search icon

Bloomberg

Ερωτηματικά για την επίβίωση της Tesla δημιουργεί η συμπεριφορά «φούσκας» της μετοχής της

Σωρευτικά από την αρχή του χρόνου η τιμή της μετοχής έφθασε στο -41%

Για τον Elon Musk και την εταιρεία Tesla Inc. τα χτυπήματα από την Wall Street ήρθαν απανωτά αυτή την εβδομάδα. Ενα «μπαράζ» που άφησε την μετοχή σε μια κατάσταση που κάποιοι αναρωτιούνται αν η εταιρεία θα καταφέρει να επανακτήσει το status της ως μια επιχείρηση που επιχειρεί μια μεγάλη τομή στον 21ο αιώνα.

Το μεγαλύτερο κτύπημα το δέχτηκε από την Morgan Stanley, η οποία σε ένα πιθανό χειρότερο σενάριο αναφέρει ότι η τιμή της μετοχής της Tesla μπορεί να βουλιάξει στα 10 δολάρια. Αναλυτές της Wedbush αναφέρουν ότι ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιμετωπίζει μια κατάσταση «κόκκινου συναγερμού» και υπάρχουν αμφιβολίες για το αν μπορεί να πουλήσει περισσότερα αυτοκίνητα ώστε να αυξήσει τα κέρδη της. Παράλληλα και η Citigroup και η Robert W Baird & Co έχουν αρχίσει να αναθεωρούν προς τα κάτω τις εκτιμήσεις τους για την πορεία της μετοχής της εταιρείας, λαμβάνοντας υπ όψη τις εισροές κεφαλαίων αλλά και την ζήτηση από πλευράς καταναλωτών.
Σωρευτικά από την αρχή του χρόνου η τιμή της μετοχής έφθασε στο -41% μετά την πτώση 7,4% που είχε την Πέμπτη.

Αυτό που κάνει πιό εντυπωσιακή την πτώση της τιμής της μετοχής είναι ότι έρχεται πέντε μήνες μετά από την μεταστροφή των επικριτών του Musk στη Wall Street , οι οποίοι πίστεψαν ότι θα έβαζε την εταιρεία σε έναν δρόμο σταθερής κερδοφορίας. Η μετοχή ανέβηκε σημαντικά στο τέλος της περασμένης χρονιάς με την άνοδο παραγωγής, πωλήσεων και κερδών, δίνοντας την εντύπωση ότι η εταιρεία μπήκε στο σωστό δρόμο. Η αισιοδοξία αυτή, όμως ανεστράφη δραματικά ώστε οι αναλυτές να μιλάνε για κίνδυνο της εταιρείας να σταματήσει τη λειτουργία της ως ενός βασικού παίκτη της niche αγοράς.

 

Ο πανικός των επενδυτών μπορεί, φυσικά, να σβήσει αν η κατάσταση αρχίσει να βελτιώνεται.

Τι ήταν όμως αυτό που οδήγησε στην τραγική αυτή κατάσταση την Tesla. Τα πρώτα σημάδια φάνηκαν στην αρχή του έτους , με την απόφαση να μειώσει τις τιμές. Παρά το γεγονός αυτό η ζήτηση εξακολούθησε να μειώνεται και οι φόβοι επιβεβαιώθηκαν όταν η εταιρεία ανέφερε ζημίες για το τρίμηνο μαζί με μια κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων.

Οπως αναφέρουν οι αναλυτές, η καρδιά του προβλήματος είναι η ζήτηση. Οσο η ζήτηση δεν αυξάνεται η εταιρεία απλώς «καίει» κεφάλαια. Η Κίνα, μια αγορά στην οποία εστιάζει η εταιρεία είναι πλέον ένα μεγάλο ρίσκο εν μέσω της εμπορικής διαμάχης ΗΠΑ – Κίνας αλλά και του τοπκού ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις η Tesla αναμένεται να παράγει και να πουλήσει περί τα 360.000 ως 400.000 αυτοκίνητα το 2019. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει την δυνατότητα να το πραγματοποιήσει αν πιάσει τους στόχους της το δεύτερο τρίμηνο και αν υπερβεί το ρεκόρ παραγωγής των 90.700 αυτοκινήτων του τελευταίου τριμήνου του 2018. Πάντως , πολύ αναλυτές είναι αρκετά σκεπτικοί και ορισμένοι εκτιμούν την παραγωγή σε 343.000 αυτοκίνητα το 2019.

Η Tesla ακόμη απέτυχε να ενθουσιάσει την αγορά ακόμη και με την ξαφνικη της απόφαση να κινηθεί προς την κατεύθυνση να γίνει μια εταιρεία ρομποτ – ταξί , διαχειριζόμενη ένα στόλο αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Μάλιστα όπως είπε ο Musk η τεχνολογία της Tesla έχει την δυναμική να την καταστήσει μια εταιρεία του μισού τρισ. δολαρίων κάποια μέρα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι βέβαια το μέλλον των μεταφορών. Ομως δεν πιστέυω ότι η Tesla θα είναι αυτή που θα βγάλει κέρδη από αυτή την μεγάλη μετάβαση αναφέρει ο Bradford Meikle αναλυτής της Williams Trading, ο οποίος περιέκοψε την τιμή στόχο στα 70 δολάρια . Η αξία της εταιρείας πέφτει κάθε μέρα.

Exit mobile version