Υπέρ της  στήριξης της ΔΕΗ ως πυλώνα του ενεργειακού συστήματος τάχθηκε ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης από το βήμα της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων που πραγματοποιήθηκε παρουσία του κ. H. Holterman, επικεφαλής του Ολλανδικού ομίλου Reggenborgh που έχει καταστεί βασικός μέτοχος της εταιρείας με ποσοστό 28%.

Ο κ. Περιστέρης υποστήριξε ότι η εταιρεία παρά τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση της μεγάλης επένδυσης της επιχείρησης στην Πτολεμαίδα 5, την κατασκευή της οποίας έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, δεν έχει ενεργοποιήσει τις ποινικές ρήτρες που απορρέουν από τις συμβατικές υποχρεώσεις.

«Από τότε που ασχολούμαστε με την ενέργεια έχουμε πει ότι η ΔΕΗ πρέπει να μείνει ισχυρή  ως πυλώνας της αγοράς. Προς αυτή τη κατεύθυνση  προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε. Μας αφορά όλους η ΔΕΗ όχι μόνο την ενεργειακή αγορά αλλά και το σύνολο της ελληνικής οικονομίας». Ο κ. Περιστέρης υποστήριξε ότι η νέα κυβέρνηση πρέπει να θέσει ως προτεραιότητα την περίπτωση της επιχείρησης.

«Συμπάσχουμε με την ΔΕΗ καθώς παρά το γεγονός ότι έχουμε καθυστερήσεις δεν έχουμε ενεργοποιήσει τις ρήτρες που απορρέουν από τις συμβατικές υποχρεώσεις».

Σχολιάζοντας την επένδυση για την Πτολεμαίδα 5, ο κ. Περιστέρης ανέφερε ότι η απόφαση ελήφθη από την ΔΕΗ το 2009 όταν η τιμή τωνCO2 δεν ήταν ούτε στα 6 ευρώ. Σήμερα είναι στα 27 ευρώ. Όπως σημείωσε έγινε διεθνής διαγωνισμός με ισχυρούς υποψηφίους και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Hitachi έδωσαν την καλύτερη προσφορά και κέρδισαν το έργο.

«Προσπαθούμε να μην δημιουργήσουμε  εμπλοκές, δεν διακόψαμε ούτε υποστείλαμε το ρυθμό κατασκευής αλλά οι καθυστερήσεις έχουν επιπτώσεις στη εξέλιξη του έργου».

Σχετικά με το θέμα της αποεπένδυσης ο κ. Περιστέρης επισήμανε ότι η εταιρεία  υπέβαλλε δύο προσφορές αλλά η διαγωνιστική διαδικασία δεν προχώρησε. Όπως είπε σήμερα πρέπει να αποφασίσει η πολιτεία τι θα κάνει με την ΔΕΗ για να καθορίσει η εταιρεία και την στάση που θα κρατήσει στο μέλλον.

Ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε εκτενώς και στις επενδύσεις του ομίλου στον τομέα της αντλησιοταμίευσης αλλά και στα θέματα ενεργειακής επάρκειας στην Κρήτη.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναπτύξει ένα σύστημα αντλησιοταμίευσης στον Αχελώο ποταμό αλλά δεν έχει καταφέρει να πάρει όλες τις άδειες καθώς δεν υπάρχει το απαιτούμενο ρυθμιστικό πλαίσιο. Για τα προβλήματα της ΔΕΗ στην Κρήτη, ο επικεφαλής του ομίλου ανέφερε ότι δεν αποτελούν έκπληξη καθώς το έλλειμμα ισχύος είναι γνωστό από το 2016, παρά τις προτάσεις που έχουν γίνει. «Εάν είχε ολοκληρωθεί το υβριδικό έργο του Αμαρίου αιφνιδιασμός δεν θα υπήρχε».

Σχολιάζοντας την πορεία του ομίλου ο κ. Περιστέρης επισήμανε ότι η χώρα βρίσκεται σε ένα μεταίχμιο. «Η Ελλάδα υπέστη μία πρωτοφανή κρίση,  σημαντικότατη μείωση ΑΕΠ, πτώση στα εισοδήματα και πτώση όλων των αξιών. Πολλές εταιρείες που στήριζαν την οικονομική δραστηριότητα δεν είναι πλέον στο οικονομικό περιβάλλον και υπήρξαν στιγμές που η χώρα ήταν σε οριακή κατάσταση. Περάσαμε και εμείς δύσκολες στιγμές. Καταφέραμε όμως με μεγάλη προσπάθεια να κρατήσουμε τη εταιρεία όρθια και να την φέρουμε τα σημερινά αποτελέσματα που καλλιεργούν όλες τις προϋποθέσεις να αντιμετωπίζουμε το μέλλον με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης».

Πέρσι ο όμιλος είχε κύκλο εργασιών 1,4 δισ. ευρώ από 650 εκατ. ευρώ το 2008 και ανεκτέλεστο υπόλοιπο άνω τω 2 δις ευρώ που είναι όπως σημειώθηκε από το μεγαλύτερο ανεκτέλεστο των κατασκευών.

Στο τομέα των υποδομών η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα συνεχίσει να αναπτύσσει την παρουσία της στις παραχωρήσεις και τις ΣΔΙΤ και να διεκδικεί έργα με προοπτική κερδοφορίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το ενδιαφέρον της εταιρείας επικεντρώνεται σε έργα όπως η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας, ο ΒΟΑΚ, η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας αλλά και οι μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων καθώς όπως τονίστηκε ο παλιός σχεδιασμός δεν υπάρχει και πρέπει να φτιαχτεί νέος για να τρέξουν τα έργα.

Στις ΑΠΕ στόχος είναι η εγκατεστημένη ισχύς να φτάσει τα 2.000 μεγαβάτ από 1.500 μεγαβάτ που είναι σήμερα. Στον τομέα της συμβατικής ηλεκτροπαραγωγής η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προγραμματίζει την κατασκευή μιας νέας μονάδας στην Κομοτηνή ισχύος 660 μεγαβάτ για την οποία πρόσφατα έλαβε την άδεια παραγωγής.

Για την γραμμή 4 ο κ. Περιστέρης δήλωσε ότι οι αποφάσεις για την τύχη του έργου ανήκουν στην Αττικό Μετρό. «Έχουμε πει ότι έπρεπε να επιλεγεί ένας διαφορετικός τρόπος που θα μπορούσε να οδηγήσει στην κατακύρωση του έργου πολύ γρηγορότερα ακόμη και μέσα σε δύο μήνες».