Ο 58χρονος Βάγκενερ, ο οποίος αποχωρεί από τη Mercedes-Benz στις 31 Ιανουαρίου μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες, διαμόρφωσε την οπτική γλώσσα της εταιρείας όσο λίγοι άλλοι. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια πολλά από τα σχέδιά του ήταν αμφιλεγόμενα.
Ο Βάγκενερ εντάχθηκε στον τότε όμιλο Daimler το 1997. Είχε προηγουμένως σπουδάσει σχεδιασμό προϊόντων στο Έσσεν της Γερμανίας και στο Royal College of Art του Λονδίνου, πριν αποκτήσει εμπειρία στην Opel, τη Mazda και τη Volkswagen.
Το 2008, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Daimler, Ντίτερ Ζέτσε, διόρισε τον Βάγκενερ επικεφαλής σχεδιασμού, τοποθετώντας περισσότερους από 500 υπαλλήλους υπό την ηγεσία του. Παράλληλα με τα κεντρικά γραφεία στο Ζίντελφίγκεν, το παγκόσμιο δίκτυο σχεδιασμού περιλαμβάνει στούντιο στο Κάρλσμπατ, την Καλιφόρνια, τη Νίκαια και τη Σαγκάη.
Ο Βάγκενερ διαδέχθηκε τον Πίτερ Φάιφερ, ο οποίος αναγνώρισε και καλλιέργησε το ταλέντο του, και απολάμβανε επίσης στενή σχέση με τον Ζέτσε. Αν και ο οργανισμός σχεδιασμού της Mercedes-Benz εδρεύει στη Γερμανία, ο Βάγκενερ πέρασε αρκετό χρόνο στην Καλιφόρνια, όπου ζει η οικογένειά του.
Εκεί ανέπτυξε τη φιλοσοφία του για την «αισθησιακή αγνότητα». Ενα αυτοκίνητο Mercedes-Benz, σύμφωνα με αυτή την ιδέα, θα πρέπει να συνδυάζει εξίσου συναίσθημα και ευφυΐα. Η ομορφιά, κατά την άποψη του Βάγκενερ, είναι κάτι που δείχνει προς το μέλλον.
Τα τελευταία χρόνια ο Βάγκενερ είχε γίνει μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα στην εταιρεία. Κατηγορήθηκε ευρέως για τις σχεδιαστικές αποτυχίες των EQS και EQE. Η αεροδυναμική σιλουέτα τους «One Bow» δεν είχε την αναμενόμενη απήχηση στους πελάτες, με τους επικριτές να χαρακτηρίζουν τα αυτοκίνητα «φάλαινες».
Η σχεδιαστική γλώσσα της «αισθησιακής καθαρότητας» δέχτηκε πυρά από ορισμένους επικριτές που είπαν ότι τα μοντέλα που δημιούργησε δεν είχαν ξεχωριστές ταυτότητες, με πολλά αυτοκίνητα της Mercedes-Benz να γίνονται όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό.
Ο διευθύνων σύμβουλος, Ολα Καλένιους, λέγεται ότι πίεσε προσωπικά για μια πιο ξεχωριστή σχεδίαση για νέα μοντέλα όπως η ηλεκτρική GLC, αντλώντας στοιχεία από τις δεκαετίες του 1970 και του 1980 για να αποκαταστήσει την άμεση αναγνώριση της μάρκας.
Οι δημόσιες εμφανίσεις του Βάγκενερ προκάλεσαν επίσης όλο και περισσότερο ανασηκωμένα φρύδια. Στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης τον Απρίλιο, μοίρασε προσωπικά υπογεγραμμένα μπλουζάκια.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης IAA Mobility στο Μόναχο τον Σεπτέμβριο, έγινε πρωτοσέλιδο επειδή χλεύασε τη σχεδίαση της ανταγωνιστικής Audi. Πάντως η Mercedes-Benz ανέφερε σε δήλωσή της στις 17 Δεκεμβρίου ότι η αποχώρηση του Βάγκενερ έρχεται κατόπιν δικού του αιτήματος και με κοινή συμφωνία.
Ο 40χρονος Μπάστιαν Μπάουντι θα προαχθεί σε επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes-Benz από την 1η Φεβρουαρίου. Από το 2023 είναι επικεφαλής σχεδιασμού στη Mercedes-AMG όπου του αναγνωρίζεται ότι διαμόρφωσε το σχεδιασμό της μάρκας επιδόσεων με ολιστικό τρόπο.
Διαβάστε ακόμη
Ακίνητα: Η ζήτηση κρατά ψηλά τις τιμές – Η ΤτΕ θέλει λιγότερη γραφειοκρατία (διάγραμμα)
THEON: Συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο περίπου €2,4 δισ. – Το μήνυμα του Κρίστιαν Χατζημηνά
Καμπανία, Αλσατία, Βουργουνδία: Ταξίδι γευσιγνωσίας με τρένο στην καρδιά της Γαλλίας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
