search icon

Αυτοκίνητο

Κινεζικά αυτοκίνητα: Πού θα φτάσουν οι πωλήσεις τους έως το 2028 στην Ευρώπη

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ενισχύουν ραγδαία την παρουσία τους στην Ευρώπη, επενδύοντας σε εργοστάσια και στρατηγικές παραγωγής, καθώς οι παραδοσιακοί ευρωπαϊκοί όμιλοι παλεύουν να διατηρήσουν τα επίπεδα πωλήσεων και αποδόσεων

Byline / Source / Credit Tang Ke / CFoto / CFOTO via AFP

Οι κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων έχουν καταφέρει μέσα σε μόλις δύο χρόνια να εγκαθιδρυθούν δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά, ακολουθώντας επιθετικές στρατηγικές επέκτασης και επενδυτικά σχέδια που τους επιτρέπουν να αποσπούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο από τις ευρωπαϊκές πωλήσεις. Την ίδια στιγμή, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές προσπαθούν να προσαρμόσουν τα πλάνα τους ώστε να διατηρήσουν τους όγκους παραγωγής των προηγούμενων ετών.

Σύμφωνα με έκθεση της Jefferies, οι κινεζικές μάρκες αναμένεται να φτάσουν έως το 6% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη έως το 2028, που αντιστοιχεί σε 860.000 οχήματα ετησίως. Οι κολοσσοί BYD και Chery πρωτοστατούν, δημιουργώντας εργοστάσια εντός Ευρώπης:

Παράλληλα, κι άλλες εταιρείες όπως Leapmotor, MG και Geely ακολουθούν την ίδια πορεία, σχεδιάζοντας τη δημιουργία τοπικών κέντρων παραγωγής και διανομής στην Ευρώπη.

Οι αριθμοί της αγοράς και οι πιέσεις στους Ευρωπαίους

Η παραγωγή οχημάτων στην Ευρώπη έχει μειωθεί κατά 23% από το 2017, με 4 εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν στους δρόμους. Αν και σήμερα τα περισσότερα εργοστάσια λειτουργούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς, οι προβλέψεις δείχνουν περαιτέρω μείωση μέσα στα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με την S&P Global, οι ευρωπαϊκοί όμιλοι θα διατηρήσουν σχετικά σταθερούς ρυθμούς, με κάποιες εξαιρέσεις:

Αντίθετα, η κατάσταση είναι πιο δύσκολη για τους Stellantis, Nissan και Ford, με τις παραγωγικές τους επιδόσεις να αναμένεται να μειωθούν δραματικά.
Η Stellantis προβλέπεται να πέσει από 78% σε 66%, η Nissan από 77% σε 65%, και η Ford από 72% σε μόλις 58% μέσα στα επόμενα επτά χρόνια.

Εργοστάσια που έκλεισαν – και μια νέα εποχή

Από το 2018 έως το 2025, τρία μεγάλα εργοστάσια στην Ευρώπη έκλεισαν ή άλλαξαν ριζικά ρόλο:
το Luton της Stellantis (Αγγλία), το Flins της Renault (Γαλλία) και η μονάδα της Audi στις Βρυξέλλες, όπου είχε ξεκινήσει η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Τα γεγονότα αυτά αντικατοπτρίζουν τη μεταβατική περίοδο που διανύει η βιομηχανία, με τις εταιρείες να αναζητούν νέες ισορροπίες ανάμεσα σε κόστος, πράσινη τεχνολογία και ζήτηση.

Οι Κινέζοι αλλάζουν τους κανόνες

Οι κινεζικές μάρκες σήμερα επενδύουν δυναμικά στην ευρωπαϊκή ήπειρο, δημιουργώντας τοπικές μονάδες παραγωγής ώστε να μειώσουν κόστος μεταφοράς, δασμούς και καθυστερήσεις παράδοσης. Το μοντέλο αυτό τους επιτρέπει να παράγουν κοντά στην αγορά-στόχο, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητά τους απέναντι στις ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρείες.

Από την άλλη, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές προσπαθούν να εξισορροπήσουν το κόστος με την απόδοση, επενδύοντας σε ηλεκτρικά μοντέλα, βιώσιμα εργοστάσια και έξυπνα δίκτυα παραγωγής. Όσοι καταφέρουν να αξιοποιήσουν τις υπάρχουσες υποδομές με ευέλικτα και προσιτά πλάνα θα μπορέσουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε ένα περιβάλλον που αλλάζει ραγδαία.

Η κινεζική επέλαση δεν είναι πλέον απειλή, αλλά νέα πραγματικότητα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Και σε αυτή τη νέα εποχή, το στοίχημα είναι ποιος θα καταφέρει να προσαρμοστεί πιο γρήγορα.

Διαβάστε ακόμη 

Shutdown: Το δεύτερο μακροβιότερο στην ιστορία των ΗΠΑ – Οι επιπτώσεις στην οικονομία

Gold crash: Πού οφείλεται η μεγαλύτερη διόρθωση των τελευταίων 12 ετών – Tι «βλέπουν» για τον χρυσό οι αναλυτές (γραφήματα)

Πώς το ψυγείο σας μπορεί να γίνει Porsche – H νέα συναρπαστική σειρά της Smeg

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version