Γενικός Δείκτης:850.370%
EUR/USD: 0

Τo 6o βέτο της Βεστάγκερ: «Μπλόκο» στη συγχώνευση Thyssenkrupp - Tata Steel

  • ( UPD -11/06/2019 19:36 )
  • Print
Προσθήκη σχολίου


Με το επιχείρημα ότι η επιχειρούμενη συγχώνευση θα περιόριζε τον ανταγωνισμό και θα ανέβαζε τις τιμές του χάλυβα η Κομισιόν απέρριψε την συγχώνευση της Thyssenkrupp AG με την Tata Steel Ltd.

Η συμφωνία θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των προμηθευτών και την αύξηση των τιμών για τον χάλυβα που χρησιμοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων από τις συσκευασίες έως και την αυτοκινητοβιομηχανία, ανέφερε η ΕΕ σε μια ηλεκτρονική δήλωση. Εδώ και εβδομάδες οι δύο εταιρίες είχαν παραιτηθεί από την προσπάθεια να καθησυχάσουν και να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες της Κομισιόν.

Η αποτυχία της συγχώνευσης αναμένεται να κοστίσει και στις δύο εταιρίες καθώς τίθενται σε αμφισβήτηση το μέλλον των δύο τεράστιων ευρωπαϊκών εργοστασίων της Tata και τερματίζονται τα σχέδια της Thyssenkrupp να διαχωριστεί. Η Tata έχει τώρα "περιορισμένες επιλογές" για τις ευρωπαϊκές της επιχειρήσεις, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της, κάτι που μπορεί να σημαίνει αναζήτηση ενός μη Ευρωπαίου αγοραστή για να ξεκαθαρίσει κανονιστικά εμπόδια.

"Καθώς οι εταιρείες δεν προσέφεραν διορθωτικά μέτρα για να αντιμετωπίσουν πλήρως τις ανησυχίες μας για τον ανταγωνισμό, έπρεπε να εμποδίσουμε τη συγχώνευση", δήλωσε η Βεστάγκερ στους δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες. "Αυτό θα έβλαπτε την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα στους τομείς αυτούς και θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές σε μια σειρά προϊόντων από κονσερβοποιημένα τρόφιμα έως και αυτοκίνητα".

Η ΕΕ απέρριψε τα επιχειρήματα ότι ο χάλυβας από την Κίνα και άλλα μέρη του κόσμου ανταγωνίζονταν τις δύο ευρωπαϊκές εταιρίες και αναγνώρισε αντιμονοπωλιακά ζητήματα. Η συμφωνία θα είχε δημιουργήσει έναν ηγέτη της αγοράς για το λευκοσίδηρο, τον σημαντικότερο χάλυβα συσκευασίας της Ευρώπης, και θα είχε χτυπήσει έναν σημαντικό προμηθευτή γαλβανισμένου χάλυβα για την αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με την Επίτροπο.

Η Thyssenkrupp δήλωσε ότι αναμένει την επίσημη άρνηση για τη συγχώνευση, χωρίς να προσθέσει κανένα άλλο σχόλιο. Λίγο καιρό πριν πάντως είχε ανακοινώσει ότι επεξεργάζεται ένα εναλλακτικό σχέδιο για τον τομέα του χάλυβα.

Το ευρωπαϊκό τμήμα της Tata δεν ήταν άμεσα διαθέσιμο για σχολιασμό.

Η Βεστάγκερ δήλωσε ότι το σημερινό βέτο είναι μόλις το 10ο σε δέκα χρόνια στην ΕΕ, με περισσότερες από 3.000 συμφωνίες να κερδίζουν την έγκριση και το 90% αυτών χωρίς όρους. Οι ρυθμιστικές αρχές εφαρμόζουν πάντοτε τις ίδιες αρχές για να «εξασφαλίσουν ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δεν θα υποστούν ζημιές μέσω υψηλότερων τιμών, περιορισμένων επιλογών ή λιγότερης καινοτομίας».

Το σημερινό βέτο της Επιτρόπου Ανταγωνισμού είναι το 6ο της θητείας της. Το ιστορικό της έχει ως εξής: Thyssenkrupp/Tata (2019), Siemens/Alstom (2019), Wieland-Werke/Aurubis (2019), HeidelbergCement/Schwenk/Cemex Croatia (2017), Deutsche Boerse/LSE (2017), Hutchison/O2 (2016).

  • copyright: No
  • copyright text: Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required