search icon

Fine Living

Γιατί το να ταξιδεύεις μόνος είναι μια τάση που γιγαντώνεται

Η post covid κοινωνική απομάκρυνση έχει καταστήσει τα μοναχικά ταξίδια πιο επιθυμητά, λαμβάνοντας έτσι μια ώθηση από την έναρξη της πανδημίας. Παρ’ όλα αυτά, τα “solo” ταξίδια, μόνα τους, είχαν ήδη γίνει ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα είδη τουρισμού τα τελευταία χρόνια, αναλαμβάνοντας σημαντική συμβολή στην ταξιδιωτική αγορά, η οποία εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το 18% […]

Οι μοναχικοί ταξιδιώτες αντιπροσωπεύουν ένα κοινωνικό “κύμα” που εξαπλώνεται ειδικά μετά την πανδημία.

Η post covid κοινωνική απομάκρυνση έχει καταστήσει τα μοναχικά ταξίδια πιο επιθυμητά, λαμβάνοντας έτσι μια ώθηση από την έναρξη της πανδημίας. Παρ’ όλα αυτά, τα “solo” ταξίδια, μόνα τους, είχαν ήδη γίνει ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα είδη τουρισμού τα τελευταία χρόνια, αναλαμβάνοντας σημαντική συμβολή στην ταξιδιωτική αγορά, η οποία εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το 18% των συνολικών ταξιδιωτικών κρατήσεων.
Η αύξηση του αριθμού των ατόμων που ταξιδεύουν μόνα τους, οφείλεται, αφενός, σε διαρθρωτικές αλλαγές στην κοινωνία, όπως η καθυστέρηση της ηλικίας γάμου ή ακόμη και η αύξηση των ανύπαντρων, η αύξηση του αριθμού των ατόμων που ζουν μόνα τους μετά από χωρισμούς και η αύξηση της κατανάλωσης, του ατομικισμού ή η υπογεννητικότητα.
Αυτές οι αλλαγές στον τρόπο ζωής επηρέασαν ιδιαίτερα τις γυναίκες, οι οποίες από το στάδιο τού να ασχολούνται με τις δουλειές του σπιτιού πέρασαν στο να ενταχθούν στο εργατικό δυναμικό και να αποκτήσουν οικονομική ενδυνάμωση.

Ο ολοένα και πιο ατομικιστικός τρόπος ζωής έχει οδηγήσει στην ολοένα αυξανόμενη επιλογή των γυναικών να ταξιδεύουν μόνες τους, περισσότερο από τους άνδρες. Από την άλλη πλευρά, η πανδημία του COVID-19 οδήγησε όχι μόνο στο να γίνουν τα μοναχικά ταξίδια πιο ελκυστικά για τη διατήρηση της κοινωνικής αποστασιοποίησης, αλλά και στο να κοινωνικοποιούνται οι άνθρωποι ακούσια όλο και λιγότερο. Καλύτερα να κοινωνικοποιούνται από επιλογή.
Μια ένδειξη του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για τα ταξίδια σόλο είναι η αύξηση των αναζητήσεων για τον όρο “Solo Travel” στο Google τα τελευταία χρόνια, με αύξηση 500% από το 2009 και μεγαλύτερο όγκο αναζήτησης στην Ασία. Το 2019, οι αναζητήσεις στο google για τον όρο “Solo Women Travel” αυξήθηκαν κατά 203% σε σύγκριση με το 2018. Ομοίως, το Pinterest ανέφερε αύξηση 350% στις αναρτήσεις με ετικέτα “Solo Female Travel”.

H περίπτωση του σόλο ταξιδιού στο Παρίσι
Το να ταξιδεύει μια γυναίκα μόνη στη Γαλλική Ριβιέρα και το Παρίσι έγινε πρόσφατα άρθρο στους Κυριακάτικους Times του Λονδίνου από τη δημοσιογράφο Sarah Baxter. Η ίδια, ως Λονδρέζα, χρησιμοποίησε αρχικά την πλατφόρμα byway.travel που προτείνει απίθανα δρομολόγια για ταξίδια χωρίς αεροπλάνο. Η ίδια αντί να ζει το ακόμα αμήχανο συναίσθημα τού να γευματίζει μόνη, έζησε στο Παρίσι την εμπειρία ενός “dinner party” στο σπίτι της δημοσιογράφου Karyn, μέσω της εφαρμογής eatwith.com που συνδέει τους ταξιδιώτες με ντόπιους που τους αρέσει να μαγειρεύουν και να μοιράζονται τα πιάτα τους έναντι κάποιου αντίτιμου -50€ περίπου για πλήρες δείπνο με επιδόρπια και άφθονο αλκοόλ. Στο eatwith η πρόταση διατυπώνεται ως εξής: Dinner in a Bohemian Artist Apartment in Central Paris.

Εφαρμογή eatwith.com, γευστικές εμπειρίες με οικοδεσπότες σε όλο τον κόσμο / Photo: @eatwith/Instagram

Η ίδια έγραψε στο άρθρο της: “Οταν ταξιδεύω, θέλω πάντα να μπαίνω στα σπίτια των ανθρώπων για να ξέρω τι κρύβεται πίσω από τις πόρτες”, είπε η οικοδέσποινα Karyn, καθώς υποδεχόταν εμένα και τους άλλους καλεσμένους μου, τον Rob και την Amy από τη Βαλτιμόρη. Πράγματι, αυτό ήταν το όνειρο: να περιηγηθώ στο συναρπαστικό σπίτι τους. Αρχικά ήταν ένα χυτήριο του 18ου αιώνα και τώρα είναι κάπου ανάμεσα σε μπουντουάρ, γκαλερί και σπηλιά, γεμάτο με έργα τέχνης, αντίκες και διάφορα μικροαντικείμενα. Καθίσαμε στο τραπέζι, φτιαγμένο από τον Cristian, έναν καλλιτέχνη, και φάγαμε υπέροχα. Η Karyn φέρνει υλικά από την Βουργουνδία -φρέσκο νεροκάρδαμο, ψητό κοτόπουλο, καλό κόκκινο κρασί, ένα cheeseboard (πλατό τυριών) με camembert και κρεμώδες soumaintrain. Ηταν μια υπέροχη βραδιά, με κουβέντα για πολιτική, προϊόντα, αθλητισμό και μουσική. Εφυγα με ένα εκλεκτικό μείγμα τραγουδιών, για να προσθέσω στη λίστα αναπαραγωγής μου, από τον Bruce Springsteen μέχρι το Rumania, Rumania, ένα κλέζμερ barnstormer κυρίως για το φαγητό και το ποτό (ο Cristian μετέφρασε)”.
Τι να κάνεις τους άλλους όταν οι καλύτερες πληροφορίες και συμβουλές δίνονται από το google και τις εφαρμογές;
Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal Image

Exit mobile version