search icon

Bloomberg

Απλησίαστες οι… μπαταρίες – Ράλι 500% στο λίθιο

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη πλήττονται από την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών - Το ανθρακικό λίθιο στην Κίνα έκανε άλμα περίπου 500% από το χαμηλό του περασμένου Ιουνίου

Το προηγούμενο διάστημα, το μέταλλο που είχε τραβήξει την προσοχή ήταν το νικέλιο, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στην κατασκευή μπαταριών.

Και δικαίως αφού σημειώθηκαν απότομες εναλλαγές στις τιμές, για παράδειγμα η εκρηκτική άνοδος κατά 250% μέσα σε μόλις δύο συνεδριάσεις εν μέσω ενός short squeeze, καθώς και των ανησυχιών μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών για τον ρόλο της Ρωσίας ως βασικού προμηθευτή και για το αν θα μπορέσουν να εξασφαλίσουν αρκετό νικέλιο για να φτιάξουν τις μπαταρίες.

Ωστόσο, τώρα, ένα άλλο μέταλλο είναι που προκαλεί ανησυχίες στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνησης στον κόσμο: την Κίνα.

Τον προηγούμενο μήνα, το Πεκίνο ήταν σε συζητήσεις με παράγοντες της αγοράς για διήμερες συνομιλίες με θέμα την ανάσχεση της ιλιγγιώδους ανόδου των τιμών του λιθίου – ενός μετάλλου που είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή επαναφορτιζόμενων μπαταριών και την παραγωγή αυτοκινήτων με μηδενικές ρύπων και καθαρής ενέργειας.

Το ανθρακικό λίθιο στην Κίνα έκανε άλμα περίπου 500% (για την ακρίβεια 472%) από το χαμηλό του περασμένου Ιουνίου. Δείκτης των διεθνών τιμών λιθίου έκανε άλμα σχεδόν 490% το 2021.

Το κινεζικό υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας απαίτησε την ορθολογική επιστροφή σε πιο λογικές τιμές λιθίου. Οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στα εφοδιαστικά προβλήματα, στους μηχανισμούς τιμολόγησης και σε αυτό που οι αξιωματούχοι περιγράφουν ωε την υγιή εξέλιξη των τομέων οχημάτων νέου τύπου ενέργειας και μπαταριών της χώρας.

Κι ενώ οι παρεμβάσεις για τη διαχείριση των τιμών στον άνθρακα και το ατσάλι είναι κοινές, είναι σπάνιο φαινόμενο για τον τομέα ηλεκτροκίνησης και υπογραμμίζει τη νευρικότητα του Πεκίνου για τις επιπτώσεις των αυξανόμενων κοστών του λιθίου.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη πλήττονται από την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών. Πολλές έχουν αυξήσει τις τιμές στα αυτοκίνητα, ωστόσο κάνοντας υπερβολικά ακριβά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βάζουν σε κίνδυνο τον ρυθμό υιοθέτησής τους από την αγορά.

Οι προκλήσεις του κλάδου έπονται των αποφάσεων για επιβράδυνση ή διακοπή των επεκτάσεων και των νέων πρότζεκτ κατά τη διάρκεια της διετούς πτώσης της τιμής του λιθίου που κράτησε ως τα μέσα του 2020. Αυτό, σε συνδυασμό με τα προβλήματα που δημιούργησε η Covid-19, σημαίνει ότι η προσφορά απλά δεν μπορεί να συμβαδίσει με την αυξανόμενη ζήτηση.

Η ζήτηση για λίθιο θα πενταπλασιαστεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με το BloombergNEF. Απαιτούνται περίπου 14 δισεκατομμύρια δολάρια επενδύσεων για τη χρηματοδότηση αποθεμάτων λιθίου και για διύλιση έως το 2025, συν άλλα 5 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, προβλέπει η BNEF.

Υπάρχουν ορισμένες ενδείξεις ότι οι κυβερνήσεις, οι παραγωγοί και οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τώρα το μέγεθος της κλίμακας αυτού του πρότζεκτ.

Η Tesla Inc. υπέγραψε προσφάτως δύο συμβόλαια για προγραμματισμένα μελλοντικά έργα στην Αυστραλία, ενώ η Ganfeng Lithium Co. – ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς στον κόσμο – δήλωσε ότι θα χρησιμοποιήσει τα κέρδη ρεκόρ που κατέγραψε για να υποστηρίξει ένα τεράστιο πρόγραμμα επέκτασης, με στόχο την παροχή ενδεχόμενης χωρητικότητας 600.000 τόνων ισοδύναμου ανθρακικού λιθίου, σε σύγκριση με την τρέχουσα παραγωγή περίπου 89.000 τόνων.

Διαβάστε ακόμη:

Τράπεζα Πειραιώς: Το νέο 4ετές business plan – Οι στόχοι για εκταμιεύσεις, «κόκκινα» και κερδοφορία

Πετρέλαιο: Γιατί ανεβαίνει ξανά η τιμή του – Τι θα κάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση

SOLIDUS Securities ΑΕΠΕΥ: Πέμπτη συνεχόμενη χρονιά κερδοφορίας

Exit mobile version