Γενικός Δείκτης:681.03-1.24%
EUR/USD: 1.18

Κόντες: Μείωση έως 3,2% για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2018

  • ( UPD -11/07/2018 17:21 )
  • Print
Προσθήκη σχολίου

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Η πραγματικότητα διέψευσε με απογοητευτικό τρόπο τις προβλέψεις που έκαναν λόγο για αύξηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα κατά 2%. Τα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.

«Ήδη βρισκόμαστε στο High Season του θαλάσσιου τουρισμού με την κρουαζιέρα να μας απογοητεύει για μια χρονιά ακόμη με τις προβλέψεις όπως εμφανίζονται.

Το 2017 γνωρίσαμε την πλέον αισθητή μείωση των τελευταίων ετών της τάξεως περίπου 20 %. Αλλά οι αρχικές προβλέψεις μας ήταν να αναμείνουμε κάποια μικρή διόρθωση του 2 % για το 2018 και σταδιακά αυξητική κίνηση για τα επόμενα έτη.

Αντ' αυτού μετά από έρευνα σε εταιρείες και λιμάνια φαίνεται ότι το 2018 θα υπάρξει περαιτέρω μείωση για τις μεν προσεγγίσεις περίπου 2% για τις δε επιβατοαφίξεις στο 3,2%» και προσθέτει:

«Παραθέτουμε τον πίνακα των 42 λιμένων και την κίνηση από το 2015 έως το 2017 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΙΜΕ, αλλά και την πρόβλεψη ανά λιμένα για το τρέχον έτος. Έτσι λοιπόν έχουμε μια συνολική εικόνα για το 2018 με 3.353 προσεγγίσεις στην επικράτεια και 4.479.700 επιβατοαφίξεις αποφέροντας μια περαιτέρω μείωση 2% στις προσεγγίσεις και 3,2% στις επιβατοαφίξεις με σύγκριση τα αποτελέσματα του 2017».

Ανάλυση

Αναλύοντας τα αποτελέσματα ανά προορισμό και τις διαφοροποιήσεις που σημειώθηκαν, ο Θεόδωρος Κόντες επισημαίνει:

1. Ο Πειραιάς φαίνεται να χάνει έδαφος γενικότερα, αλλά και συνδυαστικά με το Λαύριο (λόγω homeporting CELESTYAL). Η Αττική γενικά δείχνει μία μείωση περίπου στις 82 προσεγγίσεις.

2. Τα λιμάνια από την πλευρά του Ιονίου συνδυάζοντας Αδριατική έχουν συνολικά μια μικρή πτώση περίπου 20 προσεγγίσεις. Εδώ βέβαια σημειώνουμε ότι υπάρχει ο εσωτερικός ανταγωνισμός των προορισμών, γι' αυτό διαπιστώνουμε αυξομειώσεις των προσεγγίσεων τα τελευταία χρόνια. Την παράσταση το 2018 κλέβει η Κεφαλονιά με σχεδόν διπλασιασμό προσεγγίσεων. Βέβαια αυτό συμβαίνει κυρίως για τον λόγω ότι τα πλοία που έχουν αφετηρία την Βενετία εναλλάσσουν τον πρώτο και τον τελευταίο προορισμό σε κάποιο λιμάνι του Ιονίου.

3. Η Μύκονος και η Σαντορίνη ανταγωνίζονται το ένα το άλλο μια που τυγχάνουν και τα δύο να είναι από τους top προορισμούς των Κυκλάδων. Έτσι λοιπόν η Μύκονος ήτο Νο 2 προορισμός για το 2017, αλλά το 2018 φαίνεται ότι η Σαντορίνη κερδίζει το παιχνίδι με αυξημένο αριθμό προσεγγίσεων παίρνοντας και πάλι τη 2η θέση.

4. Τα Δωδεκάνησα με πρώτο προορισμό τη Ρόδο χάνουν λίγο έδαφος (περίπου 18 προσεγγίσεις) αλλά διατηρούν τη δυναμική τους για ανάπτυξη

5. Στα λιμάνια της Κρήτης παρατηρούμε μικρό αυξήσεις και μειώσεις στους 4 προορισμούς (Ηράκλειο – Χανιά – Ρέθυμνο – Άγιο Νικόλαο) με το Ηράκλειο το 2018 να κερδίζει το παιχνίδι. Στο σύνολο τους η Κρήτη κερδίζει περίπου τις 28 προσεγγίσεις επιπλέον το 2018.

6. Τα νησιά του Βορειο Ανατολικού Αιγαίου πληρώνουν το τίμημα της κατάστασης στη γείτονο Τουρκία, αλλά το μεταναστευτικό, με αποτέλεσμα η Μυτιλήνη να μην έχει καμία προσέγγιση, η Χίος μόνο 2 και η Λήμνος 1 προσέγγιση. Μεικτές είναι οι προβλέψεις για την Σάμο μια που η κίνηση που εμφανίζεται είναι κυρίως από technical calls πριν το πλοίο πάει στο Kusadasi.

7. Οι υπόλοιποι προορισμοί σημειώνουν μικρότερες διαφοροποιήσεις οδηγούμενοι κυρίως σε μειώσεις προσεγγίσεων» και προσθέτει:

«Αυτή είναι μια αναλυτική εικόνα της κρουαζιέρας όπως εμφανίζεται το 2018.

Βέβαια μην ξεχνάμε ότι οι υπηρεσίες που προσφέρονται, αλλά και οι λιμενικές υποδομές παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του κλάδου.

Τέλος πρωτεύοντα ρόλο για την ανάπτυξη παίζει η ανταγωνιστικότητα σε υπηρεσίες, αλλά και οικονομικές διαφοροποιήσεις, χωρίς να φαίνεται ότι λαμβάνουν σοβαρά οι υπεύθυνοι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κυρίως ανταγωνιστές μας γείτονες προωθούν προγράμματα επιδοτήσεων για να ξανα δραστηριοποιηθούν στον τομέα αυτό, αλλά και επενδύουν τεράστια κεφάλαια για υποδομές και όχι μόνο.

Το μεγαλύτερο complex center (shopping center, marina, cruise terminals / berths, αλλά και το μεγαλύτερο νέο διεθνές αεροδρόμιο) πλησίον στην Κωνσταντινούπολη θα είναι αμέσως – άνισος ανταγωνιστής μας, ιδιαίτερα στο homeporting.

Αντιθέτως η χώρα μας με τις ελλειμματικές, προβληματικές υποδομές, αλλά και την αυξητική πολιτική που εφαρμόζει έχει πολύ λίγα να περιμένει για την ανάπτυξη του κλάδου.

Τα πλεονεκτήματα της χώρας μας συμπεριλαμβανομένων της ακτογραμμής και πολυνησίας, οι καθαρές καταγάλανες θάλασσες, το πλήθος των ιστορικών, πολιτιστικών μνημείων, η ναυτική παράδοση, εμπειρίες yachting και πολλά άλλα είναι οι κύριες αιτίες προσέλκυσης πελατών στον θαλάσσιο τουρισμό γενικότερα αλλά και η ελπίδα μας για το αύριο».

 

hgjkhgjfjcfh

  • copyright: No
  • copyright text: Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Δημοφιλή στο Internet

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required