search icon

Bloomberg

Συμμαχία Airbus–Leonardo–Thales: Νέα εποχή για τη διαστημική βιομηχανία της Ευρώπης

Η Airbus, η Leonardo και η Thales συγχωνεύουν τις δορυφορικές τους δραστηριότητες, δημιουργώντας μια ευρωπαϊκή κοινοπραξία 6,5 δισ. ευρώ που στοχεύει να ανταγωνιστεί τη SpaceX και να ενισχύσει την ευρωπαϊκή διαστημική αυτονομία

Οι Leonardo, Airbus και Thales κατέληξαν σε πολυαναμενόμενη συμφωνία για τη συγχώνευση των δορυφορικών τους δραστηριοτήτων, δημιουργώντας μια ευρωπαϊκή κοινοπραξία που φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί τη SpaceX του Έλον Μασκ.

Η προκαταρκτική συμφωνία ολοκληρώνει μήνες τριμερών διαπραγματεύσεων μεταξύ των αεροδιαστημικών και αμυντικών εταιρειών, ανοίγοντας τον δρόμο για τη δημιουργία μιας ενιαίας εταιρείας με ετήσια έσοδα περίπου 6,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την κοινή ανακοίνωση, η Airbus θα κατέχει 35%, ενώ οι Leonardo και Thales θα έχουν 32,5% η καθεμία.

Οι επικεφαλής των εταιρειών οραματίζονται μια ευρωπαϊκή διαστημική συμμαχία στα πρότυπα της MBDA, της κοινοπραξίας πυραύλων που ανήκει σε Airbus, BAE Systems και Leonardo. Ωστόσο, η ενοποίηση διαφορετικών και ήδη πιεσμένων επιχειρησιακών μονάδων αποτελεί μόνον την αρχή μιας δύσκολης πορείας. Η πραγματική πρόκληση θα είναι αν η νέα εταιρεία μπορέσει να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τις ΗΠΑ και την Κίνα.

Το παράθυρο ευκαιρίας για να αντιμετωπιστεί η κυριαρχία της SpaceX είναι περιορισμένο, καθώς η αμερικανική εταιρεία ενισχύει συνεχώς τη θέση της στον τομέα του διαστήματος, που αποκτά αυξανόμενη σημασία για την άμυνα, τις επικοινωνίες και τις εμπορικές εφαρμογές.

Η νέα επιχείρηση αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της το 2027, υπό την προϋπόθεση των ρυθμιστικών εγκρίσεων και της ολοκλήρωσης άλλων όρων. Η Airbus θα συνεισφέρει τις μονάδες Space Systems και Space Digital, η Leonardo το τμήμα της που περιλαμβάνει την Telespazio, ενώ η Thales θα προσθέσει τα Thales Alenia Space, Telespazio και Thales SESO.

Οι τρεις όμιλοι ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια περίοδο που η Ευρώπη προετοιμάζεται να επενδύσει τρισεκατομμύρια ευρώ στην άμυνα, επιδιώκοντας αυτονομία και ανεξαρτησία απέναντι στις μεγάλες δυνάμεις. Για την Airbus, τη Leonardo και τη Thales, αυτή ίσως είναι η τελευταία ευκαιρία να δημιουργήσουν έναν ευρωπαϊκό “πρωταθλητή” του διαστήματος.

Η ιδέα μιας τέτοιας συνεργασίας συζητείται εδώ και χρόνια, αλλά απέκτησε δυναμική το 2024, όταν αξιωματούχοι της ΕΕ ζήτησαν μια «αλλαγή παραδείγματος» για τη διατήρηση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας. Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, η Airbus είχε αναθέσει στη Goldman Sachs τον ρόλο συμβούλου στο αρχικό στάδιο του σχεδίου.

Οι διαπραγματεύσεις καθυστέρησαν λόγω των πολυπλοκοτήτων που συνεπάγεται η ένωση χιλιάδων εργαζομένων, κυρίως σε Ιταλία και Γαλλία, αλλά και εξαιτίας θεμάτων ανταγωνισμού και μετοχικής σύνθεσης. Ο CEO της Leonardo, Ρομπέρτο Τσινγκολάνι, είχε δηλώσει τον Ιούνιο ότι αναμένονταν εξελίξεις ως το τέλος Ιουλίου, ενώ τον Σεπτέμβριο το Bloomberg μετέδωσε πως η συμφωνία ήταν κοντά στην ολοκλήρωση.

Διαβάστε ακόμη

Όμιλος Σαράντη: Ισχυρή κερδοφορία με EBITDA αυξημένα κατά 7,9% στο εννεάμηνο

ΤτΕ: Κίνδυνος το Δημογραφικό – Απαιτούνται πρόσθετες παρεμβάσεις

Η Meta προχωρά σε 600 απολύσεις στο τμήμα Τεχνητής Νοημοσύνης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version