Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να ανακοινώσει τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας προσιτών αυτοκινήτων, με μήκος έως 4,2 μέτρα, προκειμένου να ενισχύσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απέναντι στην αυξανόμενη πίεση των κινέζικων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τον Επίτροπο για την Ευημερία και τη Βιομηχανική Στρατηγική, Στεφάν Σεζουρνέ, η επίσημη ανακοίνωση αναμένεται μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου, με στόχο να δοθεί νέα ώθηση στις πωλήσεις και να δημιουργηθεί ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον στην ευρωπαϊκή αγορά.
Έμπνευση από την Ιαπωνία
Η νέα κατηγορία θα θυμίζει την ιαπωνική σειρά «Kei», που έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία στην Ασία, συνδυάζοντας μικρό μέγεθος και χαμηλό κόστος. Η Κομισιόν επεξεργάζεται τη δημιουργία μιας ενδιάμεσης κατηγορίας ανάμεσα στα ελαφριά τετράκυκλα και στα υπάρχοντα mini αυτοκίνητα, δίνοντας στις εταιρείες τη δυνατότητα να παράγουν οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα με λιγότερο εξοπλισμό και απλούστερα συστήματα ασφαλείας, ώστε να μειωθεί το κόστος παραγωγής.
Τα νέα μοντέλα αναμένεται να κοστίζουν 16.000 έως 20.000 ευρώ, προσφέροντας μια ρεαλιστική εναλλακτική για τους Ευρωπαίους οδηγούς που θέλουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση χωρίς υψηλό τίμημα.
Η πίεση της βιομηχανίας
Η ανάγκη για αυτή τη μεταρρύθμιση δεν είναι καινούρια. Εδώ και μήνες, ευρωπαϊκοί όμιλοι όπως η Stellantis έχουν καλέσει την Επιτροπή να θεσπίσει νέο πλαίσιο που θα επιτρέψει την παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αντίστοιχων με εκείνα που κατασκευάζονται στην Ιαπωνία ή εισάγονται από την Κίνα.
Μετά την εκρηκτική είσοδο των κινεζικών μαρκών στην ευρωπαϊκή αγορά, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές ζητούν πιο ευέλικτους κανόνες, ώστε να μπορούν να προσφέρουν φθηνότερα μοντέλα χωρίς να παραβιάζουν τις αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και εκπομπών.
Επόμενο βήμα για την ηλεκτροκίνηση
Η νέα πρωτοβουλία αναμένεται να αποτελέσει καθοριστική στροφή για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ενισχύοντας τη βιομηχανική αυτάρκεια και μειώνοντας την εξάρτηση από τις εισαγωγές της Κίνας, η Κομισιόν φιλοδοξεί να αναζωογονήσει την ευρωπαϊκή παραγωγή και να προσφέρει στους καταναλωτές πιο προσιτές επιλογές, διατηρώντας παράλληλα τις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις της Ένωσης.
Διαβάστε ακόμη
Κυβέρνηση: Αλλαγή ατζέντας με «νόμο και τάξη» και ανακοινώσεις Μητσοτάκη
Ψηφιακό πελατολόγιο: Πάει για το 2026 η επέκτασή του σε νέους κλάδους
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
