Γενικός Δείκτης:625.69-0.78%
EUR/USD: 1.14

Το “made in Greece” και πως το υποστηρίζεις στη πράξη

  • Print
Προσθήκη σχολίου
Κώστας Τσαούσης

Αν ψάξετε στις προθήκες και τα ράφια των μαγαζιών που απευθύνονται κατά κύριο λόγο στους τουρίστες στους δρόμους γύρω από την Ακρόπολη, στη Πλάκα ή του Ψυρρή θα διαπιστώσετε εύκολα ότι τα σουβενίρ που πωλούν κάθε άλλο παρά ελληνικής έμπνευσης, σχεδιασμού, κατασκευής και δημιουργίας είναι… Τα «τσολαδάκια» δυστυχώς ακόμη και εκείνα της νέας εσοδείας έρχονται από την …Κίνα.

Και όμως μέσα σε αυτό το περιβάλλον υπάρχουν δυναμικοί και αποφασισμένοι επιχειρηματίες που δίνουν καθημερινά την μάχη της ανάδειξης, της προώθησης και της προβολής του σύγχρονου ελληνικού design μέσα από τις δουλειές νέων αλλά και καθιερωμένων σχεδιαστών – από το κόσμημα και το ρούχο μέχρι τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης- αλλά και μικρών τοπικών παραγωγών επώνυμων προϊόντων διατροφής. Έτσι, δίπλα σε ένα φόρεμα από φυσικό μετάξι από το Σουφλί και ένα ζευγάρι χειροποίητα σανδάλια θα βρεις και ένα αγουρέλαιο ή μια μαρμελάδα από το τομάτα με πορτοκάλι και τσίλι από την Ικαρία.

Όλα αυτά τα προϊόντα συνθέτουν σήμερα το πρόσωπο μιας Ελλάδας της παραγωγής και της δημιουργίας που μας κάνει και πρέπει να μας κάνει περήφανους! Επιπλέον, όλα αυτά είναι πρωτοβουλίες της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και μόνο – χωρίς στήριξη καμία και σε ένα εχθρικό περιβάλλον για την επιχειρηματικότητα.

Σε μια κανονική χώρα οι φορείς μιας έξυπνης, δίχως κόμπλεξ, διακυβέρνησης θα έτρεχαν να βρουν αυτούς τους μετρημένους στα δάκτυλα των δύο χεριών άξιους επιχειρηματίες και θα τους ανέθεταν να στήσουν τέτοιου είδους μαγαζιά μέσα σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Ακόμη και να αναλάβουν να διαχειριστούν τα πωλητήρια του ΤΑΠΑ.

Αλλά, όλα αυτά θα μπορούσαν να συμβούν σε μια κανονική χώρα και όχι στην Ελλάδα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, της Περιφέρειας Αττικής της κας Δούρου και του ΕΒΕΑ του κ. Μίχαλου. Αν ανατρέξει κανείς στα πρακτικά μιας συνεδρίασης του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης - νάναι καλά η Διαύγεια- θα διαπιστώσει τι είδους (και τι ποσού) παρεμβάσεις υπέρ της επιχειρηματικότητας γίνονται στην μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας ( όποιος έχει όρεξη, διάθεση και χρόνο ας διαβάσει : https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%99%CE%9E%CE%98%CE%9A%CE%9D3-%CE%A3%CE%95%CE%93?inline=true).

Και όμως θα είχε ξεχωριστή αξία και σημασία αν η περιφέρεια Αττικής διαμόρφωνε ένα πρόγραμμα στήριξης όλων των καταστημάτων σε τουριστικές περιοχές που με πιστοποιημένο τρόπο πωλούσαν ελληνικής έμπνευσης, σχεδιασμού, κατασκευής και δημιουργίας προϊόντα design. Και αν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα ερχόταν αρωγός το υπουργείο Οικονομικών μαζί με το υπουργείο Ανάπτυξης και μείωνε δραστικά τον φόρο από την στιγμή που αυτά τα προϊόντα έδιναν δουλειά και εισοδήματα σε πολλές οικογένειες.

Για σκεφτείτο! Εδώ είναι οι τουρίστες! Κοντά στο 1,5 εκατομμύριο εξ αυτών φθάνει και κόβει εισιτήριο στο Μουσείο της Ακρόπολης. Εδώ είναι το πεδίο δράσης! Όχι, οι εκθέσεις του εξωτερικού – όποιος έχει τη δύναμη ας δοκιμάσει λίγες εκατοντάδες μέτρα από την Πλ. Συντάγματος και τα οικονομικά υπουργεία…