search icon

Αυτοκίνητο

Πώς ο όμιλος VW φιλοδοξεί να γίνει παγκόσμιος ηγέτης τεχνολογίας

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, Όλιβερ Μπλούμε, ποντάρει σε μια νέα προσέγγιση λογισμικού, συνεργασίες στην Κίνα και μια στρατηγική προσφοράς αυτοκινήτων σε όλες τις κατηγορίες για να βοηθήσει τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης να γίνει παγκόσμιος ηγέτης τεχνολογίας.

«Αλλάξαμε την προσέγγισή μας στο λογισμικό, μεταβαίνοντας σε θεμελιώδεις αρχιτεκτονικές μαζί με τους συνεργάτες μας στην Κίνα», δήλωσε ο Μπλούμε στις 7 Σεπτεμβρίου στην έκθεση αυτοκινήτου IAA του Μονάχου. «Το επόμενο έτος θα είμαστε σε πολύ ανταγωνιστικό επίπεδο λογισμικού στην Κίνα και το 2027, παγκοσμίως. Στη συνέχεια θα παρουσιάσουμε μεγαλύτερη πρόοδο με τις τεχνολογίες μπαταριών αλλά και με άλλα συστήματα μετάδοσης κίνησης, όπως τα πολύ σπορ υβριδικά».

Η Κίνα είναι μια βασική αγορά για τη VW. Με την προσέγγισή της «Στην Κίνα για την Κίνα», η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να συμβαδίσει με τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις της Κίνας και τις εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές των αυτοκινήτων, συνεργαζόμενη με τοπικούς παίκτες, εστιάζοντας στην ηλεκτροκίνηση, την ψηφιοποίηση και την αυτόνομη οδήγηση. Στους Κινέζους εταίρους περιλαμβάνονται η εταιρεία κατασκευής μπαταριών Gotion High-Tech και η εταιρεία κατασκευής EV, Xpeng.

Η VW έχει λύσει ορισμένα από τα προηγούμενα προβλήματα που είχε με το λογισμικό, Ο Μπλούμε είπε στους δημοσιογράφους: «Είναι αλήθεια ότι είχαμε πολλά σχόλια όσον αφορά το λογισμικό, αλλά αυτό είναι πλέον εντάξει».

Τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο βραχίονας λογισμικού του ομίλου VW, Cariad, καθυστέρησαν την κυκλοφορία της αμιγώς ηλεκτρικής Porsche Macan και του Audi Q6 e-tron. Μια νέα πλατφόρμα λογισμικού που προοριζόταν να επιτρέψει την αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 4 αναβλήθηκε για το τέλος της δεκαετίας.

Ο Μπλούμε μετακίνησε τον Πέτερ Μπος από επικεφαλής παραγωγής της Bentley στην Cariad, αναθέτοντάς του το καθήκον να βελτιώσει ένα τμήμα που συν τοις άλλοις δαπανούσε και υπερβολικά πολλά χρήματα. Ο Μπος λέει ότι η μονάδα έχει εισέλθει σε μια νέα φάση παράδοσης και εστίασης, που χαρακτηρίζεται από μια σειρά βασικών λανσαρισμάτων λογισμικού έχοντας διδαχτεί από τα λάθη του παρελθόντος.

Ο Μπλούμε βλέπει τώρα «τεράστια ευκαιρία» για τον όμιλο VW όσον αφορά τα αποτελέσματα οικονομίας κλίμακας για όλες τις τεχνολογίες, από το λογισμικό έως την αυτόνομη οδήγηση, που υποστηρίζεται από μια στρατηγική λειτουργίας εμπορικών σημάτων σε ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών οχημάτων. Στην έκθεση του Μονάχου η VW παρουσίασε μια έκδοση σχεδόν παραγωγής του ηλεκτρικού μικρού SUV ID Cross, ως μέρος της νέας ηλεκτρικής «αστικής» γκάμας της.

Το ID Cross προσφέρει τεχνολογία που συνήθως συναντάμε στα πιο ακριβά, μεγαλύτερα μοντέλα της VW, εκμεταλλευόμενο μια νέα γενιά λογισμικού με χαρακτηριστικά όπως η αναβαθμισμένη ημιαυτόνομη οδήγηση Travel Assist, η οποία χρησιμοποιεί δεδομένα σμήνους από άλλα αυτοκίνητα.

Με τιμές που ξεκινούν από 25.000 €, το ID Cross είναι φθηνότερο από ανταγωνιστές όπως το Ford Puma Gen E, ή το Renault 4. «Για εμάς, η οικονομική προσιτότητα παίζει βασικό ρόλο», είπε ο Μπλούμε στους δημοσιογράφους.

Η VW βλέπει την ηλεκτρική κινητικότητα «ως μια ξεκάθαρη τεχνολογία του μέλλοντος όσον αφορά την οδηγική ικανότητα αλλά και την απαλλαγή από τις εκπομπές ρύπων », δήλωσε ο Μπλούμε. Ωστόσο, το 2035 είναι «ακόμα πολύ νωρίς για να στραφούμε 100% στην ηλεκτροκίνηση», πρόσθεσε, αμφισβητώντας την προθεσμία του 2035 για τον τερματισμό της πώλησης νέων αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησε να επισπεύσει την αναθεώρηση αυτού του στόχου καθώς και των προτύπων για το 2030 έως το τέλος του τρέχοντος έτους.

«Χρειαζόμαστε περισσότερο ρεαλισμό και ευελιξία», είπε στους δημοσιογράφους. «Δεν είναι μόνο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που φέρνουν νέα προϊόντα στους δρόμους. Χρειαζόμαστε καλύτερες υποδομές φόρτισης, σωστή τιμολόγηση της ενέργειας, σωστά φορολογικά μοντέλα και στήριξη της ηλεκτροκίνησης και ούτω καθεξής.

«Χρειαζόμαστε συνθήκες στις οποίες μπορούμε να βασιστούμε για να μην βλάψουμε την ευρωπαϊκή κοινότητα σε σύγκριση με ανταγωνιστές που προέρχονται από την Ασία και τις ΗΠΑ», συνέχισε. «Επενδύουμε και λαμβάνουμε αποφάσεις για τα επόμενα 10 χρόνια».

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης: Οσο η Τουρκία έχει το casus belli, η Ελλάδα δεν θα συναινέσει για το Safe

Αυτό είναι το νέο πολυτελές ξενοδοχείο Conrad Corfu της Hilton στην Κέρκυρα

Tesla: Ρεκόρ πωλήσεων στις ΗΠΑ πριν από τη λήξη φορολογικών κινήτρων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version