Γενικός Δείκτης:847.36-0.35%
EUR/USD: 1.1212

Aκτοπλοία: Η μάχη της Κρήτης

  • Print
Προσθήκη σχολίου

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Νέα δεδομένα έχουμε στην Κρήτη όσο αφορά την ακτοπλοία. Το Ρέθυμνο για μία ακόμη φορά προσπαθεί να βρει «θέση» στον ανταγωνισμό με τα Χανιά και το Ηράκλειο. Επίσης υπάρχει ανταγωνισμός στις γραμμές από το Ηράκλειο προς της Κυκλάδες αλλά και στα δρομολόγια από Χανιά για δυτικές Κυκλάδες ειδικά στη μεταφορά φορτηγών οχημάτων.

Το παροπλισμένο ELLI T του Δημήτρη Τζανετάτου αγοράστηκε πριν λίγους μήνες σε πλειστηριασμό από μία ομάδα μετόχων με επικεφαλής τον Θέμη Καραμπέκο, οι οποίοι συνέστησαν την εταιρεία Sea Speed Lines. Μετονόμασαν το πλοίο σε Olympus και κάνουν τις απαραίτητες επισκευές. Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών γνωμοδότησε θετικά για τη δρομολόγησή του στη γραμμή Πειραιάς – Μήλος – Σαντορίνη – Ρέθυμνο παρά τις ισχυρότατες αντιδράσεις των εταιρειών Blue Star Ferries, ANEK και Zante Ferries.

Στελέχη της ακτοπλοΐας επεσήμαναν στο «ΘΕΜΑ»:

«Η Blue Star είχε αντιρρήσεις για τη δρομολόγηση του Olympus γιατί τα φορτηγά του Ρεθύμνου τα εξυπηρετεί από τα Χανιά με το Blue Galaxy μέσω της κοινοπραξίας με την ANEK ενώ για τα φορτηγά της Σαντορίνης έχει σχεδόν αποκλειστικά όλο το μεταφορικό έργο. Η ΑΝΕΚ μέσω της κοινοπραξίας με τον Όμιλο Attica θα χάσει φορτηγά τα οποία εξυπηρετεί μέσω Χανίων με το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Επιπλέον στη Μήλο, και στη Σαντορίνη, μεταφέρει μεγάλο αριθμό φορτηγών με το «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» δύο φορές την εβδομάδα. Η Zante Ferries αντιδρά γιατί με τα πλοία της «Διονύσιος Σολωμός» και «Αδαμάντιος Κοραής» εξυπηρετεί όλο το χρόνο την Μήλο και ξαφνικά βλέπει μετά τα πλοία των Μινωϊκών «Knossos Palace» και «Festos Palace» τα οποία εποχικά θα πιάνουν απευθείας Μήλο, τέσσερις φορές την εβδομάδα, τώρα βλέπουν ότι προστίθεται ένας ακόμη παίκτης που θα πιάνει απευθείας Μήλο τέσσειρις φορές την εβδομάδα, όλο τον χρόνο, διεκδικώντας σημαντικό μερίδιο από την πίτα των φορτηγών οχημάτων και της επιβατικής κίνησης.»

Στην Κρήτη δραστηριοποιούνται οι Μινωϊκές Γραμμές και η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Attica τόσο στα Χανιά όσο και στο Ηράκλειο.

Οι Μινωϊκές έχουν στα Χανιά το «Mykonos Palace», το οποίο ανταγωνίζεται δύο πλοία της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ-Superfast, τα «Blue Galaxy» και το «Έλυρος», το οποίο αντικαταστάθηκε πριν από λίγες ημέρες από το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Στο Ηράκλειο, οι Μινωικές έχουν δρομολογημένα τα πλοία «Knossos Palace» και «Festos Palace» αντιμέτωπα με τα «Κρήτη ΙΙ» και «Blue Orizon». Αυτή την χρονική περίοδο οι Μινωικές δραστηριοποιούνται στην Κρήτη με ένα πλοίο λιγότερο αφού το «Festos Palace» έχει αποσυρθεί για να γίνουν εργασίες εγκατάστασης scrubber, που είναι σύστημα καθαρισμού καυσαερίων για την προστασία της ατμόσφαιρας. Οι εργασίες θα ολοκληρωθούν στις 10 Ιουνίου. Ήδη έχει τοποθετηθεί το σύστημα στα πλοία «Knossos Palace» και «Mykonos Palace». Με ένα πλοίο λιγότερο στις γραμμές Κρήτη-Πειραιάς, εξυπηρετούν με κυκλικό δρομολόγιο Ηράκλειο-Χανιά-Πειραιάς και αντίστροφα μέχρι τις 10 Ιουνίου.

Οι Μινωϊκές όμως εκτός από τον ανταγωνισμό με την κοινοπραξία, έχουν και εκείνον με την Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου και τη Seajets στη γραμμή Ηράκλειο –Κυκλάδες. Οι Μινωικές Γραμμές έχουν δρομολογημένο σε ημερήσια βάση το «Santorini Palace», πρώην «Highspeed 7», το οποίο είναι μέρος του τιμήματος για την πώληση στην Attica του ποσοστού που κατείχε στη HSW. Το ταχύπλοο κάνει το δρομολόγιο Ηράκλειο-Σαντορίνη-Ιος-Πάρος-Νάξος-Μύκονος.

Η Golden Star Ferries έχει ρίξει πάνω στο δρομολόγιο του Ηρακλείου δύο πλοία, τα «SuperFerry» και «SuperFerry II» από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Σαντορίνη και Ηράκλειο. Επιπλέον υπάρχει και το «Champion Jet 2» της Seajets από Ηράκλειο για Σαντορίνη-Ιο-Νάξο-Μύκονο.

  • copyright: No
  • copyright text: Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
  • sponsored: No
  • bloomberg logo: No

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία νέα στο χώρο της οικονομίας και του επιχειρείν

* indicates required