Ναυτιλία

Αγοράζουν πλοία σαν να μην υπάρχει αύριο – Πρωταγωνιστούν οι Έλληνες εφοπλιστές

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Όλο το 2020 δαπανήθηκαν συνολικά 5,7 δισεκατομμύρια δολ. ενώ το 2021 σε λιγότερο από πέντε μήνες έχουν δοθεί ήδη 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια

Τα ιστορικά υψηλά της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου αντικατοπτρίζονται και στις αγοραπωλησίες πλοίων. Από την αρχή του 2021 έχουν αγοραστεί συνολικά 380 φορτηγά πλοία ενώ ολόκληρη τη χρονιά του 2020 ο αριθμός τους ήταν 549. Το αξιοσημείωτο όμως είναι στα ποσά που έχουν δοθεί αφού η ζήτηση είναι μεγάλη άρα έχει ανέβει η τιμή τους.

Όλο το 2020 δαπανήθηκαν 5,7 δισεκατομμύρια για τα 549 πλοία. Το 2021 σε λιγότερο από πέντε μήνες, έως τα μέσα Μαΐου, έχουν δοθεί ήδη 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι Έλληνες πρωταγωνιστούν. Έχουν αγοράσει τα 101 από τα 380 φορτηγά πλοία ποσοστό 26,5% και έχουν δώσει 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια ήτοι το 30,1% των συνολικών κεφαλαίων που έχουν δαπανηθεί για τα συνολικά έως τώρα φορτηγά πλοία.

Ακολουθούν οι Κινέζοι με 1,3 δισεκατομμύρια για 105 φορτηγά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έως τις 16 Μαίου 2021 οι Έλληνες έχουν βγάλει από τα ταμεία τους συνολικά 2,810 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 175 πλοίων. Το ποσό είναι αυξημένο κατά 208,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.

Από αυτά τα 101 είναι φορτηγά, 46 δεξαμενόπλοια αξίας 845,5 εκατομμυρίων δολαρίων, 20 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 109 εκ. και δύο υγραεριοφόρα αξίας 180 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών

Από την αρχή του 2021 έως και την 16η Μαΐου έχουν αγοραστεί, παγκοσμίως, συνολικά 820 πλοία έναντι 403 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020, ποσοστό αύξησης 103,4%, συνολικής αξίας 11,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το ποσό που είχε δαπανηθεί ανερχόταν στα 5,9 δισεκατομμύρια, ποσοστό αύξησης 100%.

Από αυτά τα 820 πλοία τα 380 είναι φορτηγά, 235 δεξαμενόπλοια, 130 containers και εννέα υγραεριοφόρα ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.

H συνολική εικόνα της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου συνεχίζει να εντυπωσιάζει με δυναμική άνοδο από τις αρχές της χρονιάς. Οι ναύλοι έφθασαν σε υψηλά πενταετίας και σε κάποιους τομείς και 12ετίας.

Ανάμεσα στους λόγους ανάκαμψης πέρα από τη ζήτηση για μεταφορά φορτίων είναι το γεγονός ότι υπάρχει ισορροπία μεταξύ προσφοράς χωρητικότητας και ζήτησης. Η πάρα πολύ καλή ναυλαγορά αντανακλάται και στις αγοραπωλησίες πλοίων.

Διαβάστε ακόμη:

ΕΚΕΠ: Το σφυρί και η «κόντρα» Cepal-Intrum που υπερδιπλασίασε το τίμημα

Bitcoin: Από την αγκαλιά του Έλον Μασκ στα τάρταρα – Πώς «xάθηκαν» $280 δισ. από την αγορά crypto

Κουρέματα μισθωμάτων: Δεν πληρώνουν ενοίκιο Μαΐου μέχρι να βγουν οι ΚΑΔ