search icon

Fine Living

Η εμπειρία στο μπαρ που αναδείχθηκε Νο1 στον κόσμο για το 2025

Στην ιστοσελίδα του μπαρ που ανακηρύχθηκε καλύτερο στον κόσμο δεν υπάρχουν εκτενή κείμενα για τη φιλοσοφία του, ούτε περιγραφές πολύπλοκων κοκτέιλ με μυστικές συνταγές, αποστάξεις και ζυμώσεις. Το περιεχόμενο είναι λιτό: διεύθυνση και ώρες λειτουργίας, μια μεγάλη φωτογραφία με μια εύθυμη παρέα που τσουγκρίζει τα ποτήρια της, και η δυνατότητα να κάνεις sign up και […]

Πώς το Bar Leone στο Χονγκ Κονγκ, που κατέκτησε την πρώτη θέση στα 50 World’s Best Bars, σηματοδοτεί την επιστροφή στην απλότητα.

Στην ιστοσελίδα του μπαρ που ανακηρύχθηκε καλύτερο στον κόσμο δεν υπάρχουν εκτενή κείμενα για τη φιλοσοφία του, ούτε περιγραφές πολύπλοκων κοκτέιλ με μυστικές συνταγές, αποστάξεις και ζυμώσεις. Το περιεχόμενο είναι λιτό: διεύθυνση και ώρες λειτουργίας, μια μεγάλη φωτογραφία με μια εύθυμη παρέα που τσουγκρίζει τα ποτήρια της, και η δυνατότητα να κάνεις sign up και να σου στείλουν ένα spreadsheet με συνταγές των cocktail popolari, όπως τα ονομάζουν -τα δημοφιλή, αγαπημένα κοκτέιλ που ετοιμάζουν κάθε βράδυ και θέλουν να τα μοιραστούν με τον κόσμο.

To Bar Leone στο Χονγκ Κονγκ βρέθηκε στην κορυφαία θέση των φετινών “The World’s Best Bar”.
Στο Bar Leone όλα θυμίζουν Ιταλία: οι φωτογραφίες στους τοίχους, το ξύλινο μπαρ, τα ποτήρια με το λογότυπο της Campari.

Στην κορυφή των 50 World’s Best Bars 2025
Πριν από την άνοδο στην πρώτη θέση της λίστας με τα καλύτερα μπαρ στον κόσμο, είχαν προηγηθεί κι άλλες διακρίσεις -Καλύτερο Μπαρ στην Ασία και Καλύτερο Μπαρ στο Χονγκ Κονγκ- για το Bar Leone, που άνοιξε τις πόρτες του σε μια πολύβουη συνοικία στο κέντρο της πόλης τον Ιούνιο του 2023. Ο ιδιοκτήτης του και βραβευμένος μπάρμαν, Lorenzo Antinori, δεν ήθελε κανόνες, dress code και κοκτέιλ με δέκα υλικά. Με πάθος για την πατρίδα του, το ποδόσφαιρο και την ιταλική κουλτούρα των κοκτέιλ, φανταζόταν ένα μαγαζί σαν τα παλιά καφέ-μπαρ της Ρώμης, εκείνα που λειτουργούν αδιάκοπα από τη δεκαετία του ’50. Άλλωστε, ο Antinori, που μεγάλωσε στο Τραστέβερε, κουβαλά μέσα του νοσταλγία γι’ αυτά τα στέκια.

«Θυμάμαι πάντα, όταν ήμουν παιδί, να μπαίνω με τον πατέρα μου στο καφέ της γειτονιάς μας και να βλέπω στους τοίχους όλες εκείνες τις φωτογραφίες ανθρώπων. Μπορεί να ήταν ποδοσφαιριστές, ηθοποιοί ή απλώς μέλη της οικογένειας και το έβρισκα πολύ συναρπαστικό. Ένιωθα σαν να έμπαινα στο σπίτι κάποιου. Αυτό ακριβώς ήθελα να αναδημιουργήσω στο Bar Leone», εξομολογήθηκε στο βραβευμένο με James Beard περιοδικό Imbibe, που εκδίδεται στο Πόρτλαντ. Έτσι, στο Bar Leone όλα θυμίζουν την πατρίδα: οι φωτογραφίες στους τοίχους, το ξύλινο μπαρ, τα ποτήρια με το λογότυπο της Campari, το παραδοσιακό λευκό σακάκι του μπάρμαν, το λαχταριστό σάντουιτς με μορταδέλα.

Το έμβλημα του Τραστέβερε -ένα χρυσό κεφάλι λέοντα σε κόκκινο φόντο- έδωσε την έμπνευση για το όνομα του μπαρ. Στον κατάλογο δεν υπάρχει bacon-infused bourbon ή κοκτέιλ ψεκασμένο με ανθόνερο. Περιγράφουν τα ποτά τους ως «craft casual» -επιμελημένα, αλλά προσιτά, χωρίς εξεζητημένη παρουσίαση ή εξειδικευμένα συστατικά. Δεν παρασκευάζουν οι ίδιοι τα συστατικά τους, ούτε διαθέτουν περίπλοκο εξοπλισμό, αλλά χρησιμοποιούν ποιοτικά αποστάγματα και πάγο, καθώς και παγωμένα ποτήρια.

«Ακολουθούμε μια προσέγγιση “χαμηλής παρέμβασης” στα κοκτέιλ, θέλοντας να απομακρυνθούμε από τις σημερινές τάσεις, όπου κάθε συστατικό πρέπει να έχει μια “ιστορία από πίσω” ή να έχει υποστεί κάποια μορφή επεξεργασίας», εξηγεί ο Antinori. «Το μπαρ κάνει μια συνειδητή απομάκρυνση από τις τρέχουσες τάσεις, υιοθετώντας την απλότητα. Αυτή η λιτή προσέγγιση τιμά την κλασική τέχνη του bartending και επιτρέπει στους επισκέπτες να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν πραγματικά τι περιέχει κάθε ποτό», αναφέρει το 50 Best.

Εκτός από τα κλασικά, όπως το Bellini, το οποίο σερβίρουν σε μικρό ποτήρι tumbler, όπως στο εμβληματικό Harry’s Bar της Βενετίας, ετοιμάζουν απλές και ενδιαφέρουσες παραλλαγές: το Olive Oil Sour, που εκτός από μπέρμπον περιέχει ιταλικό μπράντι, σέρι, έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και ασπράδι αβγού, γαρνιρισμένο με τριμμένο μοσχοκάρυδο και το Yuzu Collins, τη δική τους εκδοχή του Tom Collins με Campari και yuzu sake.
Όλα αυτά όμως δεν θα σήμαιναν τίποτα χωρίς τη φροντίδα και το φιλικό σέρβις. Όπως εξηγεί ο Antinori, το προσωπικό προσπαθεί να θυμάται τα ονόματα, τα πρόσωπα και τις συνήθειες των πελατών του. «Ήθελα να δημιουργήσω έναν χώρο όπου οι άνθρωποι θα αισθάνονται άνετα, καλοδεχούμενοι, και όπου το επίκεντρο θα είναι η ίδια η εμπειρία, όχι ένα αφηρημένο “concept”», λέει. Ένα μπαρ που λαχταράς να το κάνεις στέκι σου.

Εξωτερική φωτογραφία: www.barleonehk.com
Φωτογραφίες: @barleonehk/Ιnstragram

Exit mobile version