Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωταγωνιστούν και στον τομέα αυτόν το α’ τρίμηνο του 2022. Έχουν κάνει επενδύσεις 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων έναντι 2,7 το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Οι περισσότερες παραγγελίες έχουν δοθεί σε γιάρδες της Νοτίου Κορέας.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny οι Έλληνες έχουν παραγγείλει 32 πλοία έναντι 49 το αντίστοιχο α΄ τρίμηνο του 2021 με την αξία των επενδύσεων να παραμένει στο ίδιο επίπεδο. Αυτό συνέβη διότι πέρσι οι παραγγελίες ναυπήγησης αφορούν φορτηγά και δεξαμενόπλοια ενώ εφέτος σε containerships και LNG carriers που είναι ακριβότερα.
Από τα 32 πλοία τα 21 είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επτά μεταφοράς LNG, δύο φορτηγά και δύο δεξαμενόπλοια.
Οι 22 από τις συνολικά 32 παραγγελίες έχουν τοποθετηθεί σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας.
Νέες παραγγελίες έχουν βάλει μεταξύ άλλων η Μαρία Αγγελικούση, ο Όμιλος Τσάκου, ο Γιώργος Προκοπίου, ο δρ. Ιωάννης Κούστας, ο Αριστείδης Πίττας και ο Γιώργος Οικονόμου.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers: «έχουν περιοριστεί οι παραγγελίες νέων πλοίων ιδιαίτερα για bulkers και τάνκερ. Επιπλέον, οι παραγγελίες πλοίων που δεν είναι φορτηγά ή δεξαμενόπλοια γεμίζουν τα ναυπηγεία, γεγονός που περιορίζει περαιτέρω το πεδίο για νέες συμβάσεις πλοίων στο τμήμα ξηρού/υγρού».
Η τάση του βιβλίου παραγγελιών Bulk Carrier τα τελευταία 10 χρόνια είναι πτωτική, αφού μειώθηκε από περισσότερα από 2.500 πλοία που είχαν παραγγελθεί τον Απρίλιο του 2012 σε περίπου 760 πλοία κατά παραγγελία από τον Απρίλιο του 2022.
Το βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων ακολουθεί επίσης την ίδια πτωτική τάση με τα Bulkers, όπως μειώθηκε σε 528 πλοία κατά παραγγελία τον Απρίλιο του 2022 από 1.500 πλοία με παραγγελία πριν από δέκα χρόνια.
Από την άλλη, το βιβλίο παραγγελιών Container είναι ο μεγάλος νικητής καθώς έχει σημαντική αύξηση τα τελευταία 10 χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο του 2020 υπήρχαν μόνο 310 εμπορευματοκιβώτια κατά παραγγελία που είναι χαμηλό 10ετίας, αλλά έχει εκτοξευθεί γρήγορα σε 867 πλοία κατά παραγγελία σε υψηλό 10ετίας, τον Απρίλιο του 2022. Πρόκειται για αύξηση 180% σε μόλις ενάμιση χρόνο.
Η αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε DWT/TEU έχει επίσης μειωθεί σημαντικά τα τελευταία δέκα χρόνια για Bulkers και Tankers.
Τον Απρίλιο του 2012, η αναλογία ήταν 34% για τα Bulkers και 17% για τα Tankers και τον Απρίλιο του 2022 η αναλογία είναι κάτω από 7% και για τα δύο, πτώση 80% και 60% αντίστοιχα.
Πιο συγκεκριμένα, οι αναλογίες βιβλίου παραγγελιών προς στόλο Bulker & Tanker από τον Απρίλιο του 2022 (Bulker 6,59% & Tanker 6,38%) είναι οι χαμηλότερες από το 1996.
Τα εμπορευματοκιβώτια έχουν και πάλι το «μερίδιο του λέοντος» με αύξηση 215% στην αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς τον παγκόσμιο στόλο από τον Οκτώβριο 2020 (χαμηλό σημείο δέκα ετών) και ελαφρά αύξηση περίπου 6% από τον Απρίλιο του 2012.
Διαβάστε ακόμα:
Δρ. Γιώργος Γιανκόπουλος: Ό Έλληνας επικεφαλής φαρμακευτικών ερευνών που έγινε δισεκατομμυριούχος
Στη δίνη των πλειστηριασμών ακίνητο του “Mr. InterCatering” (pic)
The Times: Η ΕΕ αναζητά «έξυπνες κυρώσεις» για το ρωσικό πετρέλαιο