Γενικός Δείκτης:732.020.89%
EUR/USD: 1.121

Πάτρα - Πύργος: Μια δύσκολη εξίσωση και ο... γρίφος Καλογρίτσα

  • ( UPD -25/04/2019 08:51 )
  • Print
Προσθήκη σχολίου

Της Μαριάννας Τζάννε

Mε την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών σε δύο τμήματα του έργου αλλά και με μεγάλες αβεβαιότητες για τις εργολαβίες που περιλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο Καλογρίτσα, προχωρεί ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος.

Το κατασκευαστικό οδικό έργο που σημάδεψε την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ καθώς συνδέθηκε με τις παραπαίουσες εταιρείες του (παρολίγο) καλανάρχη αλλά και με την απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρίστου Σπίρτζη να τεμαχίσει το δρόμο σε οκτώ εργολαβίες, θα αποτελέσει ένα μεγάλο πείραμα στις εγχώριες κατασκευές που δεν είναι λίγοι εκείνοι που προεξοφλούν ότι πολύ δύσκολα θα προχωρήσει.

Τα τμήματα του έργου που επισκέφτηκε χθες ο υπουργός και στα οποία μπαίνουν μπουλντόζες, αφορούν το Μιντιλόγλι – Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας και Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα με ανάδοχο την εταιρεία GD Infrastrutture, η οποία διείσδυσε στα δημόσια έργα τα τελευταία χρόνια, συνεργαζόμενη με τον κ. Πρόδρομο Εμφιετζόγλου. Το άλλο κομμάτι αφορά τα τμήματα Σαγαίικα – Βάρδα  και ΒΙΠΕ Πάτρας – Κάτω Αχαΐα με ανάδοχο την εταιρεία Interkat. Πρόκειται για μια μικρή τεχνική εταιρεία με έδρα τη Λαμία, με περιορισμένη μέχρι σήμερα παρουσία στα δημόσια έργα.  

Χθες, κατά την επιθεώρηση των έργων στα εργοτάξια Αλισσού και Βάρδας, ο κ. Σπίρτζης κήρυξε την έναρξη των έργων ωστόσο δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για τα δύο κομμάτια (Δουναίικα – Πύργος και Βάρδα-Κυλλήνη), όπου ανάδοχος είναι το σχήμα Τοξότης- Ομάδα κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα. Η οικονομική κατάσταση της εταιρείας δεν εμπνέει αισιοδοξία για το μέλλον του έργου καθώς για την υπογραφή των επίμαχων συμβάσεων θα πρέπει να βρεθούν οι εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης. Σήμερα, οι οφειλές του  κατασκευαστικού ομίλου προς την Τράπεζα Αττικής που αποτελούσε για χρόνια τον κύριο και μοναδικό χρηματοδότη,  ξεπερνούν τα 110 εκ. ευρώ και οι κάνουλες χρηματοδότησης έχουν κλείσει από καιρό. Σωσίβιο για την εταιρεία μπορεί να υπάρξει η συμφωνία με άλλη τεχνική εταιρεία.  

Μέχρι στιγμής στο Πάτρα –Πύργος έχουν υπογραφεί τέσσερις από τις οκτώ συμβάσεις και όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Υποδομών από την Πελοπόννησο, αμέσως μετά το Πάσχα θα υπογραφούν οι υπόλοιπες τρεις. Θα παραμείνει σε εκκρεμότητα τα όγδοο κομμάτι, για το οποίο υπάρχει προσφυγή στο ΣτΕ που θα εκδικαστεί στις 11 Ιουνίου.

Στην ένα και τέσσερα εργολαβία, μένει να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τον ανάδοχο (Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών), έχει εγκριθεί από την βουλή και αναμένεται η υπογραφή της εργολαβίας δύο με ανάδοχο την Ιντρακάτ (Δουναίικα-Αμαλιάδα) συμφερόντων Κόκκαλη-Κούτρα. Η Ιντρακάτ έχει αναλάβει και την τρίτη εργολαβία, η οποία αναμένει την απόφαση του ΣτΕ.

  • copyright: No
  • copyright text: Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required