Γενικός Δείκτης:764.61-1.52%
EUR/USD: 1.1217

Μεγαλύτερη προβολή στους Ευρωπαίους ανταγωνιστές υπόσχεται η Google μετά την «καμπάνα» της ΕΕ

  • Print
Προσθήκη σχολίου

Αλλαγές για να αντιμετωπίσει τους προβληματισμούς της Κομισιόν περί ανταγωνισμού προαναγγέλλει η Google, μετά και το πρόστιμο 1,49 δισ. ευρώ που επέβαλαν οι Βρυξέλλες για «αντιανταγωνιστική» συμπεριφορά στην αγορά διαφημίσεων στο διαδίκτυο.

Οπως αναφέρει ο Kent Walker, SVP Global Affairs της Google: "Ανέκαθεν πιστεύαμε ότι οι υγιείς, ακμάζουσες αγορές είναι προς το συμφέρον όλων. Έχουμε ήδη υλοποιήσει ένα ευρύ φάσμα αλλαγών στα προϊόντα μας, προκειμένου να ανταποκριθούμε στους προβληματισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Τους προσεχείς μήνες θα κάνουμε περαιτέρω επικαιροποιήσεις προκειμένου να δώσουμε μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές, στην Ευρώπη."

Σύμφωνα με την Κομισιόν, το ποσοστό της Google στην αγορά των online διαφημίσεων φτάνει το 72% στην ΕΕ και, κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εμποδίζει τις ιστοσελίδες να χρησιμοποιούν άλλους ενδιάμεσους διαφημίσεων αντί της Google. Κατά την Κομισιόν, η Google επιβάλει ρήτρες αποκλειστικότητας στις ιστοσελίδες και εμποδίζει την είσοδο των ανταγωνιστών της στην αγορά.

Η υπόθεση επικεντρώθηκε στη διαφημιστική επιχείρηση AdSense της Google, η οποία παρέχει διαφημίσεις μόνο σε κείμενο, σε ιστότοπους τρίτων, με βάση αναζητήσεις που πραγματοποιούνται στον ιστότοπό τους.

Σύμφωνα με τους Financial Times, η Eπίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, σημείωσε: «Η Google έχει εδραιώσει την κυριαρχία της στις online διαφημίσεις αναζήτησης, ενώ προστατεύεται από την ανταγωνιστική πίεση, επιβάλλοντας περιορισμούς που μειώνουν τον ανταγωνισμό σε ιστότοπους τρίτων. Το παράπτωμα διήρκεσε πάνω από 10 χρόνια και αρνήθηκε σε άλλες εταιρείες τη δυνατότητα να ανταγωνίζονται και να καινοτομούν, καθώς και να ωφελούνται οι καταναλωτές από τον ανταγωνισμό».

Oι αξιωματούχοι της ΕΕ είχαν εκφράσει ανησυχίες ότι η Google «μείωσε τεχνητά τις επιλογές και την καινοτομία στην αγορά», περιορίζοντας συμβατικά τον τρόπο με τον οποίο οι ιστότοποι τρίτων εμφανίζουν διαφημίσεις αναζήτησης από ανταγωνιστές.

Η έρευνα της ΕΕ επικεντρώθηκε στις απαιτήσεις της Google, που εισήχθησαν το 2006, σύμφωνα με τις οποίες απαιτούσε από πολλούς δημοφιλείς ιστότοπους τρίτων να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την υπηρεσία διαφημίσεών της, εάν επιθυμούσαν να συμπεριλάβουν στο δικτυακό τους τόπο το πλαίσιο αναζήτησης της Google.

H Google έχει ήδη πληρώσει 7 δισ. ευρώ σε πρόστιμα στην ΕΕ μέχρι σήμερα, για δύο άλλες υποθέσεις. Η εταιρεία διαδικτυακής αναζήτησης έλαβε πρόστιμο 4,3 δισ. ευρώ την περσινή χρονιά για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά, λόγω του Android λειτουργικού συστήματος της σε smartphones.

Το περασμένο καλοκαίρι πήρε άλλο πρόστιμο ύψους 2,4 δισ. καθώς θεωρήθηκε ότι ευνοούσε τις δικές της υπηρεσίες έναντι των ανταγωνιστών της. Η Google έχει ασκήσει έφεση και στις δύο ευρωπαϊκές αποφάσεις, στο Λουξεμβούργο.

  • copyright: No
  • copyright text: Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required