search icon

dark room

Η ciao… ΔΕΠΑ, τα ακίνητα της Τράπεζας Πειραιώς και οι νέες business του Φάις

  – Χαίρετε! Έχω μια υποψία ότι κάτι (και εννοώ κάποιο θετικό μέτρο) παραπάνω απ’ ότι αναμένεται θα δώσει ο Μητσοτάκης στη ΔΕΘ. Κάποια (αρκούντως σοφή) πηγή μου είπε, «άκου όταν κάνεις μια κουτσουκέλα και σε πιάνει ή έστω σε υποπτεύεται η γυναίκα σου, πάντα στο σπίτι γυρνάς με δώρο. Είναι αυτό που λένε το… […]

 

Χαίρετε! Έχω μια υποψία ότι κάτι (και εννοώ κάποιο θετικό μέτρο) παραπάνω απ’ ότι αναμένεται θα δώσει ο Μητσοτάκης στη ΔΕΘ. Κάποια (αρκούντως σοφή) πηγή μου είπε, «άκου όταν κάνεις μια κουτσουκέλα και σε πιάνει ή έστω σε υποπτεύεται η γυναίκα σου, πάντα στο σπίτι γυρνάς με δώρο. Είναι αυτό που λένε το… κερατιάτικο δώρο». Καλό έ; Δεν ξέρω γιατί και να το κάνει δεν θα το πει νωρίτερα, παρά μόνον το βράδυ της ΔΕΘ. Για υπουργό, πάντως, στη θέση του Αποστολάκη φαίνεται ότι πάμε την Δευτέρα. Όνομα δεν έμαθα αλλά μάλλον ξέρει ο ίδιος και το χειρίζεται προσωπικά και όχι με sms.

-Ciao bella για τη ΔΕΠΑ Υποδομών καθώς ο διαγωνισμός αποτελεί πλέον παιχνίδι για έναν αφού οι οικονομικές προσφορές που κατέθεσαν οι δύο διεκδικητές, η ιταλική ITALGAS και η τσεχική ΕΡΗ, αποσφραγίστηκαν χθες το απόγευμα από τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ. Η στήλη δεν ήταν εκεί, αλλά έμαθε πως το τίμημα της μιας εκ των δύο προσφορών είναι αρκούντως ικανοποιητικό, τόσο που στο ΤΑΙΠΕΔ δεν έκρυβαν τα χαμόγελα τους. Όπως γίνεται κατά την πάγια τακτική του Ταμείου, ζητήθηκε βελτιωμένη προσφορά μόνον από τον γαλαντόμο επενδυτή, (αυτό συμβαίνει όταν η απόσταση μεταξύ πρώτου και δεύτερου υπερβαίνει το 15%) κάτι που αναμένεται τυπικά να γίνει τις αμέσως επόμενες ημέρες. Όσον αφορά τα αγωνιούντα στελέχη της ΔΕΠΑ Υποδομών πολλά πράγματα για την Πράγα δεν είμαι σε θέση να τους πω, ούτε νομίζω ότι θα χρειαστεί. Όσον αφορά το Μιλάνο, εκεί στη Via Carlo Bo όπου βρίσκονται τα κεντρικά της ITALGAS απουσιάζει κάποιο αξιόλογο μπαρ ή εστιατόριο, αλλά σχετικά κοντά, στη συνοικία Navigli οι επιλογές είναι πολύ περισσότερες για τους συμπαθείς Ιταλούς. Α, ξέχασα να σας πω: περιμένετε λίγο γιατί όπου να’ ναι θα εμφανιστεί (με μικρό ποσοστό) και ο Κόπη.

-Και η σκυτάλη περνά σήμερα στην πώληση από τη ΔΕΗ του 49% του ΔΕΔΔΗΕ, με πρωταγωνιστές CVC, Macquarie και First Centennial. Το μοναδικό νεώτερο που μπορώ να προσθέσω στα όσα ήδη γνωρίζετε, είναι ότι χθες βούιξε η αγορά ότι το CVC θα δώσει προσφορά 1,2 δισ. Όπως προφανώς καταλαβαίνετε αγαπητοί αναγνώστες, τέτοιες φήμες παραμονές διαγωνισμών και ύποπτες είναι και ανυπόστατες. Πάντως οι προσδοκίες είναι για προσφορές ύψους άνω του 1 δισ.

-Μέρος της ευρύτερης συμφωνίας μεταξύ Lamda και Φουρλή είναι το κατάστημα της νεώτερης γενιάς ΙΚΕΑ που ανοίγει στο Μall. Γενικότερα Golden και Μall πάνε καλά και ανακτούν το χαμένο έδαφος της πανδημίας και σε επισκεψιμότητα και σε τζίρο. Η λίστα αναμονής που υπάρχει για νέα καταστήματα αλλά και το γεγονός ότι μπαίνει ο Φουρλής ενισχύουν το Mall. Το ΙΚΕΑ θα λειτουργήσει στον τελευταίο όροφο του Mall (εκεί που ήταν τα εστιατόρια) και η λειτουργία του συγκεκριμένου καταστήματος μαζί με το εστιατόριο του (που κάνει αξιόλογο μέρος του τζίρου των ΙΚΕΑ) θα τονώσει συνολικά την κίνηση του εμπορικού κέντρου.

Ταυτόχρονα αναμένεται και η αναβάθμιση του Μall, η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2022. Πρόκειται για επένδυση περίπου 15 εκατ. που ουσιαστικά αποτελεί την υλοποίηση της συμφωνίας για την τακτοποίηση του εμπορικού κέντρου. Αντίθετα η επέκταση του Golden δεν περπάτησε με την ίδια επιτυχία, ίσως λόγω του παιδότοπου Εxplore που γονάτισε η πανδημία. Συνολικά, πάντως, είναι εντυπωσιακό πόσο δυναμικά επιστρέφουν στην αγορά τα εμπορικά κέντρα. Ο επόμενος καταλύτης στη συγκεκριμένη αγορά είναι τα εμπορικά κέντρα που θα λειτουργήσουν στο Ελληνικό. Απέχουμε ακόμη αρκετά από την έναρξη της λειτουργίας τους κι ως τότε θα περιμένουμε ώστε να διαπιστώσουμε: α) πώς θα επηρεάσουν την ιδιαίτερα ζωηρή αγορά των εμπορικών ακινήτων της Γλυφάδας, β) αν τα νέα εμπορικά κέντρα θα «κανιβαλίσουν» την πελατεία των Mall, Golden, κ.λπ.

-Στην Τράπεζα Πειραιώς φοβάμαι ότι με την πώληση των ακινήτων κάπως τα έμπλεξαν τα πράγματα. Επισήμως, ξεκίνησε μια προκαταρκτική διαδικασία (preliminary sounding μου το είπαν), ορίστηκε χοντρικά η περίμετρος στην περιοχή του 1 δισ. και επιλέχθηκαν κάποιοι επενδυτές που είναι τώρα στο VDR. Δεν έχει οριστεί η συγκεκριμένη διαδικασία πώλησης που θα ακολουθηθεί -λένε από την τράπεζα- μπορεί να προστεθούν και άλλοι επενδυτές, ενώ μπορεί να αλλάξει η περίμετρος, επειδή δεν είναι ακόμη σχηματοποιημένο το project, όπως ισχυρίζονται. Ανεπισήμως, στην αγορά φημολογείται ότι πέρασαν στο VDR μια ΑΕΕΑΠ, μια αγγλική εταιρία επενδύσεων ακινήτων και δυο family offices με αποτέλεσμα οι αποκλεισμένοι να ανεβούν στα κάγκελα, οπότε κρίθηκε αναγκαία μια στρατηγική αναδίπλωση. Διαλέξτε όποια εκδοχή προτιμάτε.

-Επ’ ευκαιρία αφού πιάσαμε την Πειραιώς, μετά τις μη δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για το πακέτο Dory που υποβλήθηκαν στις αρχές Αυγούστου, στον επόμενο γύρο -όπως λέγεται στην αγορά- πέρασαν DK, Fortress και η Cros Ocean Partners, η οποία το 2019 είχε αγοράσει ναυτιλιακά δάνεια της Εθνικής ύψους 262 εκατ. ευρώ. Η Dory είναι χαρτοφυλάκιο εξυπηρετούμενων και μη δανείων ύψους 800 εκατ. ευρώ περίπου 20 ναυτιλιακών ομίλων.

-Οι παλιοί δημοσιογράφοι στις εφημερίδες είχαν το ρητό ότι οι υπουργοί έρχονται και παρέρχονται (λόγω εκλογών και ανασχηματισμών) αλλά οι ίδιοι παραμένουν αμετακίνητοι στη θέση τους. Μεσολάβησε η κρίση που ανέτρεψε το ρητό καθώς δημοσιογράφοι και εφημερίδες «ανασχηματίστηκαν» για τα καλά. Το ρητό όμως εξακολουθεί να έχει ισχύ για ορισμένους τουλάχιστον επιχειρηματίες, οι οποίοι παραμένουν σταθεροί στις δραστηριότητες τους. Κάπου το μακρινό 1991-1992 η στήλη μαζί με άλλους δημοσιογράφους είχε παραβρεθεί στα εγκαίνια που έκανε ο Σάμυ Φάις στη Γλυφάδα, σε ένα mini εμπορικό κέντρο επί της Λ. Βουλιαγμένης, όπου είχε ένα μεγάλο κατάστημα Harley Davidson, ένα κατάστημα ΝΙΚΕ, κάτι όργανα γυμναστικής που αντιπροσώπευε κ.α. Ε, λοιπόν τα ίδια ακριβώς συνεχίζει να κάνει και σήμερα ο Φάις, καθώς τις επόμενες ημέρες ανοίγει στη Γλυφάδα το πρώτο μεγάλο κατάστημα της ΚΙΚΟ ΜΙLΑΝΟ που είναι αυτή την περίοδο το μεγάλο success στην αγορά  καλλυντικών παρά τα προβλήματα της πανδημίας. Ο Φάις σχεδιάζει να αναπτύξει δυνατά την αλυσίδα στην εγχώρια αγορά όπως άλλωστε και σε Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία όπου επίσης έχει πάρει την αντιπροσωπεία.

Exit mobile version