

  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required