Γενικός Δείκτης:691.850.27%
EUR/USD: 1.18

Το Περίπτερο 12…

  • Print
Προσθήκη σχολίου
Κώστας Τσαούσης

Αν παρακολουθούσε κανείς μόνο τα θριαμβικά τιτιβίσματα των κάθε λογής ακολούθων του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (ΨΗΠΤΕ) κ. Νίκου Παππά θα έμενε με την εντύπωση ότι η Silicon Valley – με ελάχιστες εξαιρέσεις- μετακόμισε στο Περίπτερο 12 της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), εκεί ακριβώς που με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ «στήθηκε» Θεματικό Πάρκο (με την επωνυμία «Ψηφιακή Ελλάδα 2018)για να φιλοξενήσει startups και startupers.

Παρά την φιλόδοξη προσπάθεια η «Κοιλάδα» έμεινε στην θέση της και οι startupers της που ήδη άρχισαν (για άλλους λόγους) να σκορπίζουν στα 4 σημεία του ορίζοντα δεν επέλεξαν την Θεσσαλονίκη και το Περίπτερο του υπουργείου στο οποίο ο κ. Παππάς είναι πολιτικός προϊστάμενος. Το Περίπτερο λοιπόν παρέμεινε μια απολύτως ελληνική υπόθεση και κυρίως, μια εντελώς αθηναϊκή υπόθεση. Μια 15ημερη μεταφορά της αθηναϊκής σκηνής των startups που αγωνίζεται να μετεξελιχθεί σε οικοσύστημα καινοτομίας στην «Έκθεση». Άλλωστε, και το Θεματικό Πάρκο με μια εμπορική έκθεση (με δωρεάν συμμετοχή) έμοιαζε. Και αυτό δεν είναι έτσι και αλλιώς κακό. Το κακό έχει να κάνει με την ψευδωνυμία και μόνο. Για παράδειγμα, αν κάποιος αναλάμβανε να «στήσει» ένα Πανόραμα για το κύμα της νέας ελληνικής επιχειρηματικότητας – μέρος της οποίας σε μικρό ποσοστό είναι οι πραγματικά νεοφυείς εταιρείες- θα ήταν πολύ περισσότερο ακριβής και υπεύθυνος λόγων και πράξεων.

Κακά τα ψέματα, νεοφυείς εταιρείες με την διεθνή έννοια του όρου ( δηλαδή εταιρείες που να μπορούν να υπερασπιστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα μια πολύ δυναμική ανάπτυξη αλλά και μια προοπτική αποδοτικής «εξόδου» των επενδυτών) είναι λίγες και αυτές δεν βρέθηκαν στην Θεσσαλονίκη. Όπως δεν βρέθηκαν εκεί και πολύ ενδιαφέρουσες περιπτώσεις spin off εταιρειών από την ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα της πόλης (ΑΠΘ, ΕΚΕΤΑ κα). Λεπτομέρειες θα πείτε αλλά οι λεπτομέρειες φτιάχνουν την ουσία. Και άλλο ουσία και άλλο επικοινωνία…