Γενικός Δείκτης:738.47-0.3%
EUR/USD: 1.18

Attica Group: «Ας δοκιμάσει και το δικό μας management ο κος Grimaldi»

  • ( UPD -06/10/2017 16:44 )
  • Print
Προσθήκη σχολίου

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας με τον Όμιλο Grimaldi κρατάει ο Όμιλος Attica που συμφώνησε με την Τράπεζα Πειραιώς για την απόκτηση του 50,3% της HSW.

Κύκλοι του Ομίλου επεσήμαναν σήμερα: «Όπως θέλουμε και έχουμε ευχαριστημένους τους μετόχους της Attica το ίδιο θα κάνουμε και με την HSW» και προσθέτουν: «Ο Γκριμάλντι έχει πει ότι ο Όμιλος Attica κάνει «υπεύθυνο ανταγωνισμό». Και αυτό είναι παράσημο για τον όμιλο μας. Ας δοκιμάσει και το μάνατζεμεντ το δικό μας ο κος Γκριμάλντι».
Για την επόμενη μέρα της HSW ξεκαθάρισαν:

«H HSW θα μείνει ως έχει» ενώ για την εικόνα της ακτοπλοίας μετά την εξαγορά τόνισαν: «Θα έχεις μία βεντάλια πλοίων και άρα το καλύτερο πλοίο θα δρομολογείται στην κατάλληλη γραμμή. Με λίγα λόγια θα μπορείς να σχεδιάσεις πιο έξυπνα και πιο λογικά δρομολόγια. Δεν είναι δυνατόν να έχεις 2 δρομολόγια Παρασκευή βράδυ για Μυτιλήνη και να μην έχεις πρωινό την ίδια ημέρα. Αν πηγαίνουν δυο βαπόρια την ίδια ώρα σε ένα νησί είναι σαν να πηγαίνει... ένα βαπόρι».

Επενδύσεις σε λιμάνια

Στο μεταξύ στα σχέδια του Ομίλου Attica είναι οι επενδύσεις σε επιβατηγούς σταθμούς σε νησιά του Αιγαίου.

«Μας ενδιαφέρει να επενδύσουμε στα νησιά που οι καταστάσεις είναι τριτοκοσμικές. Ο επιβάτης μέσα στο κατακαλόκαιρο περιμένει το πλοίο κάτω από τον ήλιο. Πρέπει να προσφέρουμε το κατάλληλο προϊόν ώστε ο επιβάτης δεν θα σκέφτεται μόνο την χρόνο του ταξιδιού όταν έχει να επιλέξει μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου. Έτσι θα γίνουμε ανταγωνιστικοί του αεροπλάνου.

Και μπορεί ο ανταγωνισμός να είναι δυνατός με τις αεροπορικές εταιρείες, όμως και οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο δεν είναι φθηνές».

Όσο για τη χρηματοδότηση της επένδυσης στα νησιά επισημαίνουν:

«Πρόσβαση σε χρηματοδότηση υπάρχει από funds αμερικάνικα και ευρωπαϊκά που επενδύουν σε terminals, ενώ υπάρχουν και οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται. Τα σχέδια αυτά βασίζονται στο τρίπτυχο, επενδυτής, διαχειριστής και τοπικός παράγοντας. Υπάρχουν και τα τρία. Θα έχουμε συμπαίκτες που ξέρουν τη δουλειά.

Θέλουμε να επενδύσουμε εμείς με μακροχρόνια μίσθωση των χωρών για να φτιάξουμε επιβατηγούς σταθμούς. Θα είναι αυτόνομα οικονομικά terminals που θα παρέχουν υπηρεσίες.

Λιμάνι Πειραιά όπως... αεροδρόμιο

Η Attica Group είναι σε επαφή με την Cosco προκειμένου να βρουν τρόπους συνεργασίας όσο αφορά τη λειτουργία του επιβατικού λιμανιού:

«Συναντηθήκαμε μία φορά με τη διοίκηση της Cosco το καλοκαίρι. Πριν 10 ημέρες είχαμε και τηλεφωνική επικοινωνία ενώ μέσα σ τον μήνα θα ξανασυντηθούμε για να συζητήσουμε πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι επιβατικοί Σταθμοί που βρίσκονται στην προβλήτα που δένουν τα κρητικά πλοία αλλά και στην προβλήτα μπροστά από τον Άγιο Σπυρίδωνα» επισημαίνει η διοίκηση της Attica:

«Υπάρχει βέβαια ο προβληματισμός ότι δεν θα εξυπηρετεί κανέναν ο επιβατικός σταθμός μπροστά από τον Άγιο Σπυρίδωνα αφού τα πλοία θα βρίσκονται εκεί δεμένα και έτοιμα για το δρομολόγιό τους, οπότε οι επιβάτες θα επιβιβάζονται άμεσα και δεν θα χρειάζεται να περιμένουν».

Τα στελέχη της Attica όμως προτείνουν και κάτι άλλο. Το λιμάνι να γίνει κλειστό όπως το αεροδρόμιο: « Θέλουμε να κλείσει το λιμάνι του Πειραιά και να μπαίνει μόνο οποίος έχει εισιτήριο όπως γίνεται στα αεροδρόμιο. Και είναι εφικτό αν σχεδιαστεί σωστά».

Σε αναστολή οι ναυπηγήσεις

Η επένδυση στην ΗSW πάγωσε προς το παρόν τα σχέδια της Attica για ναυπηγήσεις πλοίων.

Ειδικότερα ο Όμιλος έχει έτοιμα τρία σχέδια:

1) Κατασκευή επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου με διπλό μηχανοστάσιο για να μπορεί αν καίει ως καύσιμο και φυσικό αέριο. Θα είναι μήκους 215 μέτρων, θα μπορεί να μεταφέρει 1.500 επιβάτες και 230 φορτηγά αφού θα έχει 3.500 γραμμικά μέτρα φορτίου. Προορίζεται για την Αδριατική, την Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη.

«Έχουμε πάρει τιμές αλλά το έχουμε στον πάγο λόγω HSW. Πήγαμε σε 32 ναυπηγεία. Ενδιαφέρθηκαν τα 13 για ένα πλοίο με option για ένα ακόμη. Ο τελικός αριθμός των ναυπηγείων από τα οποία θα επιλέξουμε είναι επτά σε Κροατία και Κίνα. Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα 150 εκατομμύρια.

2) Μεσαίο μεγέθους πλοίου όπως το «Blue Star Patmos», το οποίο έχει σχεδιασθεί από Έλληνες ναυπηγούς. Προορίζεται για την κάλυψη δρομολογίων στις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων.

Το κόστος κατασκευής του είναι 80 με 100 εκατομμύρια ευρώ σε ναυπηγείο ης Κροατίας ή 60 με 80 εκατομμύρια σε ναυπηγείο της Κίνας. Βέβαια όπως επισημαίνουν από την Attica για να γίνει απόσβεση της αξίας του πλοίου δεν φθάνουν οι υπάρχουσες κρατικές επιδοτήσεις για τα δρομολόγια στις λεγόμενες άγονες γραμμές, τα δημοσίου συμφέροντος ενώ θα πρέπει η μίσθωση να έχει 10ετή διάρκεια.

3) Το «Έξυπνο Πλοίο» μήκους 130 μέτρων με 850 μέτρα γκαράζ για 80 φορτηγά και 1.200 επιβάτες.

«Το ιδανικό πλοίο για το Αιγαίο αλλά το σκεφτήκαμε λόγω του Μαρόκου όπου δραστηριοποιείται η Attica» επισημαίνουν τα στελέχη του Ομίλου.

  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required

Δημοφιλή στο Internet