Την τοποθέτηση του πρώτου scrubber σε πλοίο του στόλου της ανακοίνωσε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers του Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου.

Πιο συγκεκριμένα τοποθετήθηκε στο πλοίο  MV Martine που είναι Post Panamax ναυπηγημένο στην Ιαπωνία το 2009. Μάλιστα όπως προέκυψε από τις δοκιμές δεν καλύπτει μόνο τις απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για εκπομπή θείου μόλις 0,5% αλλά και το αυστηρότατο όριο του 0,1 στις λεγόμενες Environmentally Controlled Areas, («ECA»). Η εταιρεία θα τοποθετήσει scrubbers σε ακόμη  18 από τα πλοία της μέσα στο 2019 και ένα το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Η Safe Bulkers πρωτοπορεί αφού είναι από τις πρώτες αν όχι η πρώτη εισηγμένη εταιρεία που έκλεισε συμφωνία για να εξοπλίσει με τα συστήματα αυτά τον στόλο της νωρίτερα από τις καταληκτικές ημερομηνίες που έχουν βάλει τόσο ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) όσο και η αμερικανική Ακτοφυλακή.

Με τον τρόπο αυτό κερδίζει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από  τις άλλες ναυτιλιακές αφού οι ναυλωτές προτιμούν πλοία που είναι συμβατά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Επίσης θα συνεχίσει απρόσκοπτα η εταιρεία το εμπόριο με τις ΗΠΑ.

Επιπλέον, υπάρχει χρόνος να γίνει σωστά η τοποθέτηση των συστημάτων από τα εκάστοτε ναυπηγεία όπου θα πηγαίνουν τα πλοία του στόλου για τον δεξαμενισμό τους. Την εγκατάσταση την κάνουν τα ναυπηγεία και όχι η εταιρεία. Τα πληρώματα θα έχουν το χρόνο να εκπαιδευτούν καλύτερα και χωρίς πίεση στην λειτουργία του συστήματος.

Ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου έχει στόλο με για 45 πλοία συνολικά. Από αυτά 34 ανήκουν στην εισηγμένη Safe Bulkers, επτά στην εταιρεία Alassia που ανήκει στον Νικόλαο Β. Χατζηιωάννου και τέσσερα που ανήκουν σε ιδιωτική εταιρεία του Ομίλου με βάση την Κύπρο.