Αυξήθηκε ο ελληνόκτητος στόλος - Μετράει 4.148 πλοία το 2018
-
( UPD -21/03/2018 20:03 )
Του Μηνά Τσαμόπουλου
Κατά 63 πλοία ή 1,5% αυξήθηκε ο ελληνόκτητος στόλος το χρονικό διάστημα από τον Μάρτιο του 2017 έως τον Μάρτιο του 2018 και μετράει πλέον 4.148 «κομμάτια» χωρητικότητας άνω των 1.000 gt το καθένα. Ο ελληνόκτητος στόλος σε αριθμό πλοίων αντιπροσωπεύει το 7% του παγκόσμιου στόλου και το 16,6 βάση της χωρητικότητας.
Τα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα, σήμερα Τετάρτη 21-3-2018 η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) και αναγράφονται στην ετήσια έκθεσή της.
Επίσης, αυξήθηκε η χωρητικότητα κατά 13,1 εκατομμύρια τόνους dw φθάνοντας τα 341,9 εκ. και κατά 6,8 εκατ. gross tonnage αγγίζοντας τα 199,2 εκατομμύρια.
Τα πλοία που είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο μειώθηκαν κατά 23. Συνολικά υπό ελληνική σημαία ταξιδεύουν 723 πλοία συνολικής χωρητικότητας 74,5 εκατομμυρίων τόνων dw, μόλις το 17,4% του ελληνόκτητου στόλου. Παρ' όλα αυτά το ελληνικό νηολόγιο παραμένει πρώτο με βάση τη χωρητικότητα με ποσοστό 21,8% του συνόλου του ελληνόκτητου στόλου.
Τα ελληνόκτητα πλοία είναι μοιρασμένα σε 41 νηολόγια. Τα περισσότερα είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Λιβερίας, 19% και των Νησιών Μάρσαλ 19%. Τα ο ελληνικό νηολόγιο είναι στην Τρίτη θέση με τη Μάλτα που έχει επίσης το 17% και ακολουθούν ο Παναμάς με 9%, η Κύπρος με 7% και οι Μπαχάμες με 6%.
Στο νηολόγιο της Λιβερίας τα ελληνόκτητα πλοία αυξήθηκαν κατά 49, των Νησιών Μάρσαλ και 33, της Μάλτας κατά 23 και της Κύπρου κατά τρία.
Ανά τύπο πλοίου
Αυξήθηκαν:
- Τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια αυξήθηκαν κατά 63 και κατά 11,4 εκ. τόνου
- Τα μεταφοράς χημικών μόλις κατά δύο αλλά μειώθηκε η συνολική χωρητικότητα κατά 433.777 τόνους
-Τα υγραεριοφόρα κατά 7
-Τα φορτηγά κατά 25 με 2,7 εκατομμύρια τόνους χωρητικότητα
Μειώθηκαν:
- Τα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά επτά
-Τα cargo κατά 18 συνολικής ενώ η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 238.565 τόνους
-Τα επιβατηγά κατά ένα
Οι έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 26,4% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 16,% των φορτηγών πλοίων και μεταφοράς σιδηρομεταλλευμάτων.
Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε ελαφρώς φθάνοντας τα 10,6 έτη όμως είναι κατά 2,8 χρόνια νεότερος από τον μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου που είναι τα 13,4 έτη.
- copyright: No
- copyright text: Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
- sponsored: No
- bloomberg logo: No
Δημοφιλή στο Internet
-
Στην εκκίνηση το νέο ξενοδοχείο της Accor στον ΠειραιάAdditional Info
- copyright No
- copyright text Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
- sponsored No
- bloomberg logo No
-
Μέχρι και σε εξευτελιστική τιμή οι e-πλειστηριασμοί για χρέη στην εφορίαAdditional Info
- copyright No
- copyright text Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
- sponsored No
- bloomberg logo No
-
ΟΠΑΠ: Στα 6 δισ. ευρώ η παράνομη αγορά τζόγουAdditional Info
- copyright No
- copyright text Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
- sponsored No
- bloomberg logo No
-
Εργαζόμενος με 2 παιδιά δίνει στο κράτος το 40% των αποδοχών τουAdditional Info
- copyright No
- copyright text Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
- sponsored No
- bloomberg logo No
-
Με την καταβολή των επικουρικών Μαΐου η διόρθωση στις λάθος κρατήσειςAdditional Info
- copyright No
- copyright text Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
- sponsored No
- bloomberg logo No