Γενικός Δείκτης:714.44-1.51%

Στην κορυφή του κόσμου το 2018 οι Έλληνες εφοπλιστές σε επενδύσεις και πλοία

  • ( UPD -01/12/2018 11:34 )
  • Print
Προσθήκη σχολίου

του Μηνά Τσαμόπουλου

Μέσα σε τρεις εβδομάδες, από τις 2 Νοεμβρίου έως και τις 23 του ίδιου μήνα, οι Έλληνες εφοπλιστές δαπάνησαν 700 εκατομμύρια δολάρια για την αγορά 29 πλοίων ανοίγοντας ακόμη περισσότερο την ψαλίδα από τους Κινέζους ανταγωνιστές τους. Πιο συγκεκριμένα μέσα στο 2018 έχουν δώσει συνολικά 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 276 πλοίων.

Συνολικά μέσα σε αυτές τις 47 εβδομάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied έχουν αγοραστεί παγκοσμίως 1.139 πλοία εκ των οποίων 537 φορτηγά, 368 δεξαμενόπλοια, 186 containerships και 68 υγραεριοφόρα, συνολικής αξίας 17,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων .

Οι Έλληνες έχουν δώσει το 25,4% από το συνολικό ποσό που έχει επενδυθεί παγκοσμίως σε αγορές πλοίων ενώ σε αριθμό πλοίο έχουν αγοράσει το 24,2%.

Οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους στο ίδιο χρονικό διάστημα έβγαλαν από τα ταμεία τους 1,7 δισεκατομμύριο δολάρια για την απόκτηση 181 πλοίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Αllied Shipping, από τα 276 πλοία που έχουν αγοράσει οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων τα 169 είναι φορτηγά αξίας 2,2 δισεκ. δολ , 72 δεξαμενόπλοια αξίας 1,6 δισ. , 30 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 408,6 εκ. και πέντε υγραεριοφόρο αξίας 126,7 εκατ. δολαρίων.

Από τα 181 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 121 είναι φορτηγά, 47 δεξαμενόπλοια, 10 containerships και τρία υγραεριοφόρα.

Στην τρίτη θέση είναι οι Γερμανοί που έχουν δώσει 401, 2 εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσουν 60 πλοία εκ των οποίων εννέα φορτηγά, 17 δεξαμενόπλοια και 34 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

  • copyright: No
  • copyright text: Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required