Γενικός Δείκτης:629.88-0.34%
EUR/USD: 1.1375

Το λιμάνι του Πειραιά 3ο μεγαλύτερο στη Μεσόγειο και 7ο στην Ευρώπη

  • Print
Προσθήκη σχολίου

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Σταθερά ανεβαίνει το λιμάνι του Πειραιά στη διεθνή κατάταξη όσο αφορά το εμπορικό του τμήμα, με τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων.

Το 2018 φιγουράρει στην 37η θέση, παγκοσμίως, κερδίζοντας μία θέση σε σύγκριση με το 2017 και πετά ολόκληρες θέσεις σε σύγκριση με το 2016 όταν και βρέθηκε στην 44η σύμφωνα με την κατάταξη της Lloyd’s List “Global Ports Top 100”.

Επίσης, είναι το 7ο ευρωπαϊκό λιμάνι σε όγκο μεταφοράς και το 3ο στη Μεσόγειο.

Πρώτο στη Μεσόγειο είναι το λιμάνι της Βαλένθιας και 29ο διεθνώς και δεύτερο στη Μεσόγειο το λιμάνι της Αλγεθίρα και 34ο παγκοσμίως.

Στο μεταξύ ο τζίρος που κάνει η ΣΕΠ-Cosco που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά αποτελεί το 22% των εσόδων της Cosco Ports.

Τα έσοδα της ΣΕΠ-Cosco το πρώτο εξάμηνο του 2018 σημείωσαν αύξηση κατά 31% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα και ανήλθαν στα 111,45 εκατομμύρια δολάρια. Τα συνολικά έσοδα της Cosco Ports για το εξάμηνο του 2018 ανήλθαν σε 495,45 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας κατακόρυφη αύξηση 80% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017

Το μεγάλο στοίχημα για τους Κινέζους της Cosco είναι η προβλήτα Ι του ΟΛΠ που μέχρι να την αναλάβουν δεν είχε ανταγωνιστικούς ρυθμούς απέναντι στις ΙΙ και ΙΙΙ. Υπολογίζεται ότι η προβλήτα Ι του ΟΛΠ μπορεί να διαχειρίζεται ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια.

Η συνολική χωρητικότητα της προβλήτας ΙΙ και της προβλήτας ΙΙΙ αυξάνεται στα 6,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια από 5,5 εκατ. Αν προστεθεί σε αυτό και το ένα εκατομμύριο του ΟΛΠ τότε η δυνατότητα του Πειραιά σπάει το φράγμα των επτά εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων.

Ο Πειραιάς έχει πάρει τα φορτία της συμμαχίας "The Alliance", την οποία απαρτίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών, NYK Line, MOL, "K" Line, Hapag-Lloyd, Yang Ming Line και United Arab Shipping Company.

Η Cosco φέρνει στον Πειραιά φορτία και μέσω εταιρειών που συμμετέχουν σε άλλη «συμμαχία» στην "Ocean Alliance", που αποτελείται από τις China Cosco Shipping, Evergreen Line, CMA CGM και την OOCL.

  • copyright: No
  • copyright text: Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Δημοφιλή στο Internet

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required