search icon

Fine Living

Αρωματικά χώρου: Η νέα πολυτέλεια στην εσωτερική διακόσμηση

Το άρωμα καθαριότητας που μας τυλίγει όταν μπαίνουμε σ’ ένα πολυτελές ξενοδοχείο δεν θα προορίζεται πια μόνο για διακοπές, ούτε το γαλήνιο άρωμα ενός σπα θα περιορίζεται σε στιγμές αυτοφροντίδας. Η κουλτούρα των αρωμάτων σπιτιού τώρα εισέρχεται στην ήσυχη εποχή της πολυτέλειας. Όλο και περισσότεροι οίκοι σχεδιάζουν εκλεπτυσμένες εσάνς που θα συμπληρώσουν το χώρο μας […]

Τα perfume diffusers είναι η λεπτομέρεια που κάνει έναν χώρο ελκυστικό, απολαυστικό, αξέχαστο.

Το άρωμα καθαριότητας που μας τυλίγει όταν μπαίνουμε σ’ ένα πολυτελές ξενοδοχείο δεν θα προορίζεται πια μόνο για διακοπές, ούτε το γαλήνιο άρωμα ενός σπα θα περιορίζεται σε στιγμές αυτοφροντίδας. Η κουλτούρα των αρωμάτων σπιτιού τώρα εισέρχεται στην ήσυχη εποχή της πολυτέλειας. Όλο και περισσότεροι οίκοι σχεδιάζουν εκλεπτυσμένες εσάνς που θα συμπληρώσουν το χώρο μας με μία σοφιστικέ πινελιά λάμψης. Συγχρόνως η διάδοση των προϊόντων αυξάνεται και, όπως προβλέπει μια έρευνα του περασμένου Νοεμβρίου, η παγκόσμια αγορά οικιακών αρωμάτων θα φτάσει τα 19,4 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,6% από φέτος.

Η ηθοποιός κι επιχειρηματίας Χίλαρι Νταφ έκανε στο σπίτι της το λανσάρισμα της ηλεκτρικής συσκευής plug-in αρωμάτων Below 60°

Σύμφωνα με την Πάμελα Ντάλτον, δόκτορα πειραματικής ψυχολογίας και ερευνήτρια μυρωδιών, μια αιτία του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για το οικιακό άρωμα είναι η παραμονή στο σπίτι κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Οι άνθρωποι ενδιαφέρθηκαν να βάλουν άρωμα στο σπίτι τους και να το αλλάζουν σε τακτική βάση», λέει η ειδικός, η οποία έχει αφιερώσει την καριέρα της στη μελέτη της σχέσης μεταξύ όσφρησης και συναισθηματικών λειτουργιών. «Ξέρετε, το άρωμα είναι ένας πολύ απλός τρόπος για να σας κάνει να νιώσετε ότι βρίσκεστε σε ένα διαφορετικό περιβάλλον. Σαν να βρίσκεστε σε διακοπές διαρκείας».

Νέες αρωματικές εμπειρίες
Το μπραντ οικιακών προϊόντων καθαρισμού Safely, καρπός της συνεργασίας της μαμάς Καρντάσιαν Κρις Τζένερ και της οικολογικής οργάνωσης Green Seal, αξιοποιεί τη σχέση μεταξύ συναισθήματος και μυρωδιάς. Οι τρεις χαρακτηριστικές της εσάνς, δηλαδή η Calm με νότες λεβάντας, η Bright με νότες εσπεριδοειδών και η Rise, κυκλοφορούν σε υγρά πιάτων, απορρυπαντικά ρούχων και απολυμαντικά. Η μάρκα συνεχίζει να αναπτύσσεται με τριψήφιους ρυθμούς φέτος. Η ηθοποιός κι επιχειρηματίας Χίλαρι Νταφ έκανε στο σπίτι της το λανσάρισμα της δικής της ηλεκτρικής συσκευής plug-in αρωμάτων Below 60°, η οποία κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο. Ως διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, λέει ότι το άρωμα Vanilla Buys a Timeshare in Paradise έχει τις νότες μιας απόδρασης σε εξωτικό νησί σε ανάμνηση των δικών της ταξιδιών με τον γιο της στη Χαβάη.

Οι συνιδρυτές του Safely, Kris Jenner και Emma Grede. Photo: yoshihiromakino, @getsafely/Instagram

Η επιστήμη του scent marketing
Όλα δείχνουν αυτό που υποσυνείδητα πάντα γνωρίζαμε: αν και δεν μπορούμε ούτε να το δούμε, ούτε να το αγγίξουμε, το άρωμα είναι το κομμάτι του παζλ που ενώνει τα οπτικά και αισθητηριακά στοιχεία μαζί. Η εσωτερική διακόσμηση και το άρωμα δουλεύουν χέρι-χέρι, καθώς οι μυρωδιές δίνουν ζωή και ατμόσφαιρα σε κάθε χώρο. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διαφορετικά αρώματα για να βελτιώσουμε την αισθητική του χώρου και τη λειτουργία κάθε δωματίου και να δημιουργήσουμε μια ολοκληρωμένη αισθητηριακή εμπειρία καθώς κινούμαστε στο οίκημα. Μεγάλες αλυσίδες λιανικής, ξενοδοχειακές και αεροπορικές εταιρείες επενδύουν στις μυρωδιές των εσωτερικών χώρων τους για να βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία των πελατών τους.

Το scent marketing είναι ολόκληρη επιστήμη, όπως μας λέει η χημικός Εύα Τσαντή, ειδική στο αντικείμενο και δημιουργός της σειράς skincare και αρωματικών Aenaon. «Το scent marketing είναι η στρατηγική χρήση του αρώματος σε συγκεκριμένους εμπορικούς χώρους ώστε να επηρεάσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Με το σωστό άρωμα, μπορεί κανείς να δημιουργήσει μια συναισθηματική σύνδεση με τον πελάτη και να κάνει την εμπειρία του να εντυπωθεί στη μνήμη».

Καθώς μπορούν να διαμορφώσουν τα συναισθήματα των ανθρώπων, τα αρώματα έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Οι απλές μυρωδιές, σε αντίθεση με τα περίπλοκα μείγματα αρωμάτων, είναι πιο αποτελεσματικές στην αύξηση των πωλήσεων, ανακάλυψαν ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι γνώριμες νότες, όπως τα εσπεριδοειδή και το πεύκο, δεν απαιτούν πολλή διανοητική επεξεργασία από τον αγοραστή, ελευθερώνοντας τον εγκέφαλό του για να δημιουργήσει εικόνες που σχετίζονται με αυτές τις μυρωδιές. «Αυτό που ανακαλύψαμε ήταν ότι το απλό άρωμα είναι πιο αποτελεσματικό», λέει ο Έρικ Σπάνγκεμπεργκ, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης. «Οι περισσότεροι άνθρωποι το επεξεργάζονται σε ασυνείδητο επίπεδο, αλλά τους επηρεάζει. Το σημαντικό εύρημα από τη σκοπιά του πωλητή και του μάρκετινγκ είναι ότι ένα ευχάριστο άρωμα δεν είναι απαραίτητα ένα αποτελεσματικό άρωμα». Οι ειδικοί σύμβουλοι του scent marketing μελετούν τις ανάγκες κάθε επιχείρησης χωριστά και καθορίζουν τη στρατηγική του αρωματικού μάρκετινγκ ανάλογα με τους στόχους.

Ποτέ χωρίς το diffuser μου
Το ίδιο ισχύει και για το σπίτι. Το άρωμα πρέπει να ταιριάζει με την αισθητική του χώρου, την προσωπικότητα του ιδιοκτήτη και να ενισχύει το συναίσθημα που θέλουμε να μεταφέρουμε. Χρειαζόμαστε αύρα χαλάρωσης, θέλουμε ενέργεια και κινητοποίηση, μήπως αισθησιασμό κι ερωτική διάθεση; Ανάλογα με το δωμάτιο επιλέγουμε την εσάνς που θα ολοκληρώσει το στυλ και θα επηρεάσει τον τρόπο που νιώθουμε εμείς αλλά και οι καλεσμένοι μας.

Ορισμένες νότες, όπως η λεβάντα και ο ευκάλυπτος, είναι γνωστές για τις χαλαρωτικές και καταπραϋντικές τους ιδιότητές τους. Άλλες, όπως τα εσπεριδοειδή και η μέντα, μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της ενέργειας και της εγρήγορσης. Το τζίντζερ, το κάρδαμο, η γλυκόριζα και η σοκολάτα τείνουν να προκαλούν ρομαντικά συναισθήματα, ενώ το τριαντάφυλλο προάγει τη θετικότητα και την ευτυχία. Η υψηλή τέχνη της αρωματοποιίας προτείνει για τους ιδιωτικούς χώρους και τις προσωπικές στιγμές τα diffusers που αποτελούνται από ένα μπουκάλι και αρωματικά στικ τα οποία διαχέουν σταθερά το άρωμα στο χώρο για λίγους ή περισσότερους μήνες. Διαλέγουμε το αγαπημένο μας.

Luce di Colonia Italian Moments, Acqua di Parma: Ένα αρωματικό χώρου που εκπέμπει φωτεινότητα και ελαφρότητα στην ατμόσφαιρα του σπιτιού μέσα από τον αρμονικό συνδυασμό εσπεριδοειδών. (188€, attica)

Acqua, Dr. Vranjes Firenze: Το λεπτό υδάτινο άρωμα γεννιέται από τις φρέσκες νότες των φύλλων βασιλικού, των αρωμάτων της θάλασσας και του λευκού μόσχου. Ιδανικό για χαλάρωση σε living room και υπνοδωμάτια. (195€, Heaven on Earth)

Infusion Deco Luxury Diffuser, ILUM: Αρωματικό χώρου με πράσινες νότες κορυφής, καρδιά από λεβάντα και βάση από βανίλια, πατσουλί, βρύα και σπόρους τόνκα σε πορσελάνινο βάζο ζωγραφισμένο με φύλλα χρυσού. (575€, Heaven on Earth)

Geo Room Diffuser Noir, Emaux de Longwy: Διακοσμημένo με χρυσό 24 καρατίων, συνοδεύεται με το άρωμα της επιλογής μας: Tubereuse, Ambre ή Fleur D’ Oranger. (263€, Heaven on Earth)

Diffuser Myrrh & Tonka, Jo Malone London: Γεμίζει το χώρο μ’ ένα πλούσιο άρωμα από ζεστό αμύγδαλο, πλούσια βανίλια και σπόρους τόνκα μαζί με τη λονδρέζικη κομψότητα της Jo Malone. (110€, Hondos Center)

Amber-White Floral Diffuser, Aenaon: Γλυκιά και λουλουδένια ατμόσφαιρα στο σπίτι με μια αστραφτερή και ζωντανή φρουτώδη νότα κορυφής πορτοκαλιού, η οποία οδηγεί σε κομψά άνθη όπως γιασεμί και μανόλια. (50€, aenaon.com)

34 Boulevard Saint Germain Home Fragrance Diffuser, Diptyque: Αρωματικό χώρου με sticks από ρατάν για σταθερή διάχυση. Όταν εξατμιστεί το περιεχόμενο, ο διαχυτής μπορεί να γεμίσει ξανά με οποιοδήποτε από τα αρώματα της σειράς. (175€, attica)

The Rituals of Karma Fragrance Sticks, Rituals: Με άρωμα λωτού και την δύναμη του λευκού τσαγιού, είναι ιδανικό για χρήση σε όλο το σπίτι. Η ξεχωριστή καλοκαιρινή αίσθηση διαρκεί έως και 3 μήνες. (30€, attica)

Diffuser English Pear & Frezia, Jo Malone: Διαχέει στον χώρο ένα λαμπερό κοκτέιλ από γλυκά αχλάδια, λευκές φρέζιες, άγρια τριαντάφυλλα, ζεστό κεχριμπάρι, πατσουλί και ξύλο. (88€, Hondos Center)
Eξωτερική Φωτογραφία: Getty Images / Ideal Image

Exit mobile version