Αποκλειστικό

Κωνσταντίνος Ανδρικόπουλος

Αυτός είναι ο Έλληνας που άφησε τον Kenzo για τον Πούτιν

Από το ατελιέ του Kenzo, διευθυντής του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου της Ρωσίας  

 

Συνέντευξη στη Μαρία Λεμονιά  

×
PLAY VIDEO

Ο Κωνσταντίνος Ανδρικόπουλος είναι ο Διευθυντής Ανάπτυξης του Εμπορικού, με τα 80 χιλιάδες τ.μ. και τα 170 καταστήματα που φιλοξενούν τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς οίκους. Louis Vuitton, Prada, Tiffany και Dior μέχρι Manolo Blahnik και Rolex. Στα εστιατόριά του δε, προσωπικότητες από όλο τον κόσμο και jet setters χαίρονται πανάκριβα εδέσματα. Στο Gastronom υπάρχουν γκουρμέ προϊόντα από όλον τον πλανήτη. Αν αναλογιστούμε ότι τα μεγάλα του brand κάνουν έναν τζίρο της τάξης των 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο, αντιλαμβάνεται κάποιος για τα οικονομικά μεγέθη που μιλάμε.

Αναφερόμαστε σε  ένα από τα πιο μεγάλα, πολυτελή, εξωπραγματικά εμπορικά κέντρα του κόσμου. Ο ίδιος δεν διστάζει να πει: «Αυτό που κάνει το Gum μοναδικό είναι καταρχάς η τοποθεσία του. Κανένα πολυτελές εμπορικό κέντρο ή πολυκατάστημα στον κόσμο δεν βρίσκεται σε τόσο εμβληματική  περιοχή. Μια ιστορική περιοχή στην οποία όλοι θέλουν να βρεθούν, έστω και μια φορά στη ζωή τους. Ακόμη και το περίφημο Harrods δεν διαθέτει έναν τόσο όμορφο περιβάλλοντα χώρο όπως είναι η Κόκκινη πλατεία και το Κρεμλίνο. Όλη η ελίτ της Ρωσίας που δεν ταξιδεύει πολύ και δεν διαθέτει σπίτια στο εξωτερικό, είναι πελάτες μας».

Πελάτες είναι και οι παράγοντες της χώρας. Ο Βλαντίμιρ Πούτιν στέλνει τους ανθρώπους του για να προμηθευτούν υψηλών προδιαγραφών προϊόντα της Δύσης. Φήμες θέλουν το επιτελείο του να επισκέπτεται τακτικά το Gum. Oπως κι άλλοι Ρώσοι ολιγάρχες σαν τους Αμπράμοβιτς,  Αλεξάντερ Αμπράμοφ, Ολέγκ Ντεριπάσκα, Μιχαήλ Προκόφ κ.λπ.

Από τον Κenzo στη Μόσχα των μείον 10 βαθμών Κελσίου

 

Ο Κωνσταντίνος Ανδρικόπουλος, προσωπικότητα της ρωσικής επιχειρηματικής ζωής,  μεγάλωσε στις γειτονιές του Μοσχάτου. Τελειώνοντας το γυμνάσιο της Λεοντείου μετοίκησε στη γαλλική πόλη Γκρενόμπλ όπου σπούδασε Πολιτικές επιστήμες και financial. Μετεκπαιδεύτηκε στο Παρίσι και  για αρκετά χρόνια εργάστηκε σε εταιρείες που σχετίζονταν ως επί το πλείστον με την ένδυση. Η τελευταία του απασχόληση στο Παρίσι συνδέθηκε με τον ιαπωνικό οίκο ρούχων Kenzo.

Για τον σταρ της  ιαπωνικής μόδας αναφέρει σήμερα:  «Πρωτοπόρος και μοναδικός. Υπήρξε ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων που, λόγω της καταγωγής του, έφερε την κουλτούρα ενός άλλου κόσμου. Ήταν ο άνθρωπος που μου προσέφερε μια μεγάλη ευκαιρία σε μια εποχή που το brand Kenzo είναι το high trend της εποχής. Ο Kenzo Takada υπήρξε καρμική προσωπικότητα στη ζωή και την καριέρα μου. Ήταν εκείνος που μου προσέφερε τη μεγάλη ευκαιρία».

Έχει δίκιο καθότι η προϋπηρεσία εκεί αρχίζει να γράφει το προσωπικό του success story.  Στην boutique Kenzo συναντά τον Ρώσο επιχειρηματία Μιχαήλ Κουσνιρόβιτς, τον άνθρωπο που επρόκειτο να τον φέρει αντιμέτωπο με τη μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής του. Ο Ανδρικόπουλος μεταβαίνει στη Μόσχα για να ανοίξει ένα κατάστημα Kenzo και ο Μιχαήλ Κουσνιρόβιτς τού κάνει πρόταση συνεργασίας αφού είχε ιδρύσει την εταιρεία Bosco di Ciliegi, η δραστηριότητα της οποίας ήταν η πώληση πολυτελών ενδυμάτων από διάσημες ευρωπαϊκές μάρκες. Το πρώτο κατάστημα της εταιρείας βρισκόταν στο κέντρο της Μόσχας, στο πέρασμα Petrovsky. Ακολούθησε η δημιουργία του εμπορικού κέντρου Gum πάνω στην Κόκκινη Πλατεία. Σήμερα ο Κωνσταντίνος Ανδρικόπουλος κατέχει υψηλή θέση τόσο στην εταιρεία Bosco di Ciliegi (ετήσιος τζίρος μισό δισ. ευρώ), όσο και στο Gum που ανήκει σ΄ αυτήν. Εκτός από το εμπορικό κέντρο Bosco di Ciliegi διαθέτει 180 καταστήματα σε όλη την υπόλοιπη Ρωσία.

Εξάλλου, ο επιχειρηματικός  όμιλος που εκπροσωπεί το εμπορικό είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος του οίκου Max Mara, Εttro, Ferretti, Moschino για τη συγκεκριμένη χώρα. «Το Gum πάντως παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους τζίρους της εταιρείας μας. Ένα εμβληματικό upper class εμπορικό κέντρο λιανικής πώλησης».

Τα lock down και η αύξηση των κερδών

 

Νομίζετε ότι «το ακριβό» πέρασε κρίση κατά την εποχή της πανδημίας; Κάθε άλλο! Η συσσώρευση πλούτου, λόγω της έλλειψης μετακινήσεων και η διάθεση του κόσμου για shopping και καλή ζωή αύξησαν τις διαδικτυακές πωλήσεις του Gum. “ Τα κέρδη μας χτύπησαν ταβάνι καθώς η ζωή πολλών ανθρώπων είναι συνυφασμένη με την πολυτέλεια. Οι ευκατάστατοι Ρώσοι, καθώς δεν μπορούσαν να πάνε πλέον στις μεγάλες αγοραστικές μεγαλουπόλεις  όπως το Παρίσι, το Μιλάνο ή το Λονδίνο, αγόραζαν τα ακριβά brands από εμάς. Η επισκεψιμότητα μπορεί να μειώθηκε, ανέβηκαν όμως οι τζίροι! Ετσι, αποκτήσαμε πιο ποιοτικό αγοραστικό κοινό. Το να γεμίζουν οι λιμουζίνες από σακούλες και κουτιά αναγνωρίσιμων οίκων, είναι σύνηθες φαινόμενο. Ένα μεγάλο μέρος των Ρώσων απολαμβάνει ευμάρεια καταναλώνοντας πλέον τα χρήματά του, εσωτερικά».

Περιηγηθήκαμε στην πλατεία συνομιλώντας επί πολύ ώρα. Προσωπικός μας φίλος, που μας εμπιστεύεται για τις αγορές του, είναι και ο Πλάθιντο Ντομίνγκο. Εντύπωση εξάλλου μoυ έκανε η Rita Ora η οποία ήρθε για τα εγκαίνια της boutique Escada». Οσο για τον Πρόεδρο Πούτιν; «Τον βλέπουμε συχνά, αφού βρισκόμαστε ακριβώς απέναντι από το Κρεμλίνο. Άλλωστε, κάθε χρόνο συμμετέχει παίζοντας χόκεϊ πάγου στο χειμερινό φεστιβάλ ice skating που διοργανώνουμε. Ο Βλαντίμιρ Πούτιν είναι ηγετική μορφή. Στην ιστορία της Σοβιετικής Ένωσης αλλά και Ρωσίας δεν υπήρξε ούτε Τσάρος αλλά ούτε Πρόεδρος που να είναι ηγέτης της χώρας για πάνω από μια εικοσαετία. Eίναι, κατά κοινή ομολογία, μια από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες της εποχής μας».