Mία ανάσα από την τέταρτη θέση στην κατάταξη των κορυφαίων εμπορικών λιμένων της Ευρώπης, αλλά και από την πρώτη θέση στη Μεσόγειο βρίσκεται ο Πειραιάς.

Σήμερα, Δεύτερα 18 Νοεμβρίου 2019, στις 9:58 π.μ. διακινήθηκε το εμπορευματοκιβώτιο (TEU) με αριθμό CSUN7025891 που εκφορτώθηκε από το πλοίο COSCO SHIPPING CAPRICORN και με το οποίο η συνολική διακίνηση στο λιμάνι του Πειραιά έφτασε τα 5.000.000 TEU για το 2019.

«Το γεγονός ότι το όριο των 5.000.000 TEU ξεπεράστηκε ήδη από τον Νοέμβριο φέρνει πιο κοντά το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο και πιθανότατα ανάμεσα στα τέσσερα πρώτα λιμάνια της Ευρώπης» επισημαίνει σε ανακοίνωση του ο ΟΛΠ.

Ο Πειραιάς βρίσκεται πίσω μόνο από τη Βαλένθια στην Μεσόγειο: Το ισπανικό λιμάνι είναι πρώτο στη Μεσόγειο και τέταρτο στην Ευρώπη, διακινώντας 5,1 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως. Παγκοσμίως είναι στην 19η θέση. Ο Πειραιάς στην παγκόσμια κατάταξη είναι στην 32η θέση.

Τα τρία πρώτα ευρωπαϊκά λιμάνια απέχουν ακόμα πολύ μακριά: Στην κορυφή βρίσκεται  το Ρότερνταμ (11ο στον κόσμο) με 14,5 εκατομμύρια κουτιά. Ακολουθεί στη δεύτερη θέση στην Ευρώπη η Αμβέρσα, με 11,1 εκατομμύρια TEU/έτος (13η στον κόσμο) και το Αμβούργο στην τρίτη θέση και 19ο στον  κόσμο.

Η επέκταση είναι προϋπόθεση για «πρωταθλητισμό»

Στο μεταξύ οι Κινέζοι επιμένουν παρασκηνιακά  στην κατασκευή της προβλήτας IV.  Όπως επισημαίνουν κύκλοι της εταιρείας εάν δεν φτιαχτεί η προβλήτα, η επένδυση της  Cosco είναι προβληματική. Αν ο Πειραιάς θέλει να ανέβει στην πρώτη τριάδα των λιμανιών της Ευρώπης θα πρέπει  να φθάσει να διακινεί 10 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο. Όμως σήμερα δεν έχει τον  χώρο για να το κάνει . Έχει πιάσει ταβάνι.

«Θέλει 1 ½ με δύο χρόνια για να κατασκευαστεί η νέα προβλήτα. Αν καθυστέρηση το έργο τότε θα χαθεί πολύτιμος χρόνος και μαζί φορτία και εταιρείες.  Τώρα είναι η κατάλληλη συγκυρία – που υπάρχουν φορτία και ο Πειραιάς είναι δραστήριος – να έρθουν και άλλα. Αν δεν μπορέσει το λιμάνι να εξυπηρετήσει τη ζήτηση είναι λογικό ότι θα στραφούν οι εταιρείες  σε άλλα λιμάνια για αν προωθήσουν τα εμπορεύματά τους και θα συμπαρασύρουν προς τα κάτω την πορεία του Πειραιά» λέει γνώστης του λιμανιού.

Τα έσοδα, ο μεγάλος τζίρος στον Πειραιά γίνεται από το εμπορικό λιμάνι και συνακόλουθα το car terminal.  Και αυτό ενδιαφέρει κυρίως του Κινέζους.  Αμέσως μετά επιθυμούν τη βελτίωση της σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης αφού τώρα, σε καθημερινή βάση, λειτουργούν δύο συρμοί ενώ θα ήθελαν πέντε συρμούς. Δεν υπάρχουν όμως βαγόνια από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ακολουθεί το κέντρο logistic και μετά η ναυπηγοεπισκευή.  Την κρουαζιέρα ναι μεν θα την αναπτύξουν αλλά θεωρούν ότι δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους όπως συμβαίνει με τις άλλες τέσσερις δραστηριότητες.