Η ενεργειακή κρίση που πλήττει την παγκόσμια οικονομία ολοένα και περισσότερο οδήγησε στην εκτόξευση των ναύλων για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου – LNG  μέσα σε λίγες ημέρες. Η συγκεκριμένη ναυλαγορά ακολουθεί πλέον την ξέφρενη πορεία των φορτηγών capsize. Η ζήτηση από την Κίνα, την Ινδία και τη Μεγάλη Βρετανία για φυσικό αέριο εντείνει τον ανταγωνισμό και αυξάνει το κόστος μεταφοράς αφού η ζήτηση είναι μεγάλη και η προσφορά χωρητικότητας μικρότερη.

Για ένα σύγχρονο LNG carrier προς τα τέλη Σεπτεμβρίου ο ημερήσιος ναύλος ήταν 50.000 δολάρια. Σύμφωνα με διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους το ποσό διπλασιάστηκε στη διάρκεια των τελευταίων 15 ημερών φθάνοντας τα 120.000 δολάρια την ημέρα για ένα πλοίο χωρητικότητας 160.000 κυβικών μέτρων.

Στη spot αγορά ο μέσος όρος του ημερήσιου ναύλου τόσο για LNG carrier τύπου TFDE (tri-fuel diesel-electric) που έχουν δυνατότητα να χρησιμοποιούν ως καύσιμο κίνησης ή βαρύ μαζούτ, ή ντίζελ ή φυσικό αέριο, αυξήθηκε κατά 35% φθάνοντας  στα 94.000 δολάρια.

Οι εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ  καλύπτουν την υπάρχουσα προσφερόμενη χωρητικότητα πλοίων LNG. Παράλληλα εφόσον  η διαφορά τιμής του φυσικού αερίου μεταξύ Κίνας και Ευρώπης αυξηθεί,  τότε η κινεζική πλευρά θα αρχίσει να αγοράζει το φθηνότερο ευρωπαϊκό LNG άρα θα αυξηθούν και τα προς μεταφορά φορτία και κατά συνέπεια και οι ναύλοι.

Πρωταγωνιστές οι Ελληνες εφοπλιστές

Μία ακόμη κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας κατέκτησαν οι Έλληνες εφοπλιστές. Σύμφωνα  με τα στοιχεία της Vessels Value η αξία του ελληνικών συμφερόντων στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG, συμπεριλαμβανομένων και των υπό ναυπήγησης φτάνει τα 19,5 δισ. δολάρια. Οι Έλληνες πήραν την πρωτοκαθεδρία από τους Ιάπωνες των οποίων ο στόλος αξίζει 14,3 δισ. δολάρια. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με αξία στόλου 5,9 δισεκατομμύρια.

Αυτή την περίοδο ναυπηγούνται συνολικά 127 πλοία LNG από τα οποία τα 57 είναι ελληνικών συμφερόντων.

Από το σύνολο των 127 πλοίων που είναι υπό παραγγελία για τα επόμενα τρία χρόνια το 75% θα ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα, το 17% στη Κίνα και το 13% στην Ιαπωνία.

Επίσης,  αυξήθηκε και η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου των LΝG κατά 25,6% ενώ και ο αριθμός πλοίων από 82 στα 105.

Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου από τα 3,7 χρόνια ανήλθε στα 5,3 έτη. Παρ’ όλα αυτά ο στόλος των LNG  παραμένει ο νεότερος ηλικιακά της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

Διαβάστε ακόμη:

Κομισιόν – Ενεργειακή κρίση: Αυτά είναι τα μέτρα που θα στηρίξουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Gazprom: Η τροφοδοσία της Ευρώπης είναι στο μάξιμουμ – Oτιδήποτε επιπλέον μόνο με νέο συμβόλαιο

Η σειρά που σπάει όλα τα ρεκόρ – Την είδαν 111 εκατ. θεατές σε 17 ημέρες!