Γενικός Δείκτης:715.470.14%
EUR/USD: 1.1355

Όμιλος Τσάκου: Από τα μανταρίνια στο LNG

  • ( UPD -20/02/2019 19:42 )
  • Print
Όμιλος Τσάκου: Από τα μανταρίνια στο LNG Από την εκδήλωση που πραγματοποίησε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος με τη σύζυγό του , την γιατρό Ειρήνη Σαρόγλου, στις 23 Νοεμβρίου 1971 με την ευκαιρία της απόκτησης του δεύτερου πλοίου του IRENES LUCK. Από το βιβλίο του Γεωργίου Μ. Φουστάνου «Ναυτιλιακή Λέ
Προσθήκη σχολίου

του Μηνά Τσαμόπουλου

Μισό αιώνα συμπληρώνει ο Όμιλος Τσάκου ένας από τα μεγαλύτερους στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Χρονιά ορόσημο για τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο, τη σύζυγό του και συμπαραστάτη του, από το ξεκίνημα της επιχειρηματικής του καριέρας, τη γιατρό Ειρήνη Σαρόγλου και τον γιος του Νίκο Τσάκο. Μεγάλη απούσα η πρόωρα χαμένη Μαρία Τσάκου η οποία συνέβαλε και εκείνη στην γιγάντωση του Ομίλου.

«Πέρασαν 50 χρόνια από τη δημιουργία της εταιρείας. Ξεκινήσαμε με ένα μικρό βαπόρι το οποίο μετέφερε ως πρώτο φορτίο μανταρίνια από το Ναύπλιο στην Οδησσό για λογαριασμό του εφοπλιστή Φραγκίστα. Υπάρχουν άνθρωποι σήμερα που βρέθηκαν στο πλάι μας από την πρώτη ημέρα, από το ξεκίνημα» αφηγήθηκε ο πατριάρχης της οικογένειας καπετάν Παναγιώτης Τσάκος στη διάρκεια της εκδήλωσης για την κοπή της πίτας του Ομίλου την περασμένη εβδομάδα. Για να συμπληρώσει ο γιός του Νίκος: «Το πρώτο ταξίδι ξεκίνησε ανήμερα του Αγίου Νικολάου το 1969».

Μάλιστα στην είσοδο της αίθουσας υπήρχαν δύο καφάσια με μανταρίνια ανάμεσα σε σημαίες του Ομίλου, δίπλα σε ένα μεγάλο μπάνερ με τα 50χρόνα.

Tsakos-ΦΩΤΟ_8-_Τσάκος_50_χρόνια_LOGO.jpg

Το logo για τα 50 χρόνια του Ομίλου 

jf.PNG

Στην εκδήλωση υπήρχαν και δύο καφάσια μανταρίνια, το πρώτο φορτίο που μετέφερε στο ξεκίνημά του ο Όμιλος

Ο Όμιλος Τσάκου αλλά και η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Τsakos Energy Navigation (TEN) η οποία το 2018 γιόρτασε τα 25 χρόνια από την ίδρυσή της βρίσκονται σε τροχιά ανάπτυξης. Ναυπηγήσεις πλοίων, συμπράξεις με ναυτιλιακούς κολοσσούς, σωστή ανάγνωση της αγοράς και πάνω από όλα το ομαδικό πνεύμα που υπάρχει στον όμιλο χαράζουν τη ρότα που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια, αρχής γενομένης από το 2019, έχοντας σήμερα έναν στόλο που αγγίζει τα 100 πλοία όλων σχεδόν των τύπων.

Σε όλη αυτή της διαδρομής η οικογένεια Τσάκου έχει ασχοληθεί εκτός από τη ναυτιλία αλλά και με την εκπαίδευση και τον πολιτισμό. Ο καπετάνιος ίδρυσε το 1978 το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος», στην Ουρουγουάη δίνοντας το όνομά της μητέρας του. Είναι ένας φάρος τα ου ελληνικού πολιτισμού στη απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Εκεί οι σπουδαστές μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα, την ελληνική ιστορία και τους ελληνικούς χορούς. Τα έξοδα του ιδρύματος τα καλύπτει ο ίδιος.

Το 2008 ιδρύει στη Χίο το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος». Το 2013 φτιάχνει το «Σπίτι της Μαρίας» στα Καρδάμυλα στη μνήμη της κόρης του. Εκεί φοιτούν μαθητές από φτωχές οικογένειες από όλη την Ελλάδα οι οποίοι έχουν κύριο στόχο να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα.

sjdtjfykfk.PNG

Από την εκδήλωση που πραγματοποίησε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος με τη σύζυγό του , την γιατρό Ειρήνη Σαρόγλου, στις 23 Νοεμβρίου 1971 με την ευκαιρία της απόκτησης του δεύτερου πλοίου του IRENES LUCK. Από το βιβλίο του Γεωργίου Μ. Φουστάνου «Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς 50 Χρόνια»

Τον περασμένο Σεπτέμβριο 2018 ο Παναγιώτης Τσάκος εγκαινίασε στη Χίο τα «Τσάκος Ελληνικά Εκπαιδευτήρια Ναυτικών Σπουδών» το πρώτο ιδιωτικό μη κερδοσκοπικό Επαγγελματικό Λύκειο Ναυτικής κατεύθυνσης στην Ελλάδα.

Το κουβάρι της θαλασσινής ιστορίας του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου ο οποίος που γεννήθηκε στα Καρδάμυλα της Χίου, το 1936, άρχισε να ξετυλίγεται στις 11 Νοεμβρίου του 1954 όταν σε ηλικία 18 ετών, απόφοιτος του Λιβάνιου Γυμνασίου Καρδάμυλων, έβγαλε ναυτικό φυλλάδιο και μπάρκαρε ως ναυτόπαις και μάλιστα άμισθος, σε ατμόπλοιο του συμπατριώτη του, τού αείμνηστου Νικόλαου Γεωργίου Λιβανού, στη Δουνκέρκη της Γαλλίας.

«Τότε που μπήκα στη θάλασσα είμαστε 140 χιλιάδες Έλληνες ναυτικοί και τα βαπόρια και τα ελληνικά και τα ελληνόκτητα ήταν λιγότερα από 1.000. Το χιλιοστό πλοίο το 1960 με ελληνική σημαία ήταν του αείμνηστου Σταύρου Λιβανού. Σήμερα με 4.500 ελληνικά πλοία υπάρχουν μόλις 15.000 ναυτικοί» τόνισε στη διάρκεια της εκδήλωσης προσθέτοντας: «Αν μπάρκαραν πέντε Έλληνες σε κάθε πλοίο, ανά εξάμηνο όσο διαρκεί το μπάρκο τους, τότε δεν θα έφθαναν παρά μόνο για 1.000 από τα 4.500 πλοία. Επίσης, δεν υπάρχουν αρκετά στελέχη για τα γραφεία. Και ενώ συμβαίνουν αυτά εμείς περί άλλων τυρβάζουμε» και προσέθεσε:

«Όσο έχουμε πλοία στη θάλασσα, με δικούς μας ναυτικούς, έχουμε πατρίδα. Αν έχεις «μισθοφόρους» δεν έχεις πατρίδα και θα «ψάχνεσαι» στα δύσκολα».

Τα πρώτα του βήματα ως εφοπλιστής τα έκανε προς τα τέλη του 1969 όπως ο ίδιος εκμυστηρεύτηκε στην εκδήλωση για την κοπή της πίτας του Ομίλου.

Επίσημο σχήμα πήρε η προσπάθειά του το 1970 με τη ναυτιλιακή εταιρεία, Tsakos Shipping & Trading S.A. με τα γραφεία της να βρίσκονται στην Καραολή και Δημητρίου στον Πειραιά. Πρώτο πλοίο το IRENES STAR ναυπηγημένο το 1953 χωρητικότητας 1.500 τόνων. Στην αρχή σε όλα τα πλοία έδινε το όνομα της συζύγου που ήταν πολύτιμος συνεργάτης στο πλευρό του. Μάλιστα το μόνο που κρατάει και φυλάει σαν κόρη οφθαλμού είναι ένα τιμόνι πλοίου που του έκανε δώρο η σύζυγός του στο ξεκίνημα της καριέρας του.

Έως ότου κάνει το ξεκίνημά του ως πλοιοκτήτης εργαζόταν ως Αρχιπλοίαρχος στην εταιρεία του εφοπλιστή Νίκου Παπαλιού.

Το δεύτερο πλοίο που απέκτησε το ονόμασε IRENES LUCK. Στις 23 Νοεμβρίου 1971 με την ευκαιρία της απόκτησης του πλοίου διοργανώνει εκδήλωση στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς στη διάρκεια της οποίας, όπως διαβάζουμε στο βιβλίο του Γεωργίου Μ. Φουστάνου, «Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς 50 Χρόνια», ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Η εταιρία μας είναι νεοσύστατος και ως εκ τούτου δεν έχει να επιδείξει εντυπωσιακά αποτελέσματα αυτήν την στιγμήν. Πρόκειται περί προσπαθείας νέων ανθρώπων διακατεχομένων από την πίστιν δια μίαν λαμπράν ναυτιλιακήν ανάπτυξιν. Άλλωστε, άπαντες οι μετέχοντες της προσπαθείας αυτής, αν και νέοι, διαθέτομεν μακράν θητείαν εις την Ναυτιλίαν. Έχομεν μαθητεύσει πλησίον μεγάλων και εμπνευσμένων διδασκάλων κι' έχομεν την Ναυτιλίαν ουχί απλώς ως επάγγελμα, αλλά ως βίωμα και πιστεύω μας.»

Στο ξεκίνημα συμμετείχαν ο αδελφός του, ο αείμνηστος Ηλίας Τσάκος, μηχανικός του Εμπορικού Ναυτικού και ο εξάδελφός του Παντελής Ευθυμιάδης.

Το 1975 μετά από «ειδύλλιο» έξι μηνών αποφασίζει να αγοράσει ναυπηγεία στο Μοντεβιδέο της Ουρουγουάης. Τα παρατηρούσε από το παράθυρο του ξενοδοχείου Capitol Pallas και όταν έμαθε ότι πωλούνται δεν δίστασε στιγμή. Είναι μία επιχείρηση την οποία θεωρεί παιδί του. Το ναυπηγείο Tsakos Industrial Navales.

Φωτό: Ο καπετάν Παναγιώτης με τον γιό του Νίκο Τσάκο

tsakossmantar.jpg

 

  • copyright: Yes
  • copyright text: Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required