Γενικός Δείκτης:811.82-0.37%
EUR/USD: 1.0641

Το εξαγώγιμο ...ελαιόλαδο της ψηφιακής εποχής

  • ( UPD -18/03/2017 10:06 )
  • Print
Προσθήκη σχολίου

του Κώστα Τσαούση

Θα μπορούσε να είναι το "ελαιόλαδο της ψηφιακής εποχής" – ένα εξωστρεφές και εξαγώγιμο προϊόν που έχει να κάνει με την ακένωτο δεξαμενή της γνώσης και του ταλέντου που διαθέτουν χιλιάδες νέοι επιστήμονες που έχουν βγει από ελληνικά πανεπιστήμια και επιβιώνουν στο δύσκολο περιβάλλον της αγοράς με τα ανυπέρβλητα καθημερινά εμπόδια. Το "ελαιόλαδο της ψηφιακής εποχής" ακούει στο όνομα "video game" - "video game" ελληνικής παραγωγής με πωλήσεις στη διεθνή – χωρίς σύνορα- αγορά αλλά και με διακριτή παρουσία στην αέναη μάχη προσέλκυσης ξένων επενδύσεων/κεφαλαίων.

Την εξέλιξη της ψηφιακής βιομηχανίας επισημαίνει και ο καθηγητής Βασίλης Μακιός, γενικός διευθυντής του Corallia.

"Σήμερα, με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας μπορούμε να αναπαραστήσουμε ψηφιακά ακόμα και την Αρχαία Δήλο και μέσα από ένα διαδραστικό video game να δώσουμε την ευκαιρία σε όλο τον κόσμο να μάθει για ένα σωρό επιστήμες και ταυτόχρονα να ψυχαγωγηθεί παίζοντας ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό παιχνίδι, εφάμιλλο μεγάλων διεθνών τίτλων.

Η εξέλιξη της ψηφιακής βιομηχανίας και τα πολλαπλά πλέον κανάλια διανομής περιεχομένου που είναι σήμερα διαθέσιμα, μας δίνουν μια μοναδική ευκαιρία για να αξιοποιήσουμε τα σημαντικότερα για εμένα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα: το ταλέντο και τον πολιτισμό μας".

Μάλιστα το Corallia ένα από τα clusters που φιλοξενεί στη δομή του αναφέρεται στις δημιουργικές βιομηχανίες. Πρόκειται για το gi-Cluster, στους κόλπους του συσπειρώνουν τις δυνάμεις τους εταιρείες, ακαδημαϊκοί και ερευνητικοί φορείς που δραστηριοποιούνται στον τομέα των Ψυχαγωγικών και Δημιουργικών Τεχνολογιών & Εφαρμογών με στόχο τη δημιουργία εγχώριας αλυσίδας αξίας για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών προϊόντων νέων τεχνολογιών με προορισμό τη διεθνή αγορά.

Απευθύνθηκα στη manager του cluster κα Τζούλια Φωκά ζητώντας να μάθω όλα εκείνα τα στοιχεία που διαμορφώνουν την εικόνα μιας εξωστρεφούς αναδυόμενης αγοράς.

Ποια είναι τα στοιχεία ανάπτυξης του gi-Cluster τα τελευταία 2-3 χρόνια (αύξηση αριθμού μελών κλπ.)

Η συσπείρωση των δημιουργικών δυνάμεων που επιτεύχθηκε με την υποστήριξη του Corallia ως συντονιστή του gi-Cluster, έχει δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες για την άνθιση της δημιουργικής οικονομίας στην Ελλάδα, με σκοπό τη βελτίωση της θέσης της χώρας στη διεθνή κατάταξη ανταγωνιστικότητας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η συνεχής διεύρυνση του οικοσυστήματος του gi-Cluster, όπως αποτυπώνεται στην αύξηση του αριθμού των μελών κατά 317% σε 3 χρόνια, αριθμώντας σήμερα 56 μέλη με πάνω από 80% εξαγωγική δραστηριότητα. Απασχολώντας περισσότερους από 2000 ταλαντούχους επαγγελματίες στην Ελλάδα, τα μέλη του gi-Cluster έχουν πρόσβαση σε μία διεθνή αγορά άνω των 630 εκατ. πελατών σε όλο τον κόσμο.

Σήμερα, το gi-Cluster αποτελείται από 40 εταιρείες, εκ των οποίων 27 μικρές και 13 ΜμΕ και 16 ακαδημαϊκούς, ερευνητικούς ή άλλους φορείς μεταξύ των οποίων Πανεπιστήμια, Ερευνητικά κέντρα και φορείς πολιτισμού. 

Ποιοί είναι ειδικότερα οι τομείς στους οποίους δραστηριοποιούνται οι εταιρείες του gi-Cluster (serious games, tourism apps, gamification, κλπ.)

To 60% των μελών του gi-Cluster ασχολούνται με τη σχεδίαση και ανάπτυξη παιχνιδιών, υπηρεσιών, τεχνολογικών λύσεων, εργαλείων και περιεχομένου για την αγορά της ψυχαγωγίας (gaming segment) ενώ το υπόλοιπο 40% εστιάσει στο Audio Visual Segment που αφορά κυρίως serious games/ apps, τεχνολογικές λύσεις, υπηρεσίες και περιεχόμενο για τις αγορές τουρισμού, πολιτισμού και εκπαίδευσης. Στο σύνολό τους τα μέλη προωθούν τα προϊόντα τους αξιοποιώντας πολλαπλά κανάλια διανομής, όπως tablets, smartphones, web καθώς και διαφορετικές τεχνολογίες διεπαφής, όπως Virtual Reality, Augmented Reality κα.

Μπορεί να παραθέσετε ορισμένα στοιχεία που να τεκμηριώνουν ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου είναι εξωστρεφείς και έχουν εξαγώγιμο προϊόν

Ως ενδεικτικά «διαπιστευτήρια» της ραγδαίας προόδου που σημειώνει ο κλάδος στην Ελλάδα, σημειώνεται ότι σήμερα, το οικοσύστημα του gi-Cluster, προωθεί περισσότερα από 40 προϊόντα στη διεθνή αγορά, ενώ κατά την τελευταία διετία έχει επενδύσει περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ ετησίως σε Έρευνα & Ανάπτυξη.

Επιπρόσθετα, υπάρχει σημαντική παρουσία ελληνικών επιχειρήσεων στα μεγαλύτερα διεθνή events του κλάδου, όπου με την υποστήριξη του gi-Cluster επιτυγχάνεται σταθερή παρουσία σε κάποια εξ' αυτών, όπως ενδεικτικά στη Game Connection Europe που γίνεται στο Παρίσι, Ε3 στο Los Angeles, Game Developers Conference στο San Francisco και άλλα.

Τέλος, η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων διαπιστώνεται και από την ισχυρή σχέση συνεργασίας που διατηρεί το gi-Cluster με την Γαλλία, στο πλαίσιο συμφωνιών και προγραμμάτων δικτύωσης και διασύνδεσης που υλοποιεί με συνεργάτες του το Cap Digital – το μεγαλύτερο cluster ψηφιακών βιομηχανιών, και το CNAM – το Γαλλικό Ίδρυμα Ανώτατης Εκπαίδευσης Conservatoire national des arts et métiers, στο Παρίσι στο πλαίσιο των οποίων υλοποιείται μεταξύ άλλων και το πρόγραμμα gi-Cluster Ambassador.

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required