Γενικός Δείκτης:749.761.59%
EUR/USD: 1.18

Μινωϊκές: Η Αδριατική θα προκαλούσε ζημιές 1,6 εκατ. το 2017

  • ( UPD -11/01/2017 17:07 )
  • Print
Προσθήκη σχολίου

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Στην αποφυγή ζημιών στην οικονομική χρήση του 2017 για τις Μινωϊκές Γραμμές στοχεύει η απόφαση του Ομίλου Γκριμάλντι να αποσύρει δύο πλοία της θυγατρικής του εταιρείας με βάση το Ηράκλειο της Κρήτης από τις γραμμές της Αδριατικής.

Σε ανακοίνωσή της στο Χ.Α. η διοίκηση των Μινωϊκών επισημαίνει ότι «η εκτιμώμενη επίδραση από τη μη δρομολόγηση των εν λόγω πλοίων θεωρείται ότι θα επιδράσει θετικά στα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας για το οικονομικό έτος 2017, δεδομένου, ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, στην περίπτωση συνέχισης της δρομολόγησής τους, τα καθαρά αποτελέσματα τους για το 2017 θα ήταν ζημιογόνα κατά 1,6 εκατ. ευρώ, η λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙTDA) θα διαμορφώνονταν σε ζημία 1,2 εκατ.ευρώ ενώ τα έσοδα σε 82,7 εκατ.»

Αναλυτικά:

«Η εταιρεία Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε., αναφορικά με την ολοκλήρωση της ναύλωσης των πλοίων Cruise Europa και Cruise Olympia τα οποία δραστηριοποιούνταν στη γραμμή της Αδριατικής (Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκώνα-Τεργέστη) και τη δραστηριοποίησή της στην αγορά της Αδριατικής από 01/01/2017 με την ανάληψη της Γενικής Πρακτόρευσης στην Ελλάδα του Ομίλου Grimaldi, ανακοινώνει στο επενδυτικό κοινό τα ακόλουθα:

H σημαντική μεταβολή των οικονομικών συνθηκών στην αγορά της Αδριατικής όπως η μείωση του μεταφορικού έργου των επιβατών καθώς και η αύξηση στις τιμές των καυσίμων σε συνδυασμό με τη μείωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας Euro/Usd οδήγησαν την εταιρεία στην απόφαση να μην ανανεώσει τις συμβάσεις ναύλωσης των πιο πάνω πλοίων Cruise Europa και Cruise Olympia.

Περαιτέρω, με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα η εκτιμώμενη επίδραση από τη μη δρομολόγηση των εν λόγω πλοίων θεωρείται ότι θα επιδράσει θετικά στα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας για το οικονομικό έτος 2017, δεδομένου, ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, στην περίπτωση συνέχισης της δρομολόγησής τους, τα καθαρά αποτελέσματα τους για το 2017 θα ήταν ζημιογόνα κατά €1,6 εκατ., η λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙTDA) θα διαμορφώνονταν σε ζημία €1,2 εκατ. ενώ τα έσοδα σε €82,7 εκατ.
Επιπλέον, η ανάληψη της γενικής πρακτόρευσης των πλοίων Cruise Europa και Cruise Olympia στην Ελλάδα από 01/01/2017, εκτιμάται ότι θα έχει θετική επίδραση, αφού, σε σύγκριση με τα παραπάνω δεδομένα, τα καθαρά αποτελέσματα σε ότι αφορά τη συγκεκριμένα δραστηριότητα θα είναι βελτιωμένα κατά €2,9 εκατ., η λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙTDA) κατά €3 εκατ. ενώ τα έσοδα θα μειωθούν κατά €76,7 εκατ».

Νέα δεδομένα για τις Μινωικές - HSW

Η αποχώρηση των Μινωικών Γραμμών από τα δρομολόγια της Αδριατικής και το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στον κλάδο της ακτοπλοΐας φαίνεται πως θα παίξουν καθοριστικό ρόλο και στην προσπάθεια εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της HSW.

Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν: «Οι Μινωικές Γραμμές δέχονται ένα σημαντικό οικονομικό πλήγμα, αν αναλογιστούμε πως ο δανεισμός της εταιρείας αυτή τη στιγμή ανέρχεται στα 162 εκατομμύρια ευρώ με τον αντίστοιχο τζίρο να ανέρχεται στα 170 εκατομμύρια ευρώ.

Με βάση τα δεδομένα του 2015 οι Μινωικές με την αποχώρηση από την Αδριατική χάνουν το 61% του κύκλου εργασιών τους (104,6 εκ. από τα 172,4 εκατ.) και το 52% της λειτουργικής τους κερδοφορίας EBITDA (18,8 εκατ. από τα 36 εκατ.)

Επιπλέον η άνοδος των τιμών των καυσίμων αναμένεται να επηρεάσει κατά 3-4 εκατ. τα αποτελέσματα τους στην ακτοπλοΐα, όπως εκτιμούν ειδικοί της αγοράς.
Συνεπώς, όπως προκύπτει εάν δεν μεταβληθεί κάποιος άλλος παράγοντας, θα έχει ετήσιο EBITDA της τάξεως των 13-14 εκατ. μικρότερο από της υποχρεώσεις της για τα ετήσια τοκοχρεολύσια που είναι της τάξεως των 15-16 εκατ.» και προσθέτουν:

«Η κατάσταση που διαμορφώνεται πλέον, δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσπάθεια εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της HSW, ενώ ανακύπτουν ευλόγως διάφορα ερωτήματα στην ακτοπλοϊκή αγορά. Πως θα μπορέσει άραγε η εταιρεία να αποπληρώσει το δανεισμό της; Πως είναι εφικτό πλέον, με τα νέα οικονομικά δεδομένα, να υλοποιηθεί το σχέδιο εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της HSW;»

  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required

Δημοφιλή στο Internet