Γενικός Δείκτης:631.88-0.82%
EUR/USD: 1.14

Παναγιώτης Γκιόκας - Γιάννης Παππάς (Mentor): Μια μεγάλη ευρωπαϊκή διάκριση για αρχή...

  • ( UPD -29/11/2016 09:07 )
  • Print
Προσθήκη σχολίου

Στις startup αυτό που μετρά είναι το πρώτο τιμολόγιο του πρώτου πελάτη. Στην περίπτωση της εταιρείας Mentor, που συμμετέχει στο 4o κύκλο του προγράμματος στήριξης της καινοτόμου νεανικής επιχειρηματικότητας egg, δεν ήρθε απλώς το... πρώτο τιμολόγιο αλλά μια μεγάλη διάκριση.

Εξηγούμαι προς αποφυγήν παρεξηγήσεων: ο Παναγιώτης Γκιόκας και ο Γιάννης Παππάς, οι δύο συνομήλικοι συνιδρυτές της εταιρείας της όποιας ο πλήρης τίτλος είναι Mentor / Historic Routes in Greece, από το 2015 έχουν αναλάβει την ευθύνη για το marketing και την επικοινωνία της υποψηφιότητας της Ελευσίνας -γενέτειρας πόλης του ενός από τους δύο- ως υποψήφιας Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021. Μετά από δύο δύσκολες διαγωνιστικές διαδικασίες, μεταξύ 14 πόλεων η πρώτη και τριών η δεύτερη, η Ελευσίνα ανακηρύσσεται Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021.

Με άλλα λόγια, οι δυο τους έχουν στο στήθος τους ένα παράσημο που κέρδισαν με την αξία τους. Στα 32 τους χρόνια μπορούν να προσβλέπουν στην επόμενη μέρα με ενισχυμένες τις δυνάμεις και τις προσδοκίες τους.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή και ας δούμε τι είναι και τι ακριβώς κάνει η εταιρεία του Παναγιώτη και του Γιάννη. Πιο συγκεκριμένα, η Mentor δραστηριοποιείται στον εισερχόμενο πολιτιστικό (αρχαιολογικό/εκπαιδευτικό) τουρισμό, τον στρατηγικό σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης περιοχών με έντονο πολιτισμικό χαρακτήρα, καθώς και στη διοίκηση πολιτισμικών μονάδων.

mentor-loguuo-black

Παρακάλεσα και τους δύο να μου γράψουν ένα σημείωμα με τα έργα και τις ημέρες τους και ιδού το αποτέλεσμα: «Η ομάδα της Mentor σχεδιάζει και προσφέρει ποιοτικές θεματικές περιηγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της Ελλάδας, σε συνδυασμό με διαδραστικά εκπαιδευτικά σεμινάρια από διακεκριμένους ακαδημαϊκούς και καλλιτέχνες. Με κύριο άξονα τον αρχαίο ελληνικό κόσμο, συνδυάζονται όλα εκείνα τα στοιχεία που θα προσφέρουν στον επισκέπτη όχι μια κλασική τουριστική βόλτα στους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, αλλά μια ανεπανάληπτη βιωματική εμπειρία. Οργανωμένες θεματικές εκδρομές, όπως "Η Ιερά Οδός: ο δρόμος για την Ελευσίνα", "Οι 5 Ιερές Πόλεις της Αρχαίας Ελλάδας" και "Τα Αρχαία Ελληνικά Μυστήρια" αλληλεπιδρούν με διαδραστικά σεμινάρια για το αρχαίο θέατρο, τους Ολυμπιακούς Αγώνες, την αρχαία ελληνική γλώσσα, την Ιπποκράτειο Ιατρική και Διατροφή κ.ά., με απώτερο στόχο την παροχή στον επισκέπτη ενός ουσιαστικού ταξιδιού ζωής μέσω της γνώσης και των εμπειριών που θα έχει αποκομίσει.

Οσον αφορά στη διοίκηση πολιτισμικών μονάδων, η εταιρεία έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια εμπειρία σε projects που αφορούν στην τουριστική προβολή της Δυτικής Αττικής, τον Αρχαιολογικό Χώρο της Ελευσίνας, καθώς και την ανάδειξη της πολιτισμικής της κληρονομιάς. Ξεχωριστή μάλιστα θέση στο πελατολόγιό της κατέχει η Ελευσίνα 2021 / Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, της οποίας η Mentor ανέλαβε τον στρατηγικό σχεδιασμό του marketing και της επικοινωνίας πριν και μετά την πρόσφατη ανακήρυξή της».

Σε μια συνομιλία με τον Παναγιώτη Γκιόκα τον ρώτησα για την πρώτη φορά που επισκέφθηκε τον αρχαιολογικό χώρο, τα «αρχαία» όπως τα λένε οι Ελευσίνιοι. Αλλωστε, ένας δρόμος χωρίζει τα «αρχαία» από την πόλη - τη σημερινή ζωή από την Ιστορία. Η απάντησή του είναι: «Πρώτη φορά είχα πάει με τον παππού μου από την πλευρά της μητέρας μου. Πριν πάω Δημοτικό. Ηταν ο ζωγράφος ο Χρήστος Λεβέντης και ήθελε να τραβήξει φωτογραφίες για τους πίνακες. Επειτα το έκανα άπειρες φορές και οι περισσότερες ήταν από τις μάντρες και το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου στον λόφο όπου μπαίναμε για εξερευνήσεις. Παράνομα βέβαια».

Ο Παναγιώτης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελευσίνα. Αποφοίτησε από το Πυρουνάκειο Λύκειο της πόλης, είναι απόφοιτος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας με εξειδίκευση στη Συγκριτική Θρησκειολογία και την Κοινωνιολογία της Θρησκείας, είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου Marketing από το Πανεπιστήμιο του Λέστερ και συνεχίζει τις μεταπτυχιακές σπουδές του στο Cultural Management.

Εργάστηκε επί σειρά ετών (2008-2016) στον ιδιωτικό τομέα στους τομείς του sales & marketing με εξειδίκευση στον τομέα του Β2Β και ανέπτυξε συνεργασία με τους μεγαλύτερους ομίλους και εταιρείες στον ελλαδικό χώρο και τα Βαλκάνια. Από τα τέλη του 2014 ίδρυσε με τον συνεργάτη του Γιάννη Παππά την εταιρεία Mentor που αντικείμενο έχει τη δημιουργία θεματικών περιηγήσεων με βάση τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό σε συνδυασμό με βιωματικά - εκπαιδευτικά σεμινάρια από ακαδημαϊκούς και καλλιτέχνες σε θέματα όπως η Φιλοσοφία, η Τέχνη, η Ιατρική, η Μυθολογία κ.ά.

Συγχρόνως από το 2013 αποτελεί ιδρυτικό μέλος του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού «Φίλοι της Ελευσίνας», που σκοπό έχει την προβολή και ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της Ελευσίνας σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπως επίσης και τη συνεργασία με φορείς και πανεπιστήμια του εξωτερικού, ενώ από το 2015 συμμετέχει ενεργά στον στρατηγικό σχεδιασμό τουριστικής και πολιτιστικής ανάπτυξης της Ελευσίνας και της Δυτικής Αττικής με την ομάδα Chorus.

Ο συνεταίρος του Γιάννης Παππάς, με σπουδές στην Ιταλική Φιλολογία και πολύχρονη πείρα ως μεταφραστής/ διερμηνέας στην ελεύθερη αγορά, έχει αναλάβει ένα σημαντικό κομμάτι στην εταιρεία.

Τέλος, έχει ιδιαίτερη αξία ένα μικρό απόσπασμα από ένα άρθρο που έγραψα και φιλοξένησαν τα «City Stories» στο protothema.gr θέμα (και τίτλο): «Η βιομηχανία της εμπειρίας»: «Η Μentor και τα μέλη της ιδρυτικής της ομάδας συμμετέχουν στο πρόγραμμα egg. Το τελευταίο έχει να παρουσιάσει στην τρέχουσα περίοδο του -4ος κύκλος- μια αξιοσημείωτη ιδιαιτερότητα: φιλοξενεί εταιρείες, επτά τον αριθμό, που συγκροτούν έναν ιδιαίτερο τομέα δραστηριότητας, καθώς με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχουν σχέση με τον τουρισμό σε όλες τις μορφές και τις εκφάνσεις του. Οι συγκεκριμένες εταιρείες θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι ανήκουν στο νέο κύμα της επιχειρηματικότητας που συνδέεται με τη βιομηχανία της εμπειρίας ή και με τον χώρο όπου ο πολιτισμός και ο τουρισμός συναντούν τη δημιουργική βιομηχανία. Πάντως, σε κάθε περίπτωση οι συγκεκριμένες εταιρείες του egg αποτελούν τη μαγιά για τα νέα όπλα της ελληνικής πρωτεύουσας στη διαρκή μάχη για την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη».

  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required