Η Champagne de Lossy, μια μάρκα σαμπάνιας με ιστορία που χρονολογείται από τον 19ο αιώνα, ετοιμάζεται να επανεμφανιστεί στην αγορά τις επόμενες εβδομάδες, σηματοδοτώντας ένα απροσδόκητο λανσάρισμα πολυτελείας εν μέσω εμπορικών εντάσεων και πτωτικής πορείας του κλάδου.
Φιάλες Brut θα διατίθενται προς περίπου 339 δολάρια δηλαδή 300 ευρώ σε επιλεγμένα καταστήματα κρασιών κατά μήκος της Γαλλικής Ριβιέρας, σε Κάννες, Σαιν-Τροπέ και Μονακό, σύμφωνα με τον πρόεδρο της μάρκας, Σεμπαστιέν Μπεσόν. Η διανομή θα επεκταθεί σε άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης, τις ΗΠΑ και την Ασία.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η αναβίωση της ομώνυμης ετικέτας, που δημιουργήθηκε πριν από 163 χρόνια από τον πλούσιο βαρόνο και έμπορο κρασιών του Λονδίνου Ανρί Αλεξάντρ ντε Λόσι, έρχεται σε μια περίοδο που η σαμπάνια έχει επιβαρυνθεί με δασμούς 10% στις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ – τη μεγαλύτερη αγορά της – και με την πιθανότητα ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ να αυξήσει περαιτέρω τους δασμούς.
Ακόμη και πριν από τη διαμάχη για το εμπόριο, οι αποστολές σαμπάνιας μειώθηκαν κατά 9,2% πέρυσι, οδηγώντας τον επικεφαλής της ένωσης οινοπαραγωγών της περιοχής να δηλώσει: «Αυτή δεν είναι ώρα για εορτασμούς». Παρά τις δυσοίωνες προοπτικές, «παραμένουμε πολύ αισιόδοξοι», δήλωσε ο Μπεσόν σε τηλεφωνική συνέντευξη. «Είναι τα προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας και αξίας που υποφέρουν. Υπάρχει υγιής ζήτηση για υψηλής ποιότητας, καινοτόμες μάρκες».
Προσθέτοντας στις προκλήσεις, ο ίδιος και ο επιχειρηματικός του εταίρος λανσάρουν την Champagne de Lossy σε μια ήδη κορεσμένη αγορά. Η περιοχή διαθέτει περίπου 370 λεγόμενους οίκους και 16.200 αμπελουργούς.
Ο κολοσσός πολυτελείας LVMH είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός, κατέχοντας μάρκες όπως Dom Pérignon, Moët & Chandon, Ruinart και Veuve Clicquot. Η θυγατρική της Moët Hennessy ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα μειώσει το εργατικό της δυναμικό κατά περισσότερο από 10% λόγω υποτονικής ζήτησης στις ΗΠΑ.
Η δημιουργία μιας επιτυχημένης, αποκλειστικής ετικέτας σχεδόν από το μηδέν είναι σχετικά σπάνια στην περιζήτητη γεωγραφική ονομασία ανατολικά του Παρισιού, όπου πολλοί αμπελώνες παραμένουν στην κατοχή οικογενειών για γενιές. Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα ήρθε πριν από μια δεκαετία, όταν παρακλάδια της δυναστείας Rothschild δημιούργησαν μια νέα μάρκα σαμπάνιας, απομακρυνόμενοι από τις ιστορικές οινοποιητικές τους ρίζες στο Μπορντό.
Η μάρκα του Jay-Z
Η Champagne de Lossy θα είναι η δεύτερη αναβίωση πολυτελούς μάρκας για τον Μπεσόν και την οικογενειακή Maison Cattier, η οποία προμηθεύει τη σαμπάνια στις φιάλες. Έκαναν το ίδιο για μια άλλη κάποτε ανενεργή ετικέτα, την Armand de Brignac «Ace of Spades», η οποία προωθήθηκε για πρώτη φορά το 2006 από τον ράπερ Jay-Z, ο οποίος τώρα συνιδιοκτήτης της ετικέτας με επίκεντρο τα κλαμπ με την LVMH.
Ο Μπεσόν ηγήθηκε αυτής της μάρκας για σχεδόν οκτώ χρόνια. Τόσο ο Μπεσόν όσο και ο Αλεξάντρ Κατιέ, επικεφαλής 13ης γενιάς της Maison Cattier, θα προσπαθήσουν να επαναλάβουν την επιτυχία της Armand de Brignac με τη Lossy. Οι εκδοχές Brut και Rosé παρασκευάζονται από σταφύλια Chardonnay, Pinot Noir και Meunier.
Η μάρκα δημιουργήθηκε το 1862 από τον Βαρόνο ντε Λόσι, ο οποίος έχτισε ένα μεγαλοπρεπές αρχοντικό στο χωριό Rilly-la-Montagne, νότια της Ρεμς, και στη συνέχεια άρχισε να παράγει τη σαμπάνια του και να τη διανέμει σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του Παλατιού του Μπάκιγχαμ. Μερικές δεκαετίες αργότερα, πούλησε το κτήμα σε έναν τοπικό ιδιοκτήτη εργοστασίου μαλλιού. Η επιχείρηση σαμπάνιας δεν επιβίωσε της Μεγάλης Ύφεσης.
Στη δεκαετία του 1970, ο παππούς του Αλεξάντρ Κατιέ αγόρασε κτίρια στο Rilly-la-Montagne κοντά στο château όπου αρχικά παραγόταν η Champagne de Lossy. Η μάρκα πέρασε σε άλλον παραγωγό και έπεσε σε αδράνεια. Ο Μπεσόν δήλωσε ότι η ιδέα για την αναβίωση εδραιώθηκε αφού επισκέφθηκε το château όταν βγήκε στην αγορά. Πρώην πολυτελές ξενοδοχείο, ανήκε στην οικογένεια που ελέγχει τον παραγωγό prosecco Serena Wines, με έδρα την περιοχή Βένετο της Ιταλίας.
«Τα κελάρια κάτω από το château κατεβαίνουν τέσσερα επίπεδα και είναι σκαλισμένα στο βράχο», είπε. «Δεν είχαν χρησιμοποιηθεί για δεκαετίες. Τους επισκέφθηκα για πρώτη φορά στο απόλυτο σκοτάδι. Ο μεσίτης αρνήθηκε να εισέλθει».
Ενώ ο Μπεσόν αρνήθηκε να κατονομάσει τον επιχειρηματικό του εταίρο στην προσπάθεια της Champagne de Lossy, εταιρικά έγγραφα δείχνουν ότι μια ιδιωτική εταιρεία με έδρα το Château de Rilly και ονομασμένη από το αρχοντικό ελέγχεται από τον Χαντί Νεζίρ, 56 ετών, Τούρκο υπήκοο με έδρα το Ντουμπάι, ο οποίος είναι πρόεδρος του οικογενειακού ομίλου UB Holding. «Επαναλανσάρουμε ένα απόλυτο κόσμημα», δήλωσε ο Μπεσόν, ο οποίος μετακόμισε από τη Νέα Υόρκη στη Γαλλία για το έργο.
Διαβάστε ακόμη
Athens Riviera Falirikon: Μέχρι 9 εκατ. ευρώ για ένα διαμέρισμα sea view
«Έκοψαν» κεφάλια οι Ελβετοί της Landis+Gyr για τους έξυπνους μετρητές
Πλειστηριασμοί: Πόσο πουλήθηκαν 28 γραφεία σε κτήριο της Ερμού (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
