Απότομα μειώθηκαν οι σκανδιναβικές πωλήσεις της Tesla τον Φεβρουάριο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, εξανεμίζοντας το μερίδιο αγοράς της, καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων έρχεται αντιμέτωπη με μια διαδικασία επανεξέτασης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών εν μέσω του ρόλου του CEO της, Έλον Μασκ στην κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Η Tesla, της οποίας τα αυτοκίνητα βρέθηκαν στην κορυφή των πινάκων πωλήσεων στη Νορβηγία, τη Σουηδία και τη Δανία το 2023 και το 2024, έχει υποχωρήσει φέτος πίσω από τους αντιπάλους με νεότερες σειρές μοντέλων, όπως η Volkswagen και η Toyota, όπως έδειξαν τα στοιχεία καταχώρησης τη Δευτέρα.
Συνολικά 613 νέα Teslas ταξινομήθηκαν στη Σουηδία τον περασμένο μήνα, μειωμένα κατά 42% σε ετήσια βάση, ενώ οι ταξινομήσεις στη Νορβηγία και τη Δανία μειώθηκαν κατά 48% η καθεμία σε 917 και 509 αυτοκίνητα αντίστοιχα, παρά την αύξηση της συνολικής ζήτησης αυτοκινήτων στις τρεις χώρες, συμπεριλαμβανομένων των EVs.
Η είσοδος του Μασκ στην πολιτική, πρωτοστατώντας σε σαρωτικές περικοπές στο ομοσπονδιακό εργατικό δυναμικό των ΗΠΑ και υποστηρίζοντας ακροδεξιές πολιτικές απόψεις στην Ευρώπη, έχει προκαλέσει διαδηλώσεις «Tesla Takedown» στις Ηνωμένες Πολιτείες και εκκλήσεις για μποϊκοτάζ αλλού.
Η εταιρεία δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
Στη Νορβηγία, όπου σχεδόν όλα τα νέα αυτοκίνητα είναι πλήρως ηλεκτροκίνητα, το μερίδιο της Tesla στις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων έχει υποχωρήσει στο 8,8% από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, από το 18,9% που είναι το ηγετικό ποσοστό της αγοράς για το σύνολο του έτους 2024 και το 20% το 2023.
Η πολιτική στην αγορά
Εγκλωβισμένη επίσης από μια γερασμένη σειρά οχημάτων, η εταιρεία αντιμετωπίζει μια δοκιμασία τους επόμενους μήνες, καθώς ετοιμάζεται να παρουσιάσει στην Ευρώπη μια αναβαθμισμένη έκδοση του μεσαίου SUV Model Y, του αυτοκινήτου με τις περισσότερες πωλήσεις στη σκανδιναβική περιοχή τα τελευταία δύο χρόνια.
Αλλά δεν είναι σαφές αν η Tesla θα ανακτήσει την προηγούμενη θέση της ως το αυτοκίνητο της επιλογής του λαού, δήλωσε τη Δευτέρα η Νορβηγική Ομοσπονδία Οδικών Μεταφορών (OFV), μια κλαδική οργάνωση.
«Η μάρκα είχε μια μοναδική θέση στην αγορά της Νορβηγίας για αρκετά χρόνια. Το αν αυτό θα συνεχιστεί είναι αβέβαιο, επειδή υπάρχει μεγάλη αναταραχή και θόρυβος γύρω από την Tesla και τον Έλον Μασκ», ανέφερε η OFV σε ανακοίνωσή της.
Στη Δανία, ένας αυξανόμενος αριθμός υποψήφιων αγοραστών που ζητούν συμβουλές από τη Δανική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών (FDM) δήλωσε ότι αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Τέξας.
«Πολλοί άνθρωποι ξεκινούν λέγοντας: “Θέλω να αγοράσω ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά δεν θέλω να είναι Tesla”… Ο πολιτικοποιημένος καταναλωτής υπήρχε πάντα, αλλά είναι πιο έντονος με την Tesla τώρα», δήλωσε ο επικεφαλής σύμβουλος της FDM Ilyas Dogru.
Ο ίδιος ο Μασκ, ο οποίος ήταν για καιρό το αντικείμενο του θαυμασμού ως επιτυχημένος βιομήχανος, φάνηκε να έχει γίνει ο μεγαλύτερος εχθρός της εταιρείας, δήλωσε ο Atle Falch Tuverud, αρχισυντάκτης της νορβηγικής έκδοσης BilNytt για το εμπόριο αυτοκινήτων.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Tesla έχει πλέον χάσει ορισμένους από τους υπάρχοντες πελάτες της και είναι απολύτως βέβαιο ότι έχει χάσει ορισμένους από τους δυνητικούς πελάτες της», δήλωσε ο Tuverud, προσθέτοντας ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετοί μήνες για να εκτιμηθεί πλήρως ο αντίκτυπος στις πωλήσεις.
Μια πρώτη απάντηση μπορεί να έρθει τους μήνες από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, όταν θα αρχίσουν οι αποστολές του επανασχεδιασμένου Model Y, και η εταιρεία θα μπορούσε επίσης να επιλέξει να ανταγωνιστεί πιο επιθετικά στην τιμή, δήλωσε ο Dogru της FDM.
Διαβάστε ακόμη
Μυτιληναίος: Σωστή επιλογή η ένταξη της Metlen στο LSE – EBITDA άνω των €2 δισ. μέχρι το 2028
ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Τα ακριβότερα χειρόγραφα που έχουν πουληθεί ποτέ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
