Γενικός Δείκτης:625.69-0.78%
EUR/USD: 1.14

Speen: Μετατρέποντας το συμβατικό ποδήλατο σε ηλεκτρικό

  • Print
Προσθήκη σχολίου

του Κώστα Τσαούση

Πριν από έναν μήνα και κάτι μέρες, στις 11 Σεπτεμβρίου, η Metavallon VC, ένα από τα νέα funds της οικογένειας του EquiFund, ανακοίνωσε και επίσημα την επένδυση ύψους 200.000 ευρώ στη Speen, μια startup εταιρεία με έδρα την Αθήνα που, όπως διαβάσαμε στη σχετική ανακοίνωση, «δραστηριοποιείται στον χώρο των μεταφορών και της ενέργειας, αναπτύσσοντας συστήματα και λύσεις ηλεκτροκίνησης». Μια εταιρεία κυριολεκτικά όχημα καινοτομίας που ήδη κινείται με αξιώσεις στην αναδυόμενη αγορά του e-bike. Μάλιστα, με πολλή χαρά υποδεχθήκαμε ένα καλό νέο από τη μεριά τους. Αγγελιαφόρος του καλού νέου, ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους, CEO and Product Designer της Speen: «Η πρώτη συνεργασία που μπορούμε να ανακοινώσουμε αφορά την ένωση των δυνάμεών μας στην ελληνική αγορά του e-bike με την Κυκλοποδηλατική. Η συνεργασία αυτή αφορά την εξέλιξη και κυκλοφορία της νέας σειράς ηλεκτρικών ποδηλάτων της Ballistic (σ.σ.: το Ballistic αποτελεί εμπορική ονομασία ποδηλάτων της Κυκλοποδηλατικής). Τα ποδήλατα θα είναι διαθέσιμα στο αγοραστικό κοινό στις αρχές του 2019 με εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και το χαμηλότερο βάρος της αγοράς σε κάθε κατηγορία». Ωστόσο, ο Νικόλας μπορεί να μας αφηγηθεί την ιστορία της εταιρείας, το ξεκίνημα της ιδέας, τις απανωτές δυσκολίες στη διαδρομή, την ανταπόκριση και την αποδοχή, τη στήριξη, τη χρηματοδότηση, την έξοδο στην αγορά: 

«Η αρχή της Speen έγινε στην Πάτρα την περίοδο που τελειώναμε τις σπουδές μας. Αρχικά ήμασταν πέντε φίλοι, τέσσερις από το Πολυτεχνείο της Πάτρας (ο Σπύρος, ο Ιάκωβος, ο Ιάσονας κι εγώ) και ένας από το ΕΜΠ (ο Γιώργος). Η ιδέα της ενασχόλησης με την ηλεκτρική μετακίνηση με απασχολούσε χρόνια - από το Λύκειο είχα αρχίσει να αντιλαμβάνομαι τις δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό συνεχίστηκε και στα χρόνια των σπουδών μας όπου, εκτός από την παρέα, μοιραζόμασταν και τις ιδέες μας. Μέσα από την τριβή αρχίσαμε όλοι να αντιλαμβανόμαστε τις δυνατότητες της ηλεκτρικής ενέργειας με την αυξανόμενη ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών λιθίου. Μας ενθουσίαζε το μέλλον και η αναπόφευκτη αλλαγή προς μια ενεργειακά βιώσιμη κοινωνία, κάτι το οποίο το παρακολουθούμε να συντελείται αργά σήμερα, αλλά πιστεύουμε ότι θα επιταχυνθεί ραγδαία στις επόμενες δύο δεκαετίες. Μάλιστα εγώ με τον Ιάκωβο και τον Ιάσoνα είχαμε ενδιαφερθεί να συμμετάσχουμε σε διεθνή οργανισμό οικολογικής μετακίνησης ως Πανεπιστήμιο Πατρών, αλλά δυστυχώς δεν βρήκαμε την αντίστοιχη διάθεση εκείνη την περίοδο από κάποιον καθηγητή να αγκαλιάσει το project ώστε να ικανοποιήσουμε όλα τα κριτήρια συμμετοχής της διοργάνωσης. Υπήρχε λοιπόν η πεποίθηση και η πίστη στην ανάγκη για καινοτόμα προϊόντα στη μετακίνηση, αλλά κανείς δεν είχε αναλύσει το κατά πόσο ήταν επιχειρηματικά υλοποιήσιμη κάποια από τις ιδέες μας κατά τη διάρκεια των σπουδών μας. Στην περίοδο πριν από την ολοκλήρωσή τους έτυχε στην κοινή παρέα να βρεθεί ένας μικροεισαγωγέας ηλεκτρικών ποδηλάτων τα οποία πήγαμε να δοκιμάσουμε με τον Σπύρο. Εκεί έγινε και το πρώτο κλικ. Ολες οι προηγούμενες ιδέες και συζητήσεις για προϊόντα ηλεκτρικής μετακίνησης είχαν συμβάλει στο να υπάρχει αρκετά καλή κατανόηση των αρχών λειτουργίας και των ορίων βελτιστοποίησης της κάθε τεχνολογίας. Απευθείας αντιληφθήκαμε ότι τα προϊόντα που είχαμε μπροστά μας είχαν τεράστια περιθώρια βελτίωσης. Οδηγώντας στη συνέχεια και άλλα μοντέλα είδαμε τα κενά της αγοράς, με άλλα λόγια είδαμε ότι δεν υπήρχε το προϊόν το οποίο εμείς θέλαμε. Κάπου εκεί έπεσε και πιο σοβαρά η ιδέα να ασχοληθούμε με το θέμα της ηλεκτρικής μετακίνησης, και συγκεκριμένα με το e-bike».

speeee.jpg

Η παρέα των φοιτητών από την Πάτρα επέστρεψε στα σπίτια της στην Αθήνα -πλην του Χαλκιδαίου Ιάκωβου- και άρχισε να ασχολείται εντατικά με την ιδέα. Μάλιστα το σαλόνι του διαμερίσματος του Γιώργου στην Κυψέλη χρησίμευσε ως εργαστήριο πολλαπλών εφαρμογών και χρήσεων. 

Ο Νικόλας μας διευκρινίζει κάτι σημαντικό: «Ολοι θέλαμε ηλεκτρικά ποδήλατα που να παραμένουν ποδήλατα στο DNA τους. Το τελικό προϊόν έπρεπε να χαρακτηρίζεται από ποδηλατική αισθητική και αίσθηση, στοιχεία που έλειπαν από τα ογκώδη συστήματα που διέθετε ο ανταγωνισμός». 

Με αυτό ως δεδομένο προχώρησαν στα επόμενα βήματα. Δοκίμασαν την τύχη τους στο ΕΣΠΑ νεοφυούς επιχειρηματικότητας (η αίτησή τους εγκρίθηκε αλλά δεν θέλησαν να ενταχθούν στο πρόγραμμα λόγω των περιοριστικών για την επιχειρηματική τους ανάπτυξη όρων), διαπίστωσαν εν τοις πράγμασι την τεράστια απόσταση μεταξύ του πρωτότυπου και του τελικού προϊόντος και δούλεψαν πολλές φορές πάνω στις λεπτομέρειες. Σε αυτή τη διαδρομή βρήκαν συμπαράσταση και χρηματοδότηση της προσπάθειάς τους σε οργανισμούς όπως η ΑFI και το The People’s Trust, ενώ δύο μέλη της παρέας -ο Ιάσονας και ο Γιώργος- αποχώρησαν σε αναζήτηση μιας πιο σταθερής εργασιακής κατάστασης. 

Ξανά ο λόγος στον Νικόλα: «Οι υπόλοιποι προχωρήσαμε με τις χρηματοδοτήσεις των AFI και TPT ώστε να ιδρύσουμε τη Speen. Οι χρηματοδοτήσεις από τους εν λόγω οργανισμούς ήταν καθοριστικές στο να καλυφθεί το κεφάλαιο εκκίνησης που χρειαζόμασταν. Ακολούθησε ένα καλοκαίρι γεμάτο γραφειοκρατία μέχρι να ολοκληρωθεί η ίδρυση της εταιρείας. Παραλάβαμε τα χρήματα μέσα στο φθινόπωρο και αρχίσαμε τις παραγγελίες πρώτων υλών. Ακολούθησε η κατασκευή της πρώτης παρτίδας και η έναρξη των πρώτων συνεργασιών με δύο από τα μεγαλύτερα καταστήματα ποδηλάτων της Αττικής (Ποδήλατα Τσιρίκος και Ποδήλατα Μουστάκας). Ετσι, τρέξαμε πιλοτικά την πρώτη παρτίδα τον περασμένο Φεβρουάριο, μια διαδικασία η οποία βοήθησε ιδιαίτερα στο να δούμε το προϊόν από το πρίσμα των χρηστών και των μεταπωλητών και να χρησιμοποιήσουμε τις παρατηρήσεις τους για να τελειοποιήσουμε το προϊόν στα σημεία». 

Ακολούθησε η συνάντηση με την ομάδα του Metavallon με τους οποίους κατέληξαν σε συμφωνία για επένδυση και διευρυμένη συνεργασία, ενώ συνεχίζεται η επικοινωνία με εταιρείες του ποδηλατικού χώρου στοχεύοντας σε στρατηγικές συνεργασίες που θα επιταχύνουν τη γεωγραφική επέκταση της εταιρείας. 

Η Speen ιδρύθηκε επισήμως στα μέσα του 2017 από τον Νικόλα Χαραλάμπους, τον Σπύρο Κίτο και τον Ιάκωβο Δημητρίου και αναπτύσσει καινοτόμους μηχανισμούς μετατροπής συμβατικών ποδηλάτων σε ηλεκτρικά υψηλών προδιαγραφών. Η πρώτη σειρά ηλεκτρικών συστημάτων μετατροπής ποδηλάτων της εταιρείας, η Flow Series, είναι πρωτοπόρα παγκοσμίως σε επίπεδο ενεργειακής πυκνότητας και αναλογίας ισχύος/βάρους, προσφέροντας τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ εύρους, βάρους και όγκου. Η επόμενη γενιά συστημάτων, η οποία αναμένεται στις αρχές του 2019, θα ενσωματώνει Internet of Things (IoT), εφαρμογές με τη χρήση προηγμένου συστήματος αισθητήρων που υποστηρίζει με τον αποτελεσματικότερο τρόπο την απόδοση του προϊόντος, την υγεία και τον αστικό τρόπο ζωής.

 

Νικόλας Χαραλάμπους, Σπύρος Κίτος, Ιάκωβος Δημητρίου 
Speen

ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ 
ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ
Η ιδέα μιας παρέας φοιτητών για την ηλεκτροκίνηση έγινε όχημα καινοτομίας, που ήδη βρίσκεται με αξιώσεις στην αναδυόμενη αγορά του e-bike




Πριν από έναν μήνα και κάτι μέρες, στις 11 Σεπτεμβρίου, η Metavallon VC, ένα από τα νέα funds της οικογένειας του EquiFund, ανακοίνωσε και επίσημα την επένδυση ύψους 200.000 ευρώ στη Speen, μια startup εταιρεία με έδρα την Αθήνα που, όπως διαβάσαμε στη σχετική ανακοίνωση, «δραστηριοποιείται στον χώρο των μεταφορών και της ενέργειας, αναπτύσσοντας συστήματα και λύσεις ηλεκτροκίνησης». Μια εταιρεία κυριολεκτικά όχημα καινοτομίας που ήδη κινείται με αξιώσεις στην αναδυόμενη αγορά του e-bike. Μάλιστα, με πολλή χαρά υποδεχθήκαμε ένα καλό νέο από τη μεριά τους. Αγγελιαφόρος του καλού νέου, ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους, CEO and Product Designer της Speen: «Η πρώτη συνεργασία που μπορούμε να ανακοινώσουμε αφορά την ένωση των δυνάμεών μας στην ελληνική αγορά του e-bike με την Κυκλοποδηλατική. Η συνεργασία αυτή αφορά την εξέλιξη και κυκλοφορία της νέας σειράς ηλεκτρικών ποδηλάτων της Ballistic (σ.σ.: το Ballistic αποτελεί εμπορική ονομασία ποδηλάτων της Κυκλοποδηλατικής). Τα ποδήλατα θα είναι διαθέσιμα στο αγοραστικό κοινό στις αρχές του 2019 με εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και το χαμηλότερο βάρος της αγοράς σε κάθε κατηγορία». Ωστόσο, ο Νικόλας μπορεί να μας αφηγηθεί την ιστορία της εταιρείας, το ξεκίνημα της ιδέας, τις απανωτές δυσκολίες στη διαδρομή, την ανταπόκριση και την αποδοχή, τη στήριξη, τη χρηματοδότηση, την έξοδο στην αγορά: 
«Η αρχή της Speen έγινε στην Πάτρα την περίοδο που τελειώναμε τις σπουδές μας. Αρχικά ήμασταν πέντε φίλοι, τέσσερις από το Πολυτεχνείο της Πάτρας (ο Σπύρος, ο Ιάκωβος, ο Ιάσονας κι εγώ) και ένας από το ΕΜΠ (ο Γιώργος). Η ιδέα της ενασχόλησης με την ηλεκτρική μετακίνηση με απασχολούσε χρόνια - από το Λύκειο είχα αρχίσει να αντιλαμβάνομαι τις δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό συνεχίστηκε και στα χρόνια των σπουδών μας όπου, εκτός από την παρέα, μοιραζόμασταν και τις ιδέες μας. Μέσα από την τριβή αρχίσαμε όλοι να αντιλαμβανόμαστε τις δυνατότητες της ηλεκτρικής ενέργειας με την αυξανόμενη ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών λιθίου. Μας ενθουσίαζε το μέλλον και η αναπόφευκτη αλλαγή προς μια ενεργειακά βιώσιμη κοινωνία, κάτι το οποίο το παρακολουθούμε να συντελείται αργά σήμερα, αλλά πιστεύουμε ότι θα επιταχυνθεί ραγδαία στις επόμενες δύο δεκαετίες. Μάλιστα εγώ με τον Ιάκωβο και τον Ιάσoνα είχαμε ενδιαφερθεί να συμμετάσχουμε σε διεθνή οργανισμό οικολογικής μετακίνησης ως Πανεπιστήμιο Πατρών, αλλά δυστυχώς δεν βρήκαμε την αντίστοιχη διάθεση εκείνη την περίοδο από κάποιον καθηγητή να αγκαλιάσει το project ώστε να ικανοποιήσουμε όλα τα κριτήρια συμμετοχής της διοργάνωσης. Υπήρχε λοιπόν η πεποίθηση και η πίστη στην ανάγκη για καινοτόμα προϊόντα στη μετακίνηση, αλλά κανείς δεν είχε αναλύσει το κατά πόσο ήταν επιχειρηματικά υλοποιήσιμη κάποια από τις ιδέες μας κατά τη διάρκεια των σπουδών μας. Στην περίοδο πριν από την ολοκλήρωσή τους έτυχε στην κοινή παρέα να βρεθεί ένας μικροεισαγωγέας ηλεκτρικών ποδηλάτων τα οποία πήγαμε να δοκιμάσουμε με τον Σπύρο. Εκεί έγινε και το πρώτο κλικ. Ολες οι προηγούμενες ιδέες και συζητήσεις για προϊόντα ηλεκτρικής μετακίνησης είχαν συμβάλει στο να υπάρχει αρκετά καλή κατανόηση των αρχών λειτουργίας και των ορίων βελτιστοποίησης της κάθε τεχνολογίας. Απευθείας αντιληφθήκαμε ότι τα προϊόντα που είχαμε μπροστά μας είχαν τεράστια περιθώρια βελτίωσης. Οδηγώντας στη συνέχεια και άλλα μοντέλα είδαμε τα κενά της αγοράς, με άλλα λόγια είδαμε ότι δεν υπήρχε το προϊόν το οποίο εμείς θέλαμε. Κάπου εκεί έπεσε και πιο σοβαρά η ιδέα να ασχοληθούμε με το θέμα της ηλεκτρικής μετακίνησης, και συγκεκριμένα με το e-bike».
Η παρέα των φοιτητών από την Πάτρα επέστρεψε στα σπίτια της στην Αθήνα -πλην του Χαλκιδαίου Ιάκωβου- και άρχισε να ασχολείται εντατικά με την ιδέα. Μάλιστα το σαλόνι του διαμερίσματος του Γιώργου στην Κυψέλη χρησίμευσε ως εργαστήριο πολλαπλών εφαρμογών και χρήσεων. 
Ο Νικόλας μας διευκρινίζει κάτι σημαντικό: «Ολοι θέλαμε ηλεκτρικά ποδήλατα που να παραμένουν ποδήλατα στο DNA τους. Το τελικό προϊόν έπρεπε να χαρακτηρίζεται από ποδηλατική αισθητική και αίσθηση, στοιχεία που έλειπαν από τα ογκώδη συστήματα που διέθετε ο ανταγωνισμός». 
Με αυτό ως δεδομένο προχώρησαν στα επόμενα βήματα. Δοκίμασαν την τύχη τους στο ΕΣΠΑ νεοφυούς επιχειρηματικότητας (η αίτησή τους εγκρίθηκε αλλά δεν θέλησαν να ενταχθούν στο πρόγραμμα λόγω των περιοριστικών για την επιχειρηματική τους ανάπτυξη όρων), διαπίστωσαν εν τοις πράγμασι την τεράστια απόσταση μεταξύ του πρωτότυπου και του τελικού προϊόντος και δούλεψαν πολλές φορές πάνω στις λεπτομέρειες. Σε αυτή τη διαδρομή βρήκαν συμπαράσταση και χρηματοδότηση της προσπάθειάς τους σε οργανισμούς όπως η ΑFI και το The People’s Trust, ενώ δύο μέλη της παρέας -ο Ιάσονας και ο Γιώργος- αποχώρησαν σε αναζήτηση μιας πιο σταθερής εργασιακής κατάστασης. 
Ξανά ο λόγος στον Νικόλα: «Οι υπόλοιποι προχωρήσαμε με τις χρηματοδοτήσεις των AFI και TPT ώστε να ιδρύσουμε τη Speen. Οι χρηματοδοτήσεις από τους εν λόγω οργανισμούς ήταν καθοριστικές στο να καλυφθεί το κεφάλαιο εκκίνησης που χρειαζόμασταν. Ακολούθησε ένα καλοκαίρι γεμάτο γραφειοκρατία μέχρι να ολοκληρωθεί η ίδρυση της εταιρείας. Παραλάβαμε τα χρήματα μέσα στο φθινόπωρο και αρχίσαμε τις παραγγελίες πρώτων υλών. Ακολούθησε η κατασκευή της πρώτης παρτίδας και η έναρξη των πρώτων συνεργασιών με δύο από τα μεγαλύτερα καταστήματα ποδηλάτων της Αττικής (Ποδήλατα Τσιρίκος και Ποδήλατα Μουστάκας). Ετσι, τρέξαμε πιλοτικά την πρώτη παρτίδα τον περασμένο Φεβρουάριο, μια διαδικασία η οποία βοήθησε ιδιαίτερα στο να δούμε το προϊόν από το πρίσμα των χρηστών και των μεταπωλητών και να χρησιμοποιήσουμε τις παρατηρήσεις τους για να τελειοποιήσουμε το προϊόν στα σημεία». 
Ακολούθησε η συνάντηση με την ομάδα του Metavallon με τους οποίους κατέληξαν σε συμφωνία για επένδυση και διευρυμένη συνεργασία, ενώ συνεχίζεται η επικοινωνία με εταιρείες του ποδηλατικού χώρου στοχεύοντας σε στρατηγικές συνεργασίες που θα επιταχύνουν τη γεωγραφική επέκταση της εταιρείας. 
Η Speen ιδρύθηκε επισήμως στα μέσα του 2017 από τον Νικόλα Χαραλάμπους, τον Σπύρο Κίτο και τον Ιάκωβο Δημητρίου και αναπτύσσει καινοτόμους μηχανισμούς μετατροπής συμβατικών ποδηλάτων σε ηλεκτρικά υψηλών προδιαγραφών. Η πρώτη σειρά ηλεκτρικών συστημάτων μετατροπής ποδηλάτων της εταιρείας, η Flow Series, είναι πρωτοπόρα παγκοσμίως σε επίπεδο ενεργειακής πυκνότητας και αναλογίας ισχύος/βάρους, προσφέροντας τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ εύρους, βάρους και όγκου. Η επόμενη γενιά συστημάτων, η οποία αναμένεται στις αρχές του 2019, θα ενσωματώνει Internet of Things (IoT), εφαρμογές με τη χρήση προηγμένου συστήματος αισθητήρων που υποστηρίζει με τον αποτελεσματικότερο τρόπο την απόδοση του προϊόντος, την υγεία και τον αστικό τρόπο ζωής.
  • copyright: No
  • copyright text: Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required