Η General Motors, η 100χρονη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία που τα τελευταία χρόνια αγωνίζεται να εξισορροπήσει το τεράστιο κόστος του ψηφιακού μετασχηματισμού της, παρουσίασε ένα νέο σύστημα “eyes-off” οδήγησης, το οποίο θα επιτρέπει στους οδηγούς να παρακολουθούν ταινίες ή να εργάζονται εν κινήσει.
Η νέα τεχνολογία, που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2028, αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης τεχνολογικής πρωτοβουλίας που παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη. Το σχέδιο περιλαμβάνει και ενσωμάτωση διαλογικής τεχνητής νοημοσύνης στα οχήματα από το 2026.
«Φανταστείτε να μπαίνετε στο αυτοκίνητο, να πατάτε ένα κουμπί και εκείνο να σας οδηγεί στη δουλειά, ενώ εσείς στέλνετε emails ή βλέπετε τη σειρά σας», δήλωσε η CEO της GM Μέρι Μπάρα. «Το αυτοκίνητο σας αφήνει, πηγαίνει να πάρει τα ρούχα από το καθαριστήριο, φέρνει το δείπνο και επιστρέφει για να πάτε τα παιδιά σας στο ποδόσφαιρο».
Η πραγματικότητα που περιγράφει η Μπάρα μπορεί να αργήσει μερικά χρόνια, ωστόσο η GM υπόσχεται ότι το πρώτο μοντέλο “eyes-off” θα είναι το Cadillac Escalade IQ SUV και θα διατεθεί μέσα σε τρία χρόνια.
Από τις απώλειες στα ηλεκτρικά, στην αυτόνομη επανεκκίνηση
Η General Motors αναμένεται να γράψει ζημία 1,6 δισ. δολαρίων στο κομμάτι των ηλεκτρικών οχημάτων φέτος, εξαιτίας αλλαγών στις πολιτικές επιδοτήσεων και της κατάργησης φορολογικών κινήτρων για EVs. Παρότι έχει επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια στην ηλεκτροκίνηση, η GM δεν έχει ακόμη καταφέρει να κερδίσει ευρεία αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό.
Η Μπάρα ωστόσο θεωρεί ότι η επόμενη γενιά οδηγών ζητά εμπειρίες και όχι απλώς μετακίνηση:
«Οι πελάτες θέλουν συνδεσιμότητα και καθηλωτική τεχνολογία στα αυτοκίνητά τους. Αντλούμε από την κληρονομιά, τον σχεδιασμό και την τεχνογνωσία μας για να δημιουργήσουμε κάτι εντελώς νέο».
Ο ανταγωνισμός και η “τεχνολογική στροφή” της GM
Η νέα τεχνολογία δεν είναι πρωτόγνωρη: Tesla, Stellantis, Waymo και άλλοι κατασκευαστές έχουν ήδη παρουσιάσει αυτόνομα συστήματα οδήγησης και AI βοηθούς στα οχήματά τους. Ωστόσο, καμία εταιρεία δεν έχει καταφέρει εμπορική διάδοση τέτοιας τεχνολογίας σε μεγάλη κλίμακα — και εκεί βλέπει η GM το παράθυρο ευκαιρίας για πρωτιά.
«Όταν το λανσάρουμε, μπορεί να είμαστε οι πρώτοι που διαθέτουν προσωπικό, ασφαλές, πλήρως αυτόνομο όχημα. Δεν το βλέπω ως προσπάθεια να προλάβουμε. Το βλέπω ως άλμα προς τα εμπρός», δήλωσε ο Sterling Anderson, Chief Product Officer της GM, ο οποίος προέρχεται από την Tesla.
Μαζί του στο πάνελ της παρουσίασης βρέθηκαν η Μέρι Μπάρα, ο Πρόεδρος Μαρκ Ρόις και ο Ντέιβ Ρίτσαρντσον, αντιπρόεδρος Software Engineering, που προήλθε από την Apple — μια σύνθεση που σηματοδοτεί τη στροφή της General Motors σε τεχνολογική ταυτότητα πρώτης γραμμής.
Η κινεζική απειλή και η ανάγκη επιτάχυνσης
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι BYD και Zeekr, κερδίζουν ραγδαία έδαφος στην Ευρώπη με τεχνολογικά προηγμένα και φθηνότερα μοντέλα, ενώ η επιβολή 100% δασμών στις ΗΠΑ έχει μέχρι στιγμής αποτρέψει την είσοδό τους στην αμερικανική αγορά. Αν αυτό αλλάξει, ο ανταγωνισμός θα γίνει σκληρός.
Ο Μαρκ Ρόις πάντως δηλώνει αισιόδοξος: «Δεν θα αντιγράψουμε τα κινεζικά αυτοκίνητα. Επενδύσαμε στην έρευνα και στην ανάπτυξη και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Ο στόχος είναι ένας — να είμαστε οι καλύτεροι».
Διαβάστε ακόμη
Reddit: Γιατί μηνύει την εταιρεία AI Perplexity
Παπασταύρου: Το 60% του επιδόματος θέρμανσης θα δοθεί πριν τα Χριστούγεννα
Η ΕΕ ενώνει τις δυνάμεις της για τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία – Στήριξη από Σουηδία και Δανία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
