search icon

Αυτοκίνητο

BMW vs Mercedes-Benz: Η μάχη μεταφέρεται στα EV (pics)

Η BMW και  η Mercedes-Benz ακολουθούν ριζικά διαφορετικές στρατηγικές ηλεκτροκίνησης, αλλά και οι δύο προετοιμάζονται για μεγάλα λανσαρίσματα φέτος.

Η BMW θα παρουσιάσει την  οικογένεια ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας Neue Klasse, ενώ η Mercedes-Benz ετοιμάζεται να λανσάρει τη νέα γενιά CLA. Αλλά ποια αυτοκινητοβιομηχανία θα κερδίσει στη μάχη για το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων; Κοιτάζοντας μόνο τα νούμερα πωλήσεων, η BMW είναι σαφώς μπροστά.

Το 2024, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της BMW αυξήθηκαν κατά 12%, καθώς η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία επωφελήθηκε από τη ζήτηση για τα νέα μοντέλα i5 και i7 και υιοθέτησε την στρατηγική που ονόμασε «δύναμη επιλογής». Προσέφερε δηλαδή στα best seller αυτοκίνητά της μια επιλογή από κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικούς και αμιγώς ηλεκτρικούς για να εξασφαλίσει ευρεία απήχηση στους πελάτες.

Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις EV της Mercedes-Benz μειώθηκαν κατά 23% πέρυσι, συμπεριλαμβανομένης μιας πτώσης 7% στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της, μετά από μια αξιοσημείωτη στροφή εκεί προς τους εγχώριους αντιπάλους. Η Mercedes-Benz εισήγαγε επίσης μάλλον καθυστερημένα τη νέα αρθρωτή αρχιτεκτονική MMA, πράγμα που σημαίνει ένα προσωρινό κενό στο λανσάρισμα νέων EV.

Μια παρόμοια ιστορία συνεχίζεται και φέτος. Η BMW πούλησε 109.513 EV το πρώτο τρίμηνο, αύξηση 32% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2024. Αντίθετα, οι πωλήσεις EV της Mercedes-Benz μειώθηκαν κατά 14% την ίδια περίοδο, στα 40.706 οχήματα.

Αυτό σημαίνει ότι η BMW πούλησε 2,7 φορές περισσότερα EV από τη Mercedes-Benz το τρίμηνο και οι συνολικές πωλήσεις EV σύμφωνα με έρευνα της Bernstein Research στις 15 Μαΐου. «Η BMW είναι ήδη ο ξεκάθαρος ηγέτης στις πωλήσεις EV μεταξύ των παραδοσιακών κατασκευαστών αυτοκινήτων», ανέφερε η έκθεση.

Ωστόσο, ο Πέδρο Πατσέκο, αντιπρόεδρος έρευνας στη συμβουλευτική εταιρεία Gartner, δήλωσε ότι δεν περιστρέφονται όλα μόνο γύρω από τις πωλήσεις. Παρόλο δηλαδή που η BMW πουλάει περισσότερα EV από τη Mercedes-Benz, δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία που να καθορίζουν το επίπεδο κερδοφορίας κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η γκάμα Neue Klasse της BMW είναι η μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία της εταιρείας. Η γκάμα θα λανσαριστεί με πρώτο μοντέλο την iX3. Η μαζική παραγωγή θα ξεκινήσει στο νέο εργοστάσιο της BMW στο Debrecen της Ουγγαρίας τον Νοέμβριο, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται πριν από το τέλος της χρονιάς.

Από τώρα μέχρι το 2027 η BMW θα λανσάρει περισσότερα από 40 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα –από EV μέχρι PHEV αλλά και μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μέχρι το τέλος του 2025, η εταιρεία στοχεύει να έχει περισσότερα από δύο εκατομμύρια EV στον δρόμο.

Εν τω μεταξύ, η Mercedes-Benz σχεδιάζει να ξεκινήσει τις παραδόσεις της νέας ηλεκτρικής CLA τον Ιούλιο. Η εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία τοποθετεί τη CLA ως τον ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης επόμενης γενιάς. Η CLA είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική MMA, η οποία έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί τόσο EV όσο και υβριδικά.

Αρχικά, η Mercedes-Benz ήλπιζε να μεταβεί στην πώληση μόνο EV μέχρι το 2030, αλλά η βραδύτερη από την αναμενόμενη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης την ώθησε σε έναν σχεδιασμό όπου τα EV και τα PHEV θα αποτελούν περίπου το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της έως το 2030.

Ουσιαστικά η Mercedes-Benz ακολουθεί μια στρατηγική που θέλει να την αναβαθμίσει από την premium στη luxury κατηγορία. Αφού αρχικά ακολούθησε μια αλά κάρτ προσέγγιση όσον αφορά τις πλατφόρμες, υποχωρεί από αυτή τη στρατηγική για να μοιραστεί πλατφόρμες μεταξύ οχημάτων εσωτερικής καύσης, υβριδικών και ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Η BMW κάνει το αντίθετο. Αφού ξεκίνησε με μια κοινή πλατφόρμα και πέτυχε επαρκή όγκο, τώρα μεταβαίνει σε μια ειδική πλατφόρμα με ένα ευρύτερο χαρτοφυλάκιο προϊόντων.

«Η Neue Klasse φαίνεται να είναι μια σημαντική αλλαγή όσον αφορά τον σχεδιασμό της πλατφόρμας σε σχέση με το παρελθόν», δήλωσε ο Πατσέκο. «Η Mercedes-Benz φαίνεται να υιοθετεί μια πιο προσεκτική προσέγγιση ενώ η BMW φαίνεται πρόθυμη να δοκιμάσει περισσότερα νέα πράγματα».

Ο Φρανκ Σουόπε, ειδικός της βιομηχανίας στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών για Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις στο Ανόβερο της Γερμανίας, αποδίδει την εμπορική επιτυχία της BMW με τα EV στην ευελιξία της, στο άνοιγμά της προς τη νέα τεχνολογία και στην αναγνώρισή της ότι οι πελάτες προτιμούν τις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των οχημάτων εσωτερικής καύσης που ήδη γνωρίζουν.

Ο Μαρκ-Ρενέ Τον, αναλυτής της Warburg Research επισημαίνει: Ενώ η πορεία προς τον εξηλεκτρισμό παραμένει άθικτη, η ταχύτητα μπορεί να διαφέρει και μπορεί να υπάρχουν διαφορές στην υιοθέτηση σε περιφερειακή βάση. Έτσι, το να είμαστε σε θέση να ικανοποιήσουμε τις επιλογές των πελατών, οι οποίες δεν είναι εύκολο να προβλεφθούν, θα είναι το κλειδί. Η ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών σχετικά με την ψηφιοποίηση, τη συνδεσιμότητα, την εμβέλεια και την τιμολόγηση είναι φυσικά εξίσου σημαντική».

Αντίθετα, ο σχεδιασμός των μοντέλων EQE και EQS της Mercedes-Benz έχει δεχτεί κριτική. «Η στρατηγική της Mercedes-Benz μόνο για ηλεκτρικά έχει απορριφθεί», δήλωσε ο Σουόπε. «Επιπλέον, ο σχεδιασμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έτυχε καλής υποδοχής από πολλά ενδιαφερόμενα μέρη. Η ομάδα αλλάζει και τα δύο. Ο Καλένιους πρέπει να αμφισβητήσει τον εαυτό του».

Παρά τις διαφορετικές προσεγγίσεις τους, τόσο η BMW όσο και η Mercedes-Benz μοιράζονται έναν κοινό εχθρό: τον σκληρό ανταγωνισμό των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. «Η Κίνα θα καθορίσει ποιος από τους δύο θα είναι ο νικητής», δήλωσε ο Ντουντενχόφερ. «Η Κίνα είναι η πιο ενδιαφέρουσα αγορά για αυτούς. Αλλά η πίεση εκεί είναι η ισχυρότερη».

Πώς μπορούν λοιπόν οι premium γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταγωνιστούν καλύτερα στην Κίνα; Πρώτον, πρέπει να γίνουν πιο οικονομικά αποδοτικές. «Η τιμή θα είναι πραγματικά αποφασιστικής σημασίας στην Κίνα», δήλωσε ο Dudenhöffer.

Τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια θα αποδειχθούν καθοριστικά, δήλωσε ο Στέφαν Μπράτσελ, διευθυντής του Κέντρου Διαχείρισης Αυτοκινήτων στο Bergisch Gladbach της Γερμανίας. Πρώτον, η BMW και η Mercedes-Benz θα πρέπει να προσπαθήσουν να μην χάσουν πάρα πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς στην Κίνα, ακόμη και αν αυτό τους κοστίζει χρήματα.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει επίσης να επιταχύνουν τις διαδικασίες ανάπτυξής τους και να επενδύσουν σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία για να ανταγωνιστούν τους κινέζους αντιπάλους τους όσον αφορά την καινοτομία, η οποία γίνεται όλο και πιο δύσκολη καθώς οι Κινέζοι είναι τόσο γρήγοροι, δήλωσε ο Μπράτσελ. Ταυτόχρονα, πιστεύει επίσης ότι πρέπει να μειώσουν το κόστος κατασκευής.

Διαβάστε ακόμη

UBS: Οι πιθανότητες ύφεσης στις ΗΠΑ αυξάνονται ξανά – Επιδείνωση σε όλα τα μέτωπα (γραφήματα)

TACO: Το ειρωνικό αρκτικόλεξο που κυκλοφορεί στη Wall Street και εξοργίζει τον Τραμπ

Γιατί το ράλι του πετρελαίου μετά το «Περλ Χάρμπορ της Ρωσίας» μπορεί να αποδειχθεί βραχυπρόθεσμο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

 

Exit mobile version