search icon

Fine Living

Ο ερωτικός διάλογος του Andy Warhol με το Παρίσι

Ο Andy Warhol, πολυσχιδής και αεικίνητος, είχε ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνικής δραστηριότητας. Ζωγράφος, γλύπτης, κινηματογραφιστής, συγγραφέας αλλά και φωτογράφος, διέθετε σκοτεινό θάλαμο για να εμφανίζει τις καλλιτεχνικές φωτογραφίες του, αν και είναι περισσότερο γνωστός για τη χρήση της φωτογραφικής μηχανής Polaroid. Οι φωτογραφίες του με τη χρήση κλασσικών φωτογραφικών μηχανών κατά τη διάρκεια της δεκαετίας […]

Οι φωτογραφίες του πολυσχιδή καλλιτέχνη και πατέρα της ποπ κουλτούρας, εκτίθενται στη γαλλική πρωτεύουσα και αποτυπώνουν τη σχέση του δημιουργού με την πόλη και τους ανθρώπους της.

Ο Andy Warhol, πολυσχιδής και αεικίνητος, είχε ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνικής δραστηριότητας. Ζωγράφος, γλύπτης, κινηματογραφιστής, συγγραφέας αλλά και φωτογράφος, διέθετε σκοτεινό θάλαμο για να εμφανίζει τις καλλιτεχνικές φωτογραφίες του, αν και είναι περισσότερο γνωστός για τη χρήση της φωτογραφικής μηχανής Polaroid.

Οι φωτογραφίες του με τη χρήση κλασσικών φωτογραφικών μηχανών κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, έγιναν η κύρια πηγή των πινάκων του και αντανακλούσαν την εμμονή του με τη μηχανική αναπαραγωγή, τη σειριακή επανάληψη και την αφαίρεση του χεριού του καλλιτέχνη.

Το 1977, ο Ελβετός έμπορος τέχνης Thomas Ammann χάρισε στον Warhol μια φωτογραφική μηχανή Minox 35 χιλιοστών, ένα απαραίτητο εργαλείο, το οποίο αποκαλούσε “ραντεβού” του και υπήρξε πιστός σύντροφος κατά την τελευταία δεκαετία της ζωής του.

Εκτός από την κατοικία του στη Νέα Υόρκη, ο Warhol διέθετε ένα διαμέρισμα στο Saint-Germain-des-Prés, το οποίο διευκόλυνε τις συχνές επισκέψεις του στην γαλλική πρωτεύουσα, κατά τη διάρκεια των οποίων έκανε την ίδια την πόλη, ένα από τα επαναλαμβανόμενα θέματα του. Οι φωτογραφίες αυτές, εκτίθενται στο Παρίσι, στην οδό rue de Castiglione και περιλαμβάνει φωτογραφίες εμβληματικών κτιρίων, όπως η Αψίδα του Θριάμβου.

Μια φωτογραφία του 1981, από το Café de Flore, ένα από τα παλαιότερα καφέ της πόλης και ένα από τα αγαπημένα μέρη του καλλιτέχνη, τραβήχτηκε στην άλλη πλευρά της λεωφόρου Saint-Germain. Η εικόνα της Place Vendôme, η οποία συνορεύει με τη γκαλερί στο πρώτο διαμέρισμα, απεικονίζει τη χαρακτηριστική αρχιτεκτονική αυτής της παρισινής γειτονιάς.
Η έκθεση “Andy Warhol: Paris and Fashion”, ξεκίνησε από τις 8 Σεπτεμβρίου στη γκαλερί Gagosian στο Παρίσι, περιλαμβάνει δύο αυτοπροσωπογραφίες που αντικατοπτρίζουν τη διαρκή γοητεία του καλλιτέχνη και την ποπ-πολιτισμική του επίδραση.

Το εξώφυλλο του περιοδικού Façade, το 1977, αποτελεί μια εκτύπωση της ομώνυμης σύνθεσης, η οποία περιλαμβάνει μια φωτογραφία του Joel Le Bon του 1977, του Warhol με το μοντέλο Edwige Belmore, γνωστή και ως “Queen of Punk” (Βασίλισσα του Πανκ). Η Polaroid Self-Portrait in Fright Wig (1986) είναι μέρος μιας σειράς που παρουσιάζει τον καλλιτέχνη με άγρια ασημένια τεχνητά μαλλιά που έρχονται σε αντίθεση με τα γυαλιά ηλίου και το μαύρο φόντο της φωτογραφίας, όπως και το ωχρό δέρμα. Ο δραματικός και μυστηριώδης χαρακτήρας της σύνθεσης, φαίνεται να προμηνύει τον θάνατο του Warhol λίγους μήνες αργότερα, τον Φεβρουάριο του 1987.

Μεταξύ των πολλών φωτογραφιών, που μαρτυρούν την ιδιότητα του Παρισιού ως παγκόσμιου κόμβου μόδας είναι πορτρέτα – άλλα επίσημα, άλλα πιο αυθόρμητα – διάσημων σχεδιαστών όπως ο Azzedine Alaïa, ο Jean Paul Gaultier, ο Hubert de Givenchy και η Sonia Rykiel. Στην έκθεση παρουσιάζονται επίσης αρκετές φωτογραφίες κατά παραγγελία της Vogue – μεταξύ των οποίων δύο κολάζ πολλαπλών λήψεων, James Brown και μοντέλο (1984) και John Sex, Andre Walker και δύο άγνωστοι άνδρες (περ. 1984) – καθώς και Polaroids κατά παραγγελία του πάντα επιχειρηματικά σκεπτόμενου Warhol για μάρκες όπως η Halston (παπούτσια [1981]) και η Levi’s (Blue Jeans [1984]).

Τέλος, μεταξύ των λαμπερών θεμάτων του τμήματος διασημοτήτων της έκθεσης είναι και η Régine Zylberberg, στενή φίλη του Warhol και “Βασίλισσα της Νύχτας”. Μια Polaroid του 1977 αποκαλύπτει τη θρυλική κοκκινομάλλα που αγαπούσε τα κλαμπ – η οποία ίδρυσε το πρώτο νυχτερινό κλαμπ-ντισκοτέκ στον κόσμο, το Chez Régine, στο Παρίσι, και πρωτοστάτησε στη χρήση των διπλών deck ως εργαλείο διανομής μουσικής – ντυμένη με ένα στράπλες βραδινό φόρεμα και κοιτάζοντας τον θεατή με πονηρό βλέμμα πάνω από τον ώμο της.

Φωτογραφίες: Gagosian Gallery

Exit mobile version