search icon

dark room

Οι «πράσινοι» της ενέργειας, το νέο σκαρί του Theo, ο γνωστός επισπεύδων και ο «μετρημένος» εφοπλιστής

  – Χαίρετε! Ενώ η επέλαση της μετάλλαξης «Δέλτα» συνεχίζεται ακάθεκτη παγκοσμίως, χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε (λέει) εξηγήσεις από την Μάλτα γιατί μπλόκαρε την είσοδο σε όσους δεν έχουν κάνει και τη δεύτερη δόση. Πώς είπατε; Αντί να τους πει και μπράβο, ζητάει εξηγήσεις η -μάλλον- πιο ανόητη ηγεσία που έχει περάσει ποτέ από […]

 

Χαίρετε! Ενώ η επέλαση της μετάλλαξης «Δέλτα» συνεχίζεται ακάθεκτη παγκοσμίως, χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε (λέει) εξηγήσεις από την Μάλτα γιατί μπλόκαρε την είσοδο σε όσους δεν έχουν κάνει και τη δεύτερη δόση. Πώς είπατε; Αντί να τους πει και μπράβο, ζητάει εξηγήσεις η -μάλλον- πιο ανόητη ηγεσία που έχει περάσει ποτέ από την Ε.Ε. Μετά τις χειμερινές παλινωδίες με το Astra Zeneca που έκαναν σμπαράλια την εμπιστοσύνη της Ευρώπης στα εμβόλια τώρα «ανησυχούν ότι τέτοια μέτρα δημιουργούν διακρίσεις»… σε όσους δεν μπορούν να περιμένουν 20-30 μέρες για να πάνε διακοπές πλήρως -και όχι μερικώς- εμβολιασμένοι, λέω εγώ.

-Στην Ελλάδα πάντως, οι εκτιμήσεις του «κεντρικού συστήματος» -λέγε με Μ.Μ.- υπολογίζουν ότι περί τις αρχές Οκτωβρίου θα έχουμε το πολυπόθητο «τείχος ανοσίας», δηλαδή ένα 80% του πληθυσμού που είτε θα το έχει περάσει, είτε θα έχει πλήρως εμβολιαστεί. Δεν είναι κακό, αν σκεφτεί κανείς ότι δεν θα έχει αρχίσει ο χειμώνας.

-Πριν από τέσσερα – πέντε χρόνια σε μια γενική Συνέλευση της Μυτιληναίος, ο Πρόεδρος του ομίλου Ευαγ. Μυτιληναίος απευθυνόταν στους μετόχους τονίζοντας την ανάγκη ο όμιλος να πρασινίσει το οικολογικό του αποτύπωμα. Εξηγούσε τη στροφή που συντελείται στο εξωτερικό και τις ταχύτητες με τις οποίες αλλάζει η επιχειρηματικότητα και αναφερόμενος ειδικά στη μεταλλουργία, είχε πει ότι θα πίνεις αναψυκτικό και θα σου παίρνουν το κουτάκι από το χέρι για να δουν από τι αλουμίνιο είναι φτιαγμένο. Τότε, η στήλη είχε σκεφθεί ότι πρόκειται για υπερβολές, αλλά πέντε χρόνια μετά όλα αυτά έχουν απαντηθεί από τα γεγονότα.

-Μιλάμε για ένα νέο μοντέλο που μεταβάλλει σαρωτικά τη δομή και την οργάνωση παραγωγής μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων. Τον περασμένο Μάιο ο Α.  Σιάμισιης των ΕΛΠΕ παρουσίασε ένα επενδυτικό σχέδιο 4 δισ. του ομίλου με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου και τη στροφή στις ΑΠΕ, μιλώντας ακόμη και για αλλαγή στην επωνυμία του ομίλου. Ο ίδιος άνεμος αλλαγής επικρατεί και στην Motor Oil όπου ο Γ. Βαρδινογιάννης έχει θέσει σε εφαρμογή τριετές πλάνο, στο οποίο η παραγωγή πράσινου υδρογόνου και τα ανανεώσιμα καύσιμα αποτελούν προτεραιότητες της στρατηγικής ανάπτυξης. Ο Όμιλος εξετάζει τον σχεδιασμό μιας μονάδας παραγωγής βιοκαυσίμων, ενώ παράλληλα μελετά δύο έργα για την αποθήκευση, μεταφορά και ανεφοδιασμό υδρογόνου.

-Στην αγορά φημολογείται ότι ένα σενάριο που εξετάζει αυτό το διάστημα η πλευρά Βαρδινογιάννη προβλέπει ακόμη και το spin off του κλάδου διύλισης, προκειμένου στο ΧΑ να παραμείνουν οι ενεργειακές πράσινες δραστηριότητες του ομίλου. Προσοχή, μιλάμε πάντα για σενάριο και όχι για απόφαση, όπου η εισηγμένη αποκτά αυτομάτως βασικό στίγμα δραστηριοτήτων πάνω στην πράσινη ενέργεια -με όσα θετικά συνεπάγεται αυτό-, ενώ οι δραστηριότητες της διύλισης θα επανεισαχθούν στο ΧΑ σε δεύτερο χρόνο. Αν αποφασιστεί θα πρόκειται μια μεγάλη αλλαγή.

-Όλη η κοσμικό-επιχειρηματική Αθήνα επιστρέφοντας από τις καλοκαιρινές αποδράσεις σε Σπέτσες και Πολύαιγο μιλάει με θαυμασμό για το νέο σκάφος του Θεόδωρου Φέσσα. Το Theolina, είναι ένα Ολλανδικό σκαρί 40 μέτρων που απέκτησε ο επιχειρηματίας τον χειμώνα και απολαμβάνει ασταμάτητα αυτό το καλοκαίρι με τη σύζυγο του, Λίνα. Μάλιστα το αφεντικό του ομίλου της Quest, δείχνει να ακολουθεί ένα πολύ συγκεκριμένο μοτίβο όσον αφορά τα ονόματα που επιλέγει για τα σκάφη του, αν λάβουμε υπόψη ότι πριν το Theolina, το προηγούμενο σκάφος λεγόταν Τheomar, που παραπέμπει στην πρώην σύντροφο του, Μαρία.

-Για το περίφημο «σαλέ» των Κουτσολιούτσων στο Πήλιο, το οποίο ανήκει στην μόνη εκ της «αγίας τριάδος» της πάλαι ποτέ κραταιάς FF Group, που μένει έξω από της φυλακής τα σίδερα, -τα οποία, άλλωστε, ως γνωστόν, είναι για τους… λεβέντες-, Αικατερίνη Κουτσολιούτσου (και Αραπίδη κατά το πατρικό της), σας ενημερώσαμε εγκαίρως ότι ο εξ αναβολής πλειστηριασμός που ήταν για τις 30 Ιουνίου είχε περάσει σε «αναστολή». Μαθαίνω, όμως, ότι υπάρχουν νεότερα, καθώς το νέο σφυρί για το διώροφο ακίνητο στο χωριό Άγιος Δημήτριος στο Μούρεσι και το διπλανό οικόπεδο προγραμματίστηκε ήδη για τις 13 Οκτωβρίου, με την ίδια τιμή πρώτης προσφοράς, δηλαδή, συνολικά 579.500 ευρώ. Να δούμε τι θα γίνει…

-Ο πρόεδρος Πάνος (ένας είναι…) μπορεί να έχει αποσυρθεί από το δημόσιο βίο, αλλά δεν έχει αποσυρθεί από κάποια άλλα «προπύργια». Μαθαίνω, λοιπόν, ότι για τις 23 Ιουλίου έχει προγραμματιστεί ένας πλειστηριασμός που αρχικά θα γινόταν τον περασμένο Φεβρουάριο, αλλά αναβλήθηκε. Σε ρόλο επισπεύδοντος είναι «ο Παναγιώτης Καμμένος του Ηλία και της Πολυτίμης, κάτοικος Καλλιθέας Αττικής Λεωφόρος Συγγρού αριθμός 196 και Χαροκόπου». Μη γελιέστε, η συγκεκριμένη διεύθυνση δεν είναι η κατοικία του προέδρου Πάνου, αλλά το ιστορικό κτίριο της οικογένειας Καμμένου στη Συγγρού, το οποίο στο παρελθόν είχε την… τιμή να διατελέσει και έδρα του κόμματος των ΑΝΕΛ, ενώ εδώ και λίγο καιρό δραστηριοποιείται εκεί ο υιός Καμμένος με έκθεση πώλησης αυτοκινήτων.

-Στο στόχαστρο του προέδρου Πάνου έχει μπει η κατοικία του οφειλέτη Ιωάννη Βασιλακόπουλου, που βρίσκεται στη Γλυφάδα. Κατά πληροφορίες της στήλης πρόκειται για δημοσιογράφο με τον οποίο ο πρόεδρος Πάνος είχε έρθει πολλάκις σε κόντρα κατά το πλούσιο σε τέτοιες ιστορίες παρελθόν του. Κάποια από αυτές τις κόντρες προφανώς έφτασε στα δικαστήρια καθώς η αναγκαστική κατάσχεση έγινε για 23.275,91 ευρώ «υπέρ Παναγιώτη Καμμένου, εγγραφείσα στις 23/07/2020», ενώ ως εκτελεστός τίτλος εμφανίζεται η υπ’ αριθμ. 1871/2015 Απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών. Αν και το πρώτο σφυρί αναβλήθηκε, στη συνέχεια έγινε δήλωση συνέχισης του πλειστηριασμού που ορίστηκε για τις 23 του μήνα με αντικείμενο την ψιλή κυριότητα διώροφου ακινήτου στη Γλυφάδα το οποίο διαθέτει και δύο θέσεις στάθμευσης. Η τιμή πρώτης προσφοράς είναι στις 780.000 ευρώ. Τα σχόλια περιττεύουν…

-Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν είναι η πρώτη «στρωμένη» δουλειά που χάνει ο εφοπλιστής Θεόφιλος Πριόβολος. Τέλη του 2019 η εταιρεία του Liknoss ήταν σε πολύ προχωρημένες συζητήσεις για να αγοράσει τη Singular Logic από τη MIG και τις πιστώτριες τράπεζες. Τελικά, το deal χάλασε λόγω της χαμηλής προσφοράς και του μεγαλύτερου κουρέματος που ζητήθηκε για την απόκτησή της. Ο εφοπλιστής που για κάποιους έχει τη φήμη σκληρού διαπραγματευτή και για άλλους ενός υπερβολικά «μετρημένου» επιχειρηματία, μετρά στο ενεργητικό του μια αξιόλογη κίνηση στην Ελλάδα, πίσω στο 2018, όταν με μια distress, πρακτικά, συμφωνία, εξαγόρασε από τη Forthnet την Forth-CRS, την οποία μετονόμασε σε CRS Liknoss.

Exit mobile version