Γενικός Δείκτης:788.530.56%
EUR/USD: 1.0641

Oι 8 προϋποθέσεις για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα

  • Print
Προσθήκη σχολίου

του Μηνά Τσαμόπουλου

Την πολυσύνθετη μορφή της κρουαζιέρας με όποιες δυσκολίες αυτή συνεπάγεται και τις οκτώ προϋποθέσεις για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα, ανέλυσε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, στη διάρκεια της Eτήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης και της εκδήλωσης για την κοπή της πίτας που ακολούθησε στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Nefel, στον Πειραιά.

«Είναι γεγονός πως ο κλάδος αυτός βρίσκεται σε συνεχή ανοδική πορεία, διότι κάθε χρόνο υπάρχει μια σταθερή ποσοστιαία αύξηση του αριθμού των επιβατών σε παγκόσμιο επίπεδο η οποία κυμαίνεται περίπου 7%, κάτι που εδραιώνεται στη συνείδηση εκείνων που προτιμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους πάνω σε ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, είτε διότι έχουν εμπειρίες από προηγούμενες κρουαζιέρες, είτε διότι επιχειρούν κάτι τέτοιο για πρώτη φορά.

Γεγονός της τάσεως συνεχούς ανάπτυξης, είναι οι παραγγελίες νέων και μεγάλων διαστάσεων κρουαζιεροπλοίων τρίτης γενιάς, στο σύνολό τους 78 για την επόμενη δεκαετία» επεσήμανε ο Θ.Κόντες:

«Η προσέλκυση των κρουαζιεροπλοίων στους ελληνικούς λιμένες, δεν εξαρτάται μόνο από τη Νομοθετική ρύθμιση που έγινε για το cabotage, αλλά έχει και άλλες διαστάσεις, όπως για παράδειγμα:

i. Την εσωτερική κατάσταση από πλευράς εργασιακής ειρήνης στους λιμένας, καθώς και στον παράγοντα ασφάλεια – security.

ii. Την ομαλότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

iii. Τη σταθερή πολιτική που σχετίζεται με την τουριστική ναυτιλία και τον τουρισμό γενικότερα.

iv. Τις υποδομές στους λιμένες και τα αεροδρόμια, που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν άνετα και με ασφάλεια τα κρουαζιερόπλοια και τους με αυτά μεταφερομένους επιβάτες – τουρίστες.

v. Το δίκτυο αεροπορικών απ' ευθείας συνδέσεων με μακρινές χώρες – υπερατλαντικές πτήσεις.

vi. Την τιμολογιακή πολιτική των λιμένων, καθώς και αυτήν που αφορά τα τέλη αεροδρομίων.

vii. Ακόμα, παράγων που βοηθάει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

viii. Θεματικές ενότητες / ιατρικός τουρισμός, είναι μερικά από αυτά που θα φέρουν την ανάπτυξη στον κλάδο» για να προσθέσει:

«Θα ήθελα να τονίσω ότι, η κρουαζιέρα είναι ο περισσότερο σύνθετος κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας με πληθώρα θεμάτων στην λειτουργία των επιχειρήσεων και των πλοίων, εμπλέκει δε και απασχολεί στον κύκλο αυτό και μονάδες που συγκροτήθηκαν αποκλειστικά για να προσφέρουν υπηρεσίες με επιτυχία, όπως η περίπτωση των Ενώσεων Λεμβούχων, των πλοηγών, των ρυμουλκών κ.α.

Με τον τρόπο αυτό, αλλά και λόγω της φύσεως του αντικειμένου μεταφορών, που είναι τα εκατομμύρια τουρίστες, τα οφέλη, για την τοπική κυρίως κοινωνία των δεκάδων λιμένων προσεγγίσεως κρουαζιεροπλοίων, είναι πολλαπλά».

Φεύγουν από τη Μεσόγειο

Όπως επεσήμανε στη συνέχεια ο πρόεδρος της Ένωσης «είναι γεγονός ότι, οι συγκυρίες και δυσάρεστες καταστάσεις στα γεγονότα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, οδήγησαν τις διαχειρίστριες εταιρείες στον καθορισμό δρομολογίων αριθμού κρουαζιεροπλοίων, προς άλλες μακρινές γεωγραφικές περιοχές εκτός Μεσογείου, για το 2017, με αποτέλεσμα να αναμένεται για φέτος μείωση του αριθμού προσεγγίσεων στους Ελληνικούς λιμένες, στο βαθμό που, η μείωση σε ορισμένους από τους γνωστούς παραδοσιακούς προορισμούς, να είναι πλέον αισθητή» για να προσθέσει:

«Η κατάσταση στη γείτονα Τουρκία και η ανάπτυξη στον Ασιατικό χώρο είναι μερικές από τις κύριες αιτίες.

Προκειμένου δε, αυτή η δυσάρεστη κατάσταση, που δεν φαίνεται να είναι αναστρέψιμη για φέτος, να μπορέσει να μην έχει περαιτέρω διάρκεια, απαιτούνται δράσεις σε ρυθμίσεις και έργα, καθώς και εκστρατεία προβολής και διαφήμισης από την πλευρά όλων μας και ιδιαίτερα των αρμοδίων Κρατικών φορέων, ενέργειες που και αυτές έχουν ενταχθεί στις προτάσεις μας για εξέταση με προτεραιότητα από τα Όργανα της προαναφερθείσας Επιτροπής».

  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required