Γενικός Δείκτης:832.780.76%
EUR/USD: 1.18

Αττικό Μετρό: Αυτοί είναι οι διεκδικητές για τη γραμμή 4

  • ( UPD -10/08/2017 14:52 )
  • Print
Προσθήκη σχολίου

Της Μαριάννας Τζάννε

Στην κούρσα για τη διεκδίκηση της μεγαλύτερης γραμμής μετρό που έχει κατασκευαστεί ποτέ στη χώρα μας, μπαίνουν από σήμερα, τέσσερις πανίσχυροι ελληνικοί και διεθνείς όμιλοι, με την έναρξη της α΄ φάσης του έργου που είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος. Δεν αναμένονται εκπλήξεις καθώς οι βασικοί διεκδικητές βρίσκονται σε θέση μάχης από καιρό, μετά από δύο διαδοχικές, αλλά βραχείας διάρκειας παρατάσεις που έδωσε η Αττικό Μετρό.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του newmoney.gr στο διαγωνισμό προσέρχονται η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου σε συνεργασία με την Ισπανική FCC και την Αρχιρόδον. Στο ίδιο σχήμα θα ενταχθούν η Νοτιοκορεάτικη εταιρεία τροχαίου υλικού Hundai Roten και η γαλλική Thales στον τομέα των ηλεκτρομηχανολογικών. Η ΜΕΤΚΑ, η οποία μέχρι σήμερα επικεντρωνόταν σε συμβάσεις του εξωτερικού είναι η πρώτη φορά που διεκδικεί έργο μετρό, με μία όμως διεθνής κατασκευαστική εταιρεία με μεγάλη τεχνογνωσία σε αντίστοιχα έργα που είχε αναλάβει μαζί με την J&P Άβαξ και την επέκταση του μετρό προς Περιστέρι.

Με τη Γαλλική Vinci και τη Siemens, συμπράττει αντίστοιχα η ΓΕΚ-Τέρνα του ομίλου Περιστέρη ενώ δοκιμασμένες συμμαχίες από αντίστοιχα έργα στην Ελλάδα, επιλέγει ο όμιλος Ελλάκτωρ και η J&P Αβαξ. Η πρώτη χτυπά την πόρτα της Αττικό Μετρό με την Ιταλική Ansaldobreda του ομίλου Hitachi με την οποία έχει συμπορευτεί και στο μετρό Θεσσαλονίκης και η δεύτερη με την Ιταλική Chella και την γαλλική Αlstom με την οποία κατασκευάζουν από κοινού το μετρό του Πειραιά.

Η γραμμή 4 του μετρό αποτελεί ένα κορυφαίο συγκοινωνιακό έργο που θα συνδέσει ένα από τα πιο πυκνοδομημένα σημεία της Αθήνας, ξεκινώντας από το Γαλάτσι και καταλήγοντας στο Γουδί και θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Θα είναι δε το πρώτο έργο μετρό που η αναθέτουσα αρχή θα ακολουθήσει ξεχωριστό δρόμο για τις πρόδρομες εργασίες, με σκοπό την ωρίμανση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Ο βασικός κορμός του έργου μήκους 13 χλμ. περιλαμβάνει 14 νέους σταθμούς που αναμένεται να εξυπηρετεί πάνω από 220.000 επιβάτες ημερησίως. Υπάρχει όμως αίτημα κατοίκων που μελετά η Αττικό Μετρό ώστε να διευρυνθεί με έναν επιπλέον σταθμό, μεταξύ Γαλατσίου και Κυψέλης, στην οδό Πάρνηθος.

Αναλυτικότερα, το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 14 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Επόμενο στάδιο του διαγωνισμού θα είναι η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών που υπολογίζεται να γίνει αρχές του 2018 ενώ εκκρεμεί η ένταξη της Γραμμής 4 στο ΕΣΠΑ η οποία σύμφωνα με την Αττικό μετρό αναμένεται να δρομολογηθεί τον προσεχή Νοέμβριο με την κατάθεση φακέλου μεγάλου έργου στην ΕΕ. Καταρχήν συμφωνία υπάρχει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία έχει δεχτεί να αυξήσει την γραμμή χρηματοδότησης στο έργο από 50% που ήταν μέχρι η χρηματοδοτική συμβολή στα έργα μετρό, σε 70%.

Η επίσημη ανακοίνωση

Ολοκληρώθηκε σήμερα, Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017 και ώρα 11 π.μ., η διαδικασία υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το διαγωνισμό «ΓΡΑΜΜΗ 4 – ΤΜΗΜΑ Α΄, ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ – ΓΟΥΔΗ– Α' ΣΤΑΔΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ».

Στη διαδικασία συμμετείχαν τα εξής σχήματα, με βάση τη σειρά υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος:
1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS AG "TVS"
2. J+P ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A.
3. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA
4. FCC – ARCHIRODON-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Η παραπάνω εξέλιξη σηματοδοτεί την εκκίνηση της υλοποίησης της Γραμμής 4 του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Αθήνας, του μεγαλύτερου έργου υποδομής, προϋπολογισμού δημοπράτησης για την πρώτη φάση 1, 45 δις ευρώ χωρίς ΦΠΑ, που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ε.Ε.

Η Διοίκηση της Αττικό Μετρό εκφράζει την ικανοποίηση της για το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή κατασκευαστικών εταιριών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς η ολοκλήρωση του έργου θα συμβάλλει καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες της Αττικής.

  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required