Γενικός Δείκτης:837.54-1.79%
EUR/USD: 1.22

Από το 2020 ο εφοδιασμός πλοίων με LNG ως καύσιμο στην Ελλάδα

  • Print
Προσθήκη σχολίου

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Μπορεί να γίνεται μεγάλη συζήτηση παγκοσμίως για την χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου , γνωστού ως LNG, ως καύσιμο για τα πλοία όμως η Ελλάδα είναι ακόμη απροετοίμαστη. Σήμερα στο νερό υπάρχουν 100 πλοία που καίνε φυσικό αέριο ενώ ναυπηγούνται άλλα 100. Ο ΟΛΠ είναι απροετοίμαστος ενώ το ελληνικό κράτος θα μπορεί να εφοδιάζει πλοία με LNG σε πρώτη φάση του 2019 με βυτιοφόρα και το 2020 με ειδικά πλοία τα γνωστά ως bunker vessels.

Όπως επεσήμανε ο Ι.Φλωρεντίν, Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου ΑΕ , στο πλαίσιο της Ετήσιας Συνάντησης Ναυτικής Τεχνολογίας που διοργάνωσε το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας στο Ίδρυμα Ευγενίδη, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ακόμη υποδομές για εφοδιασμό των πλοίων με LNG. Η 1η εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμου είναι η Ρεβυθούσας η οποία όμως μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία χωρητικότητας 20.000 κυβικών μέτρων και άνω και όχι τα ειδικά bunkerάδικα που είναι μικρότερα από 1.000 κυβικά έως 20.000. Όπως τόνισε σε πρώτη φάση θα προκηρυχθεί διαγωνισμός στις αρχές του 2018 για την κατασκευή εγκατάστασης η οποία θα φορτώνει LNG σε βυτιοφόρα οχήματα τα οποία στη συνέχεια θα εφοδιάζουν τα πλοία αλλά και τους καταναλωτές εκτός δικτύου.

Ι.Φλωρενρτίν-LNG

Ο κ.  Ι.Φλωρεντίν, Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου ΑΕ

Στα τέλη του 2018 θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την κατασκευή εγκατάστασης από την οποία θα προμηθεύονται LNG ως καύσιμο απευθείας τα πλοία. Η έναρξη λειτουργίας του με τα σημερινά δεδομένα υπολογίζεται το 2020.

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του ΟΛΠ, Θανάσης Καρλής επεσήμανε ότι υπάρχει υποχρέωση από την ΕΕ τόσο για τον ΟΛΠ όσο και γα τον ΟΛΘ να παρέχουν LNG ως καύσιμο. Όμως υπογράμμισε ότι ακόμη δεν υπάρχει διευκρίνιση για τον τρόπο παροχής του καυσίμους τα πλοία. Αν πρέπει να γίνεται με bunkerάδικα ή με βυτιοφόρα οχήματα.

Καρλής Θανάσης

Ο εκπρόσωπος του ΟΛΠ, κ. Θανάσης Καρλής

«Η παροχή ως καύσιμο του LNG από ένα λιμάνι είναι στοιχείο ανταγωνιστικότητας» επεσήμανε για να προσθέσει: «Και ο Πειραιάς το θέλει. Στρατηγικά έχουμε αποφασίσει ότι το θέλουμε. Όμως δεν υπάρχουν αρκετά πλοία που θα προσεγγίσουν το λιμάνια για να ζητήσουν LNG ώστε να μπορέσουμε να φτιάξουμε σταθερές εγκαταστάσεις. Κάθε χρόνο στον Πειραιά έχουμε 22.000 αφιξο-αναχωρήσεις χωρίς τα πλοία να έχουν σταθερό σημείο πρόσδεσης. Άρα υπάρχουν δυσκολίες χάραξης σταθερού δικτύου LNG. Σε πρώτη φάση κοιτάμε να πετύχουμε τον εφοδιασμό πλοίων με καύσιμο LNG μέσε μικρών πλοίων. Ο Πειραιάς θα είναι έτοιμος να προχωρήσει σε επενδύσεις μόλις διευκρινιστεί το πότε πως θα υπάρξει η ανάγκη για σταθερή εγκατάσταση.»

  • copyright: No
  • copyright text: Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required

Δημοφιλή στο Internet