Μετά την πτώση των κερδών και τις απολύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, ο Γερμανός Καγκελάριος επιμένει ότι οι αποφάσεις για τη μείωση των εκπομπών ρύπων πρέπει να λαμβάνονται από τους επιχειρηματίες του κλάδου, όχι από τους αξιωματούχους στις Βρυξέλλες. Ο Mερτς μετά από συναντήσεις με ηγέτες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δεσμεύτηκε να ζητήσει από την Ε.Ε. χαλάρωση του μέτρου που απαγορεύει την πώληση νέων ρυπογόνων οχημάτων, ειδικά των μηχανών εσωτερικής καύσης.
Ο Μερτς δήλωσε πως θα πιέσει για αποφάσεις που θα επιτρέπουν τεχνολογική πρόοδο και κλιματική ουδετερότητα χωρίς μη ρεαλιστικές ημερομηνίες, αλλά με προοπτικές που θα στηρίζουν τις γερμανικές εταιρείες. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, έχει βιώσει πτώση πωλήσεων τα τελευταία χρόνια, λόγω μειωμένης ζήτησης, κυρίως από την Κίνα, αλλά και των αμερικανικών δασμών.
Η Porsche ανακοίνωσε πρόσφατα μειωμένες πωλήσεις στην Κίνα, όπου οι καταναλωτές προτιμούν οικονομικότερες μάρκες όπως η BYD και η Xiaomi, ενώ BMW και Mercedes-Benz είδαν παρόμοια πτώση. Την περασμένη Τετάρτη, οι μετοχές της BMW έπεσαν 7%, καθώς μείωσε τις προβλέψεις κερδοφορίας λόγω των δασμών. Αυτή η κατάσταση οδήγησε σε απώλεια περίπου 51.500 θέσεων εργασίας στον κλάδο μεταξύ Ιουνίου 2024 και Ιουνίου 2025, προειδοποιούν τα σωματεία ότι η όξυνση της κρίσης μπορεί να ενισχύσει την πολιτική πόλωση.
Για να αναζωογονήσει τη βιομηχανία και να προσελκύσει καταναλωτές στα ηλεκτρικά οχήματα, ο Μερτς ανακοίνωσε πακέτο 3 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη στήριξη χαμηλόμισθων οικογενειών στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με ισχύ από το 2026 και για τρία χρόνια. Παρά την υποστήριξη στο στόχο της Ε.Ε. για ηλεκτροκίνηση, οι βιομήχανοι θεωρούν ότι οι καταναλωτές δεν έχουν πειστεί πλήρως, ενώ η υποδομή φόρτισης παραμένει ανεπαρκής.
Ο Mερτς και οι επιχειρηματίες του κλάδου στηρίζουν τον στόχο της Ε.Ε. για την ηλεκτροκίνηση, ωστόσο οι γερμανικές βιομηχανίες τονίζουν πως οι καταναλωτές δεν έχουν πειστεί ακόμα από την τεχνολογία και ότι οι υποδομές φόρτισης στην Ευρώπη είναι ανεπαρκείς για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν να επιτραπεί η πώληση υβριδικών αυτοκινήτων, χαλαρώνοντας τον ισχύοντα κανόνα.
Η Hildegard Müller, πρόεδρος της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας, τόνισε πως το 70% των θέσεων εργασίας στον γερμανικό κλάδο συνδέεται με τις εξαγωγές και ότι κάθε χώρα προτιμά διαφορετική τεχνολογία. «Για να διατηρήσουμε τις πωλήσεις και την απασχόληση, πρέπει να προσφέρουμε ποικιλία κλιματικά ουδέτερων τεχνολογιών», ανέφερε.
Από την άλλη πλευρά, εταιρείες ηλεκτροκίνησης αντιδρούν. Η Γερμανία πρέπει να πείσει και άλλες χώρες της Ε.Ε. να στηρίξουν τη θέση της, ελπίζοντας σε συμμαχίες με κράτη μέλη που έχουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Τσεχία, η Γαλλία, η Ουγγαρία, η Ιταλία και η Ισπανία. Παράλληλα, τον προηγούμενο μήνα, πάνω από 150 εταιρείες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, όπως Samsung, Uber, Volvo και Polestar, υπέγραψαν ανοιχτή επιστολή προς την πρόεδρο της Κομισιόν Ursula von der Leyen, ζητώντας να διατηρηθεί ο στόχος του 2035.
Στην επιστολή τους αναφέρουν ότι οι επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ έχουν ήδη δημιουργήσει πάνω από 150.000 νέες θέσεις εργασίας σε εργοστάσια μπαταριών και μονάδες αυτοκινήτων σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Η καθυστέρηση του στόχου ή η επέκταση σε λιγότερο αποδοτικές μεταβατικές τεχνολογίες θα εμποδίσει την πρόοδο, θα μειώσει την επενδυτική εμπιστοσύνη και θα ευνοήσει τους παγκόσμιους ανταγωνιστές.
Διαβάστε ακόμη
Μύκονος: Άλλαξε χέρια το ημιτελές συγκρότημα της Κατερίνας Μαλαματίνα – Πόσο πουλήθηκε (pics)
Τι βάζουμε στον καφέ μας; 7 τρόποι να τον κάνουμε λίγο πιο υγιεινό
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
