Αποκλειστικό

Τα διεθνή πολυτελή brand σε κρίση, η ελληνική μόδα στα κέφια της (pics+vid)

Από τη Μαρία Λεμονιά

×
PLAY VIDEO

Την ώρα που η παγκόσμια τάση δείχνει τους τζίρους της πολυτέλειας να πέφτουν κατακόρυφα, τα ελληνικά fashion brand κερδίζουν έδαφος. Βασίλης Ζούλιας, Δημήτρης Ντάσιος, Ιωάννα Κουρμπέλα, Δάφνη Βαλέντε, Γιώργος Ελευθεριάδης, Αφροδίτη Χερά κλ. κάνουν το made in Greece και πάλι μόδα.

Η πρόσφατη 37 η ελληνική εβδομάδα μόδας απέδειξε ότι υπάρχει δημιουργικότητα αλλά και κοινό που την υποστηρίζει. Ετσι, παρόλο fashion brand όπως η Dior και ο Gucci μπορεί να προβληματίζουν τους ιδιοκτήτες τους βλέποντας τα έσοδά τους να πέφτουν κατακόρυφα, το κοινό δείχνει μια αυξανόμενη προτίμηση σε μικρές δημιουργικές ομάδες σαν τους οίκους μόδας της χώρας μας που επιδεικνύουν μια συνέπεια στην ποιότητα, τις τιμές και την έμπνευση.

«Σε μια εποχή που ο χώρος του ρούχου περνά διεθνώς μια πολύ μεγάλη κρίση και εν μέσω δύσκολων οικονομικών συνθηκών που οφείλονται στον πόλεμο αλλά και στον παγκόσμιο πληθωρισμό, η Ελληνική μόδα αποδεικνύει ότι δίνει τον αγώνα της και βγαίνει νικήτρια. Χαίρομαι που τα ελληνικά brands κερδίζουν τις εντυπώσεις, πελάτισσες αλλά και το μεγάλο στοίχημα» δηλώνει στο Lemon Social Eye η Πρόεδρος της Athens Fashion Week Τόνια Φουσέκη. Ας δούμε όμως τι λένε οι ίδιοι οι σχεδιαστές.

Ιωάννα Κουρμπέλα

«Η Μόδα δεν είναι μόνο μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης αλλά και ένας ζωντανός επιχειρηματικός οργανισμός»

Εμπνευσμένη από την τέχνη, το ελληνικό φως και την φυσική αρμονία η Ιωάννα Κουρμπέλα παρουσίασε την Κυριακή 16 Νοεμβρίου στον χώρο του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου την συλλογή της επερχόμενης σεζόν Φθινόπωρο – Χειμώνας 26-27 με τίτλο “Letters to my Body”. Ένα άρτια δομημένο show εναρμονισμένο με τα standards του εξωτερικού, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και σχόλια που αξιώνουν την φήμη της σχεδιάστριας η οποία μετρά μια λαμπρή πορεία 25 χρόνων. Τα εντυπωσιακά looks που διέσχισαν την κατάμεστη πασαρέλα δεν αποτελούν όμως προϊόν μόνο ξεχωριστής καλλιτεχνικής έκφρασης αλλά συνεχούς και επιμελούς μελέτης, αφοσιωμένης δουλειάς και διαρκούς εξέλιξης.

Με συνεργαζόμενα καταστήματα σε 120 σημεία και με αντιπροσώπους σε κάθε ήπειρο, το brand Kourbela παράγει πάνω από 70.000 ρούχα ετησίως

Οι δημιουργίες της Ιωάννας Κουρμπέλα διατίθενται σε 120 συνεργαζόμενα καταστήματα ανά την Ελλάδα αλλά και σε επιλεγμένα showrooms του εξωτερικού όπως το Μιλάνο, τη Μαδρίτη και το Σάλτσμπουργκ ενώ εκτός Ευρώπης το brand έχει αντιπροσώπους σε Νέα Υόρκη, Αίγυπτο Ασία, Αυστραλία, Λατινική Αμερική καθώς και τη Μέση Ανατολή.Η αισθητική της είναι ιδιαίτερα αγαπητή στις Σκανδιναβικές χώρες μιας και στο Tjomeτης Νορβηγίας διατηρούν 12ετή αποκλειστική συνεργασία σε monobrand κατάστημα.

«Προσπαθούμε όσο είναι εφικτό να συνεργαζόμαστε με Έλληνες κατασκευαστές και προμηθευτές με στόχο την ανάδειξη της ελληνικής ποιότητας και τη στήριξη των εγχώριων μονάδων σε όλη την παραγωγική διαδικασία ακόμα κι αν αυτό δεν αποτελεί πάντοτε την εύκολη οδό».

Η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας έχει ιστορία μερικών δεκαετιών ενώ η οικογένεια μετρά πάνω από μισό αιώνα στο χώρο του ενδύματος με το 60% του τζίρου να αφορά την εγχώρια αγορά και το 40% τις εξαγωγές του brand. Αυτό που δηλώνει και η ίδια περήφανα είναι πως η παραγωγή παραμένει μέχρι και σήμερα 100% ελληνική και αντιμετωπίζεται με υπευθυνότητα ακολουθώντας τις αρχές της Αειφόρου Ανάπτυξης και του ηθικού εμπορίου».

Αυτή η επιμονή για την διατήρηση του “locally crafted” ως σήμα κατατεθέν της, έχει ως αποτέλεσμα να διαφυλάσσονται και να μεταλαμπαδεύονται η γνώση και η τέχνη της κατασκευής ελληνικών προϊόντων στις επόμενες γενιές ενώ ανάγει σε personal brand το «Made in Greece».

Οι δραστηριότητες μιας παραγωγικής επιχείρησης όπως η δική μας, καλύπτει υπάρχουσες ανάγκες και κατ’ αναλογία μειώνει τις εισαγωγές ενώ βέβαια οι εξαγωγές φέρνουν στην χώρα το πολύτιμο και αναγκαίο συνάλλαγμα.

Κατά τον κύριο Παντελή Κουρμπέλα CEO της επιχείρησης «η προσφορά στην κοινωνία και ιδίως στην οικονομία της χώρας μας ακόμα και μέσα από προσωπικές δυσκολίες αποτελεί την μεγαλύτερη ανταμοιβή για εμάς».

Δημήτρης Ντάσιος

«Κλείνοντας τα 20 χρόνια δημιουργικής μου παρουσίας στο χώρο της μόδας οι δυο λέξεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι εξωστρέφεια και δημιουργικότητα.
Αφού έγινα δεκτός στη διεθνή αγορά από την 1η μου συλλογή, συνεχίζω να παρουσιάζω τις συλλογές μου στο εξωτερικό στις διεθνείς εμπορικές εκθέσεις και να διατηρώ ένα showroom στο Παρίσι, διευρύνοντας συνεχώς το πελατολόγιό μου. Το ενδιαφέρον των πελατών είναι έντονο κάθε σεζόν λόγω της δημιουργικότητας που με χαρακτηρίζει, η οποία κάθε φορά ανανεώνεται κρατώντας σταθερή την ελληνική ταυτότητα που είναι και η ταυτότητα του brand καθώς και την υψηλή ποιότητα παραγωγής. Οι συλλογές εμπλουτίζονται διαρκώς με καινούργιες σειρές όπως κοσμήματα, τσάντες και τελευταία μαντήλια – εσάρπες τα οποία ολοκληρώνουν το προφίλ ενός δυνατού brand».

«Η τελευταία παρουσίαση στο Μιλάνο για τη σεζόν Άνοιξη Καλοκαίρι 2026 ήταν θριαμβευτική και η επόμενη παρουσίαση στο Παρίσι για την προώθηση των καινούργιων αξεσουάρ θα γίνει τον Ιανουάριο του 2026 στην εμβληματική έκθεση Maison et Objetόπου θα παρουσιαστούν και τα πρώτα δείγματα της καινούργιας σειράς dassios HOME»

«Η ελληνική ταυτότητα, η χειροποίητη δημιουργία και παραγωγή γοητεύουν τους high end πελάτες σε διεθνές επίπεδο, οι οποίοι πλέον αναζητούν brands που να επιδεικνύουν διάρκεια στο χρόνο σταθερή παρουσία και υψηλή ποιότητα υλικών. Στην εποχή του fast fashion και των commercial big brands μοναδικός τρόπος αντίστασης είναι η έντονη δημιουργικότητα, η διαφορετικότητά και η εθνική ταυτότητα, στοιχεία τα οποία διαθέτει το brand dassios».

Δάφνη Βαλέντε

«Ένιωσα μεγάλη αλλαγή στη δουλειά μου όταν άρχισα να πουλάω τις συλλογές μου στα ξενοδοχεία και Resorts των τουριστικών περιοχών. Οι ξένοι που ταξιδεύουν σε ένα νέο προορισμό δεν ενδιαφέρονται να αγοράσουν τα διεθνή brands που μπορούν να βρουν εύκολα στις πατρίδες τους, αλλά θέλουν να βρουν τοπικό design που θα κάνει τη διαφορά. Αυτή η ανάγκη είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία πολλών καταστημάτων με Έλληνες σχεδιαστές»

«Η αποδοχή των Ελληνικής έμπνευσης ρούχων που σχεδιάζω με οδήγησε στην απόφαση να στραφώ στο εξωτερικό και έτσι τον Οκτώβριο παρουσίασα την συλλογή μου για το Καλοκαίρι 2026 σε ένα showroom στα πλαίσια του «Paris Fashion Week». Αν και πρωτοεμφανιζόμενη, κατάφερα να κινήσω το ενδιαφέρον κάποιων πολύ σημαντικών καταστημάτων της διεθνούς αγοράς. Δεν έχω την δυνατότητα να εξαπλωθώ πολύ γιατί η παραγωγή μου γίνεται από το δικό μου εργαστήριο με μεθόδους υψηλής ραπτικής και δεν θέλω να χαλάσω την ποιότητα μου δίνοντας τη σε φασόν. Μιλώντας με τους συνεργάτες του showroom, οι αγοραστές εκτίμησαν την συλλογή με δυνατό Ελληνικό θέμα, με έρευνα και πραγματική δημιουργία σε μια εποχή που οι περισσότεροι σχεδιαστές απλά αναπαράγουν τις τάσεις. Πάντα πίστευα ότι η δύναμη μου είναι οι ρίζες μου και τώρα επιτέλους δικαιώνομαι»

Βασίλης Ζούλιας

«Βρισκόμαστε σίγουρα σε μια νέα εποχή  που τα μικρότερα brands σιγά σιγά αλλα συγχρόνως σταθερά θα κυριαρχούν.
Οι γυναίκες ως παγκόσμια αγοραστική υπερδύναμη αποφάσισαν να κάνουν μπουκοτάζ στους μεγάλους οίκους γιατι πλέον αισθάνονται κορόϊδα να χρυσοπληρώνουν ένα φόρεμα και να βλέπουν κάποια άλλη στην ίδια συγκέντρωση να φοράει το ίδιο.
Αυτή είναι μια πραγματική δήλωση πελάτισσας απο το εξωτερικό που φέτος επισκέφτηκε την boutique μας στο One and Only και στην συνέχεια το ατελιέ μας στην Αθήνα
και έκτοτε έγινε ακόμη μια πιστή μας πελάτισσα.
Στατιστικά λοιπόν όταν ακούς κάτι τέτοιο απο μια γυναίκα που έχει την δύναμη να αγοράσει ό,τι θελήσει απ’ όπου θέλει σίγουρα το ίδιο θέμα αφορά κι άλλες»

«Αυτός είναι και ο λόγος που όλοι οι μεγάλοι οίκοι αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε μια βαθειά παγκόσμια κρίση εν αντιθέσει με όλα τα «μικρότερα» brands σαν το δικό μας στην Ελλάδα, αλλά φυσικά και στο εξωτερικό, να  βλέπουν αύξηση στο τζίρο τους τα τελευταία χρόνια. Ουσιαστικά δεν πρόκειται για μια καθαρά οικονομική κρίση αλλα περισσότερο για μια κρίση αξιών, με αντίκτυπο στο εμπόριο των luxury brands»

«Οι γυναίκες αποφάσισαν και για αυτό ήρθε η ώρα μας.
Στην δική μας εταιρεία που φέτος έκλεισε 22 χρόνια έχουμε βιώσει πολλά ακριβώς σαν ένα καρδιογράφημα μέσα στα χρόνια με πολλά πάνω κάτω. Μια κρίση που ξεκίνησε το 2008 και εμείς αρχίσαμε να την νοιώθουμε το 2012, το κλείσιμο των τραπεζών το 2015, αλλαγή κυβέρνησης με οτι εμπεριέχει αυτό και τέλος η πανδημία. Παρόλα αυτά παραμείναμε ανοιχτοί και με απόλυτη συνέπεια παρουσιάζουμε δύο συλλογές τον χρόνο ακόμη και μέσα στον κορονοϊό με 8 καλεσμένους…
Παράλληλα συνέβησαν τα Golden Globes το 2018 με την Allison Brie να φοράει το γνωστό πλέον σε όλους φόρεμα με το παντελόνι το οποίο έγινε viral και αναδείχτηκε  πρώτο ανάμεσα στα 5 καλύτερα της βραδιάς. Το outsider από την Ελλάδα κατέκτησε την πρώτη θέση ανάμεσα σε μεγαθήρια international brands χωρίς να έχει δώσει ούτε 1$ σε κανένα γραφείο δημοσίων σχέσεων.
Την ίδια χρονιά με τον Περικλή Κονδυλάτο πήγαμε στο Met Gala ντύνοντας την Mindy Kalling. Ο Jimmy Fallon μάλιστα  την προσκάλεσε στην prime time εκπομπή του να μιλήσει αποκλειστικά για την κορώνα του Περικλή. Η αξιοκρατία της Αμερικής σε όλο της το μεγαλείο.
Το Emily in Paris μας έβαλε στην κυριολεξία μέσα σε μια νύχτα στον παγκόσμιο χάρτη της μόδας το 19-20 με το σακάκι Vertigo να γίνεται το απόλυτο best seller».

«Aπό την υπερβολική ζήτηση για το συγκεκριμένο κομμάτι, που πλέον το ήθελαν και σε άλλα χρώματα καθώς και τα υπόλοιπα 4 κομμάτια που φορέθηκαν στην σειρά, γεννήθηκε η ανάγκη για μια σειρά pret a porter που την ονομάσαμε Maison Zoulias. Το άνοιγμα της πρώτης mono brand Maison Zoulias boutique στο One and Only το περασμένο καλοκαίρι ήταν η απόλυτη κίνηση ματ του τελευταίου καλοκαιριού.
Μια κίνηση που είχε αρκετό φόβο και οικονομικό ρίσκο που ομως έφερε στην εταιρεία μας απρόσμενα κέρδη και καινούργιες προοπτικές ανάπτυξης».

«Τελικά όλοι εμείς οι Ελληνες Σχεδιαστές είμαστε από μόνοι μας ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ, ακριβώς όπως μας ανακαλύπτει κάθε μια καινούργια πελάτισσα από το εξωτερικό που πλέον απλά έχει βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια…Our time has come…δεν μας λείπει τίποτα και πλέον δεν μας φοβίζει και τίποτα…»

Γιώργος Ελευθεριάδης

«Ξεκίνησα πριν πολλά χρόνια να παρουσιάζω την δουλειά μου στο Παρίσι ,το Λονδίνο, την Βαρκελώνη και το Μιλάνο, εποχή που η ελληνική μόδα δεν υπήρχε στον χάρτη και λειτουργούσε μόνο στην χώρα μας. Είμαι πολύ περήφανος διότι οι κόποι ανταμείφθηκαν και στις ήμερες μέρες βλέπουμε ουσιαστικά αποτελέσματα. Η ικανοποίηση είναι μεγάλη ,η ελληνική μόδα ανθίζει την ώρα που τα μεγάλα διεθνή brands χάνουν την δύναμη τους γιατί ενώ εκείνοι πουλούν ρούχα που η ταμπέλα έχει μεγαλύτερη αξία από το ίδιο το προϊόν, εμείς δημιουργούμε δίνοντας ουσία στο value for money»

Φωτογραφία: Studio Panoulis, Νίκος Πλακιάς, Γιάννης Σπανός, Κλεάνθη Πάλλα