Μιλώντας σε εκδήλωση στην Κοπεγχάγη, ο Σέφερ έκανε την πιο κατηγορηματική δήλωση μέχρι σήμερα από την ηγεσία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με τον οδικό χάρτη ανάπτυξης μπαταριών.
Η τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης υπόσχεται έως και 25% μεγαλύτερη εμβέλεια σε σύγκριση με τα τρέχοντα συστήματα ιόντων λιθίου και θα μπορούσε να συμβάλλει στη μείωση του κόστους της μπαταρίας με την πάροδο του χρόνου.
Η Mercedes-Benz αναπτύσσει την τεχνολογία σε συνεργασία με την Factorial με έδρα τις ΗΠΑ, με τις προδιαγραφές και τα συστήματα διαχείρισης μπαταριών να κατασκευάζονται στο E-Campus της εταιρείας στη Στουτγάρδη και στο Mercedes-AMG High Performance Powertrains στο Μπρίξγουορθ της Αγγλίας. Η αυτοκινητοβιομηχανία δοκιμάζει ένα πρωτότυπο μπαταρίας στερεάς κατάστασης σε μια τροποποιημένη έκδοση του sedan EQS από τον Φεβρουάριο.
Η BMW άρχισε να δοκιμάζει την μπαταρία στερεάς κατάστασης από τον συνεργάτη της Solid Power σε ένα πρωτότυπο i7 φέτος και η μονάδα PowerCo της Volkswagen συνεργάζεται με την QuantumScape, αν και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί δεδομένα του δοκιμαστικού οχήματος.
Ενώ οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θεωρούνται ευρέως ως ένα βασικό βήμα προς τα εμπρός για την απόδοση και το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, προσφέροντας μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, βελτιωμένη ασφάλεια και ταχύτερη δυνατότητα φόρτισης, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετά τεχνικά εμπόδια.
Μια σημαντική πρόκληση είναι η διαχείριση της διαστολής και της συστολής των υλικών της μπαταρίας κατά τη διάρκεια των κύκλων φόρτισης και εκφόρτισης -ένας παράγοντας που μπορεί να μειώσει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και να μειώσει την αξιοπιστία.
Ειδικότερα, η χρήση ανόδων πυριτίου σε κυψέλες στερεάς κατάστασης μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές διακυμάνσεις του όγκου, απαιτώντας προηγμένες λύσεις μηχανικής για την εξασφάλιση μακροπρόθεσμης ανθεκτικότητας.
Το κόστος είναι ένα άλλο βασικό ζήτημα. Επί του παρόντος, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι σημαντικά πιο ακριβές από τις παραδοσιακές κυψέλες ιόντων λιθίου νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου (NMC). Βραχυπρόθεσμα, η Mercedes-Benz αναμένει ότι θα εμφανιστούν ως premium επιλογές που απευθύνονται σε αγοραστές που αναζητούν εκτεταμένη αυτονομία.
Ο Σέφερ τονίζει ότι η χημεία των μπαταριών κατέχει το κλειδί για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ ηλεκτρικών και οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. «Αυτό που χρειαζόμαστε εδώ είναι ουσιαστικά μια νέα χημεία», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε ότι οι σταδιακές τροποποιήσεις στα υπάρχοντα σχέδια φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) δεν θα είναι αρκετές για να επιτευχθεί πραγματική ισοτιμία κόστους με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο Σέφερ είπε ότι ενώ η εταιρεία έχει εξαντλήσει σε μεγάλο βαθμό τα κέρδη απόδοσης από τους ηλεκτροκινητήρες και τους ηλεκτρικούς άξονες, η καινοτομία των μπαταριών εξακολουθεί να έχει αναξιοποίητες δυνατότητες.
Ενώ οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αντιπροσωπεύουν το μακροπρόθεσμο όραμα, η Mercedes-Benz ετοιμάζει επίσης μια νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με διαφορετική επιλογή χημικών.
Η CLA τρίτης γενιάς, βασισμένη στη νέα πλατφόρμα MMA, θα είναι διαθέσιμη με επιλογές μπαταριών ιόντων λιθίου και LFP. Η έκδοση ιόντων λιθίου προσφέρει έως και 800 km εμβέλειας. Μια έκδοση της CLA με μπαταρία LFP σχεδιάζεται επίσης – η τιμολόγησή της δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί – αλλά ο Σέφερ δήλωσε ότι θα είναι το πρώτο μοντέλο με τη συγκεκριμένη χημεία που θα υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση 800 volt. Αυτό σημαίνει ρυθμούς φόρτισης έως και 200 kW, επιτρέποντας στους οδηγούς να ανακτήσουν περίπου 300 km αυτονομίας σε 10 λεπτά.
Ο επικεφαλής παραγωγής, Γιοργκ Μπούρζερ, περιέγραψε τους αριθμούς παραγγελιών της νέας CLA ως «πολύ ενθαρρυντικούς» και επιβεβαίωσε ότι μια τρίτη βάρδια θα προστεθεί στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Rastatt της Γερμανίας, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές.
Διαβάστε ακόμη
Η ΑΙ βάζει τέλος στις «ορφανές» κληρονομιές
Οι μισοί ασφαλισμένοι εξαγοράζουν πλασματικά χρόνια
Κατσαρίδες: Για να τις διώξετε μήπως πρέπει να τις ταΐσετε πρώτα;
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
